Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij snel leeg gear s3

(Onderwerp aangemaakt op: 30-09-2017 09:13 PM)
30446 Weergaven
jolanda1961
First Poster
Opties

Al na een halve dag moet het horloge op de oplader. Wat is de oorzaak?

0 Likes
Spring naar oplossing
92 Antwoorden
edcrombeen
Apprentice
Opties

Laatste week van december een software update uitgevoerd. Deze update zou het batterij verbruik verbeteren. Niets is minder waar. 

Het horloge geeft na 17 uur de geest.

Samsung los dit nu eindelijk eens op. 340 euro over de balk gegooid.

Jurhill
Explorer
Opties

Beste edcrombeen,

Ik had al problemen met mijn BT connectie (slecht her-connectie maken. duurde heel lang).

Na de update ging de batterij levensduur ineens heel snel achteruit.

Binnen minder als 12 uren was de battterij helemaal leeg bij een minimaal gebruik en zo zuinig mogelijk ingesteld.

Ik heb het apparaat naar een service centrum gebracht voor deze 2 klachten.

Omdat men het niet heeft kunnen herstellen is de gehele moederbord met de batterij vervangen.

Nu haal ik het apparaat om 07:00 van de lader af en staat het op 23:30 nog op 92%.

De BT is nu ook super. het lijkt of de rijkwijdte een stuk beter is en het automatisch opnieuw verbinden gaat heel snel.

Waar dit aan gelegen heeft weet ik niet. misschien heeft het iets te maken met een versie van het moederbord en de accu maar dat is een gis.

Succes.

0 Likes
Jurhill
Explorer
Opties

Beste warrior,

Zie mijn laatste post van een paar minuten geleden. misschien heb je er wat aan.

0 Likes
Luuk61
Apprentice
Opties

hallo,

ook bij mij is de batterij snel leeg, kan ik deze tussentijds opladen of is dit slecht voor de batterij?

hoe kan ik zien wat de laatste versie is van de update?

groeten,

Luuk

0 Likes
Paulv
Journeyman
Opties

Bij mij valt het leeglopen van de batterij nog redelijk mee.

Wél vind ik het energieverbruik van Samsung Health wel aan de hoge kant 36%.

En als laatste heb ik een 'probleem' dat mijn telefoon (S8) geen gedetailleerde slaapgegevens meer toont (wel de slaapduur) i.t.t. de Gear zelf die nog wel de details qua slaapgegevens registreert en toont.

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Hi Paul, ik denk dat ik jouw tweet zojuist heb beantwoord :smiling-face:

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
edcrombeen
Apprentice
Opties

Het verbruik van mijn S3 liep op tot 8% per uur. Ik was het toen zat en heb hem bij de firma waar ik hem heb gekocht ingeleverd ter reparatie.

Klokje is 1 week weg geweest en volgens het maintenance rapport, is de batterij en het display vervangen.

Het verbruik is gedaald naar 5% per uur, maar ik vind het nog steeds te hoog, waar je volgens de beschrijving van Samsung, toch mag rekenen op 1-2% per uur. Een eerste conclusie zou kunnen zijn, dat het niet aan de batterij ligt, maar aan iets anders.

Het verbruik van de wijzerplaten, met het nieuwe display, is drastisch terug gegaan, van 25-30% naar 8% gemiddeld. Hieruit blijkt dat er nog iets anders in het klokje aanwezig is dat het verbruik hoog maakt. Dit kun je echter niet zien. Het ligt dus dieper.

Ik heb het klokje om 2200 uur van de lader gehaald en sindsdien laten draaien. Dit zonder S-Health en Weather. het OS van het klokje nog steeds Tizen 3.0.0.1

Ik ga nu een weekje testen en als het verbruik nog steeds tussen de 4-6% ligt, gaat ie weer terug. Morgen gaan de verbindingen, 24 uur, op vliegtuigstand, om te kijken wat dan het verbruik is.

0 Likes
edcrombeen
Apprentice
Opties

Update: gisteren het klokje opgeladen en daarna op "vliegtuigstand" gezet.

S-Health gedwongen gestopt, Locatie uit, WiFi uit.

Het stroomverbruik blijft rond de 5% per uur liggen. Dus er is iets dat het hoge verbruik in stand houdt. Begin er steeds meer in te geloven dat het te maken heeft met de laatste software update naar Tizen 3.0.

0 Likes
edcrombeen
Apprentice
Opties

Heb mijn klokje, binnen 2 dagen, weer ingeleverd bij de verkoper. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.

0 Likes
Jurhill
Explorer
Opties

Ik heb zoals eerder in deze post daar ook heel veel last van gehad tegelijk met een slechte BT connectie met de S8.

Men heeft heel het binnenwerk bij hun service point in Den Bosch vervangen en nu is het verbruik en de BT goed.

Hopelijk gaat dit niet de mist in bij een nieuwe software update.

Zou het kunnen liggen aan verschillende moederbord versies waar bij de oudere versies niet goed werken bij updates?

0 Likes