Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Watch 4 toont verkeerde tijd (wintertijd), gesynchroniseerd met telefoon die correct is

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2022 12:32 PM)
4909 Weergaven
cvdv
Journeyman
Opties

Sinds de laatste security update van mijn Samsun galaxy s20 5G, toont mijn Samsung Watch 4 de verkeerde tijd, namelijk de wintertijd.

Mijn Samsung Watch 4 heeft als Datum en tijd "gesynchroniseerd met telefoon". Deze waarde is uitgegrijsd. De telefoon heeft de correcte tijd en datum, namelijk Automatiche datum en tijd, verstrekt door het netwerk.

3 of 4 keer per dag verliest de Watch 4 zijn tijd en gaat deze terug naar wintertijd. De tijdelijke oplossing is om bluetooth uit en weer aan te zetten , zodat de watch weer de correcte tijd van de telefoon oppikt. 

Heb de laatste versie van Wear, Galaxy Watch4 manager, versie 2.2.11.22040751. Zie nergens in Wear waar ik de datum en tijd instellingen van het horloge kan aanpassen, zodat het horloge de datum en tijd niet meer van de telefoon oppikt.

Dit heb ik sinds een drietal dagen, sinds ik de telefoon heb geupdate met de laatste veiligheidsupdate.

Chris

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
cvdv
Journeyman
Opties

Hallo Martijn

Het probleem lijkt een software bug te zijn en gelinkt aan de eSim kaart; telkens als de eSim kaart gedurende meerdere uren niet kan connecteren met de provider (telenet) vanwege slecht bereik (in huis bijna geen bereik met telenet base) gaat het uurwerk naar Londen als lokale tijd. Dit bereiek varieert van dag tot dag. Het lijkt dat het mobiel netwerk altijd wordt gebruikt voor de tijdzone, als Mobiele netwerken in "automatisch staat", ook als de Galaxy Watch 4 verbonden is met de smart phone en de telefoon de tijd beheert.

Als de connectie met de smartphone wordt verbroken, is datum en tijd niet automatisch door netwerk aangeleverd. Is het normaal dat indien "datum en tijd automatisch door uw netwerk wordt aangeleverd" wordt aangezet, daarna met de smartphone wordt verbonden, daarna deze vebinding weer wordt verbroken, dat dan de "datum en tijd automatisch door uw netwerk wordt aangeleverd" weer uitstaat ?

Als het software bug is, gaat een reset en een reparatie niet helpen.

Ga eens proberen om mobiele netwerken uit te zetten en dan te zien of het probleem zich nog stelt, maar het is niet de bedoeling dat dit uitstaat.

mvg

Chris

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @cvdv, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Je hebt zo te lezen zelf al het één en ander geprobeerd om dit te verhelpen 👍 Heb je de Watch ook al eens opnieuw opgestart? En is jouw Watch verder helemaal up-2-date? 

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
cvdv
Journeyman
Opties

Hallo Martijn, ik heb gisteren avond de laatse updtae voor de watch 4 geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen. Na ongeveer 3 uur komt de wintertijd weer tevoorschijn, en moet ik bluetooth uit en aan zetten ofwel de verbinding met de S20 verbreken en weer aanzetten. Het is vreemd dat het uut verkeerd is, maar de wereldtijd tegel voor Brussel wel de goede tijd blijft aangeven.  Ik heb ook geprobeerd om  de automatische tijdzone van de S20 uit te zetten en manueel GMT+2 te kiezen als tijdzone, maar dit helpt niet. Had gelezen dat dit wel eens de oplossing kon zijn. Dus nog geen oplossing , behalve de verbinding verbreken met de telefoon elke 3 of 4 uur.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @cvdv, goedemiddag.

Dit is natuurlijk erg onhandig. Worden activiteiten en andere metingen wel goed gesynchroniseerd? Heb je de Watch ook al eens helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Je kan vooraf ook een back-up maken van je Watch, maar zet deze niet terug en stel je Watch in als nieuw.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @cvdv, goedemorgen.

Hoe gaat het met je Watch intussen? Wanneer het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en je Watch als nieuw instellen niet heeft geholpen, zal een reparatieverzoek de volgende stap worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
cvdv
Journeyman
Opties

Hallo Martijn

Het probleem lijkt een software bug te zijn en gelinkt aan de eSim kaart; telkens als de eSim kaart gedurende meerdere uren niet kan connecteren met de provider (telenet) vanwege slecht bereik (in huis bijna geen bereik met telenet base) gaat het uurwerk naar Londen als lokale tijd. Dit bereiek varieert van dag tot dag. Het lijkt dat het mobiel netwerk altijd wordt gebruikt voor de tijdzone, als Mobiele netwerken in "automatisch staat", ook als de Galaxy Watch 4 verbonden is met de smart phone en de telefoon de tijd beheert.

Als de connectie met de smartphone wordt verbroken, is datum en tijd niet automatisch door netwerk aangeleverd. Is het normaal dat indien "datum en tijd automatisch door uw netwerk wordt aangeleverd" wordt aangezet, daarna met de smartphone wordt verbonden, daarna deze vebinding weer wordt verbroken, dat dan de "datum en tijd automatisch door uw netwerk wordt aangeleverd" weer uitstaat ?

Als het software bug is, gaat een reset en een reparatie niet helpen.

Ga eens proberen om mobiele netwerken uit te zetten en dan te zien of het probleem zich nog stelt, maar het is niet de bedoeling dat dit uitstaat.

mvg

Chris

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling! 

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Groeten,

Martijn

0 Likes