op 05-12-2022 01:41 AM
Hi, ik heb vorige week een nieuwe Samsung wasmachine besteld (WW80T734ABH QuickDrive Autodose). Vooraf enthiousiast gewordne over de autodose optie, blijkt er enkel 1 wasmiddel in te kunnen.. Ik snap niet goed hoe ik dit moet gebruiken, stel je voor dat ik dus gekleurd wasmiddel in de autodose stop.. Hoe weet de machine dat hij deze niet moet gebruiken als ik zwart wasmiddel in het “handmatige” vakje moet gebruiken?
Daarnaast een groter frustratiepunt is dat mijn kleding niet naar de wasverzachter ruikt die ik gebruik.. Ik heb via de app de automatische dosering uitgezet en doe er redelijk wat wasverzachter bij, bij mijn vorige samsung rook de was volledig naar de wasverzachter. Nu ruik ik hem eigenlijk bijna niet, wat gaat er mis? Ik zie ook dat in het vakje vd wasverzachter nog wat over is en dus niet alles is gebruikt.. Wat gaat er mis?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-12-2022 09:33 AM
Wanneer je meer wasverzachter of wasmiddel gebruikt is de kans op een minder frisse geur vanuit je wasmachine zelfs een stuk groter. Dit gaat zich afzetten aan de binnenzijde en kan vet of zeepluis gaan veroorzaken. Het gebruik van wasverzachter is per programma ook verschillend, dit heeft onder andere te maken met de hoeveelheid wasgoed maar ook met het waterverbruik.
Groeten,
Martijn
op 06-12-2022 08:46 AM
Hi @Milad076, goedemorgen. Goed dat je ons een berichtje stuurt, het klopt inderdaad dat je niet meerdere soorten wasmiddel kunt instellen voor het doseersysteem. Wanneer je instelt dat de wasmachine wasmiddel uit de container dient te nemen kan je kiezen uit 3 standen. Stel je dit niet in dan zal de wasmachine wasmiddel pakken uit het zelf doseervakje. Wanneer je textiel naar wasverzachter ruikt houdt in dat niet alle wasverzachter is opgelost en er resten zijn achtergebleven in het textiel. Wanneer je toch wilt dat het wasgoed naar wasverzachter ruikt kan je de dosering omhoog zetten. Het is dan wel belangrijk om te weten dat wasverzachter niet heel erg goed is in combinatie met een droger. Ook voor een wasmachine is een hoge dosering niet ideaal.
Groeten,
Martijn
op 08-12-2022 12:26 AM
Hi Martijn,
Dank voor je reactie maar echter begrijp ik nog steeds niet waarom er wasverzachter overblijft in het vakje als ik de autodose uit heb staan.. Ik doe er dus wat meer in in de hoop dat de was er meer naar zal ruiken maar er blijft gewoon redelijk wat wasverzachter over in de lade. Zou dit niet gewoon allemaal gebruikt moeten worden als de autom. dosering uit staat?
op 08-12-2022 09:33 AM
Wanneer je meer wasverzachter of wasmiddel gebruikt is de kans op een minder frisse geur vanuit je wasmachine zelfs een stuk groter. Dit gaat zich afzetten aan de binnenzijde en kan vet of zeepluis gaan veroorzaken. Het gebruik van wasverzachter is per programma ook verschillend, dit heeft onder andere te maken met de hoeveelheid wasgoed maar ook met het waterverbruik.
Groeten,
Martijn
op 18-01-2023 05:39 PM
Beste Martijn,
bij mij ook het zelfde probleem dat de was niet naar de wasverzachter ruikt. Heb al verschillende opties geprobeerd met het aangeven hoeveel de wasverzachter geconcentreerd is. En de maximale hoeveelheid aangezet. Maar het ruikt niet lekker naar wasverzachter en zie dat er maar een klein beetje is verbruikt uit het bakje. Wat is de oorzaak? Ik vind dit helaas erg tegen vallen. Heb de wasmachine nu iets langer dan een week.
mik zie uw reactie graag tegemoet.
groet, marina
op 20-01-2023 08:50 AM