op 12-05-2023 05:38 PM
Sinds januari loopt de batterij van mijn samsung watch 4 heel snel leeg. (was na platlopen toch die slechte update van oktober/ november gekregen)
Nu kan ik het niet meer volhouden om 2keer per dag laden. Soms is het ook niet haalbaar door mijn werk. Ik ga slapen met 100% rond 22.30u en na nacht op slaapstand en spaarstand sta ik op met 20%. Na opladen smoren geraakt ik met moeite tot 18u met 15%. Zelfs op spaarstand loopt de batterij ontzettend snel leeg. Horloge en gsm (s22 ultra) zij up to date, de wacht al gereset, maar het probleem blijft. Watch was al naar service van samsung opgestuurd in februari met verband van batterij, maar blijkt alles in order zijn. Het blijft plaat lopen. Watch is 1jaar oud, in mei 22 gekocht. Is er nog iets aan te doen? andere oplossing?
op 13-05-2023 09:00 AM
Hallo, je zou een aantal dingen kunnen controleren/proberen:
1. Controleer het batterijgebruik als een app/service te veel batterij verbruikt.
2. Is AoD ingeschakeld? Zo ja, schakel het dan uit.
3. Is je horloge een LTE-versie? Zo ja, schakel datagebruik dan uit wanneer dit niet nodig is.
Als alles er goed uitziet, probeer dan de systeemcache te wissen.
Als niets werkt, is de laatste optie om het horloge terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Natuurlijk heb je de mogelijkheid om het opnieuw ter reparatie op te sturen, als je alle opties hebt geprobeerd en geen van deze helpt.
op 15-05-2023 04:46 AM
op 15-05-2023 11:35 AM
Hi @nastjona82, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Dat is inderdaad wel erg snel. Is het je met de tips van @Neo001 nog gelukt? Als je de Wearable-app opent en gaat naar: Instellingen Horloge > Batterij en Apparaat-onderhoud, zie je hier dan apps staan die opvallen vanwege het verbruik?
Wanneer je je Watch terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan wel eerst een back-up maar zet deze niet direct terug en stel je als nieuw, installeer de apps één voor één in vanuit de Google Play Store.
Groeten,
Martijn
op 18-05-2023 09:04 PM
Bedankt voor u reactie,
alle stappen wat ik hier in communie gevonden, heb ik al geprobeerd. Ondertussen zit mijn watch4 in service van Samsung voor 2de keer en zij vinden niks terug, alles in order. Ik mag nu 37€ betalen, voor service door zij niks van problemen vinden. Ik heb watch die tussen 12en 14u gaan met 100% volle batterij, zonder 4g en wifi aan, maar alles is in order. Is nog vreemd, denk ik
op 19-05-2023 08:49 AM
Hier onder zijn screenshort van mijn gebruik. Staat wel in Russisch maar op basis van symbolen kan je het zit dat nergens abnormale gebruik is en toch haat het horloge met 100% net geen 14u mee.
op 23-05-2023 08:40 AM
Hi @nastjona82, goedemorgen.
Dankjewel voor je berichtje en de foto's 👍 Heb je de Watch al eens als nieuw ingesteld? De Watch zal dan opnieuw je gebruikerspatronen gaan leren kennen om het verbruik te optimaliseren en af te stemmen op het gebruik. Je kan ook via de Wearable app de batterij controleren, je wordt dan doorgestuurd naar de Members-app vanuit de Wearable-app.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn