Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Automatisch detecteren fietsen Galaxy Watch4/5

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2023 09:49 AM)
4632 Weergaven
Richel
First Poster
Opties

Inmiddels zijn we een jaar onderweg sinds de eerste meldingen mbt het ontbreken van de automatische detectie van fietsen op onze smartwatch 4. Zo heel langzaamaan komt het mooie weer in zicht en wordt het tijd om de fiets weer wat vaker te gaan gebruiken. Helaas... onze smartwatch ondersteunt deze activiteit nog steeds niet optimaal. Iemand enig idee of we dat dit jaar nog gaan meemaken?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Je kan de aciviteit Fietsen gewoon starten via de functie training starten op je horloge.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

54 Antwoorden
Members_253Pb3p
Student
Opties

Beste, onlangs heb ik een galaxy watch 5 gekocht. Volgens mij kan ik daar niet automatisch mijn fietstochten op laten detecteren, klopt dat? Zo ja. Dan vind ik dat echt superjammer! Ik had hiervoor een andere goedkopere smartwatch welke dat wel kon... 

0 Likes
Koen de man
Student
Opties

nee dit kan niet ik heb dezelfde probleem en tegen mij vertelde ze dat ik via de members app me feedback moet sturen en dat iedereen die hier tegenaan loopt da moe doen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_253Pb3p, goedemiddag.

Het klopt dat deze optie niet aanwezig is op de Watch 4 en Watch 5. Wel heb ik bericht gehad hierover dat ze aan het onderzoeken zijn of ze dit kunnen toevoegen.  

Je hebt ook de mogelijkheid om een tegel aan te maken met een 3-tal activiteiten, zodat je deze ook snel kan starten. Het grote voordeel hierbij is dat er ook een route wordt vastgelegd 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
sandra661
Apprentice
Opties
Heb uiteindelijk toch een watch 4 gekocht want m'n oude gear sport was al 5 jaar oud maar die ondersteunde wel auto detectie van fietsen. Hoopte dat er na 2 jaar toch een update zou komen waarbij fietsen aut. word herkend maar helaas nog steeds niks. Hoe moeilijk moet het zijn!
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@sandra661 

Dat blijkt toch wat moeilijker te zijn dan je denkt, anders was het al in een eerder stadium toegevoegd! De Watch 4 maakt gebruik van een ander besturingssysteem en wij zijn hierin afhankelijk van Google.

Gelukkig kan je wel een tegel maken om ook de fiets activiteit snel te kunnen starten en een ander voordeel hiervan is dat er ook een route wordt vastgelegd 😇

Heel veel plezier met jouw nieuwe aanwinst!

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_253Pb3p
Student
Opties

Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat het toch nog lukt in een update!

Wanda50
Explorer
Opties
Ik heb sinds kort de watch 5.
Ik heb 15 km gefietst en toen ik afstapte zei mn watch dat ik moest gaan bewegen. Dat is best raar. Nu staat in de wearable app bij Samsung health, bij Trainingen automatisch detecteren, geen fietsen.
Ik neem aan dat dat het probleem is. Maar hoe krijg ik het opgelost.
Ik heb gechat met Samsung maar zoals gewoonlijk krijg ik daar na de eerste paar chats geen antwoord meer.

0 Likes
Deadhowl
Explorer
Opties
Iemand anders zei het ook al.
Het beste is om zelf de training aan te zetten
0 Likes
Wanda50
Explorer
Opties
Dan zou het dus niet op te lossen zijn. Ge hoor. Bij de oudere watches doet hij het wel.
0 Likes