op 22-04-2022 10:48 AM
Hallo,
Recentelijk heb ik de Galaxy Buds2 aangeschaft, voornamelijk vanwege de diverse MS Teams meetings die ik nu heb op kantoor. Het even weglopen van de werkplek met draadloze oortjes is makkelijk dan met een hele draad eraan. Tussen de meetings door is het natuurlijk ook heerlijk om muziek te luisteren via de Buds2.
Het gebruik van de oortjes via MS Teams loopt helaas nog niet zo als gehoopt. Wanneer de oortjes via bluetooth aan mijn laptop zijn gekoppeld doen ze het prima qua geluid vanaf mijn laptop, voor bijv. Spotify. Als ik echter deelneem aan een MS Teams meeting, dan valt het geluid soms ineens uit. De bluetooth verbinding is nog wel actief en Teams zegt ook dat de audio loopt via de Buds2, maar over de oortjes is niks te horen. Als ik ze even in de opbergcase stop (om de verbinding op die manier te verbreken) en ze erna weer uit haal, dan is het geluid weer terug. Totdat hij weer uit valt.
Ofwel, een stabiele verbinding met MS Teams heb ik nog niet echt weten te vinden.
Heeft iemand hier ook last van, of tips hoe ik dit op kan lossen?
nb. de Bluetooth verbinding via mijn telefoon is (ook) gewoon stabiel, voor het luisteren van muziek. Ik heb hem nog niet gebruikt in combinatie met de MS Teams app.
op 22-04-2022 11:07 AM
op 22-04-2022 11:17 AM
Zojuist nog even gecontroleerd; "Uw software is up-to-date".
op 22-04-2022 11:27 AM
op 22-04-2022 11:59 AM
Ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen!
op 25-04-2022 11:38 AM
Hi @tvereijken, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Hoe gaat het met je Galaxy Buds2? Wanneer je deze gebruikt met MS teams is dit dan via een laptop? Ervaar je dit ook als je de BT verbinding met je telefoon en de Buds uitzet?
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 28-04-2022 09:45 AM
Goedemorgen Martijn, bedankt voor je reactie.
Afgelopen dinsdag en vanochtend de Buds2 weer geprobeerd, zonder een bluetooth verbinding met m'n telefoon, maar helaas viel hij wederom na een paar minuten uit.
Dinsdag heb ik met een andere bluetooth headset wel succesvol diverse Teams vergaderingen kunnen houden.
Het gebruiken van de Buds2 met een andere laptop heb ik nog niet kunnen doen.
Groeten,
Thijs
op 28-04-2022 11:08 AM
Heb je de Bluetooth verbinding op je telefoon uitgezet of heb je de Bluetooth koppeling op je telefoon met de oortjes verbroken
Wij kunnen helaas de werking van de Buds met een andere apparaat niet garanderen. Je geeft ook aan dat een andere set oortjes wel goed werkt met de laptop en de Buds het zelf ook goed doen in combinatie met je telefoon.
Groeten,
Martijn
op 28-04-2022 12:38 PM
De bluetooth op mijn telefoon stond aan, de Buds verbinden (bewust) niet meer automatisch bij het aanzetten van de dopjes dus er was op het moment van proberen geen actieve bluetooth verbinding tussen de twee apparaten.
Vanochtend had ik ook op mijn laptop Spotify aangezet en thuis, twee verdiepingen lager, koffie gehaald. De Buds/bluetooth verbinding bleef gewoon actief. Dus zoals je zegt lijken de bluetooth verbinding en Buds an sich gewoon goed te werken.
Het probleem lijkt dus echt te zitten in de MS Teams app. Ik had vanochtend dan ook zelf nog even gegoogled, met net wat andere zoektermen dan eerder en kwam uit op de volgende website waar iemand (met een ander merk oortjes) hetzelfde ervaarde;
https://answers.microsoft.com/nl-nl/msteams/forum/all/bluetooth-oortjes-en-microsoft-teams/480e1201-...
Ook ik heb de voorgestelde test uitgevoerd met de MS Teams web-app ipv de desktop app. Hier lijken de oortjes wel gewoon goed te werken.
Het 'verwijder de cache' voorstel van Microsoft (https://www-uvm-edu.translate.goog/it/kb/article/clearing-teams-cache/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=nl&_x_... heb ik vervolgens ook uitgevoerd, helaas zonder succesvol resultaat. De Buds2 lijken dus niet goed samen te werken met mijn MS Teams app.
Zou dit wel moeten, of zijn er meerdere met hetzelfde probleem?
Wat verder ook eigenaardig is;
Na het wegvallen van het geluid bij MS Teams lijkt de bluetooth verbinding helemaal verstoord te zijn. Teams zegt dat ze nog 'actief' zijn, maar ik krijg dus geen geluid. Als ik via Teams mijn laptop speakers activeer, dan krijg ik daar wel weer geluid van. Het terugschakelen naar de Buds2 heeft geen zin.
Wanneer ik vervolgens de Spotify webplayer aanzet, krijg ik ook daarvandaan geen geluid meer over de Buds. Om de bluetooth koppeling met mijn laptop te verbreken, doe ik de Buds weer in de opbergcase. Als ik ze na minstens een minuut weer uit haal om te kijken of ik de verbinding icm Teams weer kan herstellen, dan kunnen de oortjes ook niet verbinden met mijn laptop. Het actief proberen verbinding te maken mislukt ook, evenals wanneer ik de Buds in de 'tethering' modus zet.
Mijn Buds2 lijken dus niet goed samen te werken met mijn MS Teams desktop app. (daar waar ik ze voornamelijk voor gekocht had).
Een ander eigenaardigheidje is dat de oordopjes na ca. 10 minuten na het wegvallen van het MS Teams geluid (ik had ze al die tijd nog in voor wat tests) ineens een continu storend ruis geluid afgaven.
Is dit gebruikelijk?
Mijn enige hoop lijkt nu dus een andere laptop te zijn, in de hoop dat hij daar wel werkt, het aan de betreffende installatie ligt en daar mogelijk iets aan gedaan kan worden. En anders misschien toch maar inruilen voor andere oortjes, maar dat is uiteraard de laatste optie.
op 02-05-2022 10:08 AM