op 18-11-2018 02:34 PM
Ik loop tegen het volgende probleem aan met mijn Samsung wasmachine (WW80M760NOM): hij verliest steeds de connectie met de SmartThings app. Ik kan keurig de verbinding opnieuw opzetten en dan gaat het een tijdje goed maar na een paar dagen geeft hij binnen de app aan dat de verbinding verbroken is. Dit is zowel met een IOS en een Android telefoon. Op de wasmachine geeft hij wel het wifi icoontje weer en in de router krijgt hij keurig een ip adres dus dan heeft hij wel verbiding met het netwerk.
Graag onvang ik instructies hoe ik dit probleem op kan lossen.
Met vriendlijke groet,
Henk
op 20-11-2018 12:53 PM
goedemorgen,
Het zou heel goed kunnen dat u router te ver staat van de wasmachine.
Wilt u kijken of u wel een hotspot kan maken met de wasmachine.
als dit wel mogelijk is dan zou het een oplossing kunnen zijn om een wifi extender aan te schaffen.
op 27-11-2018 08:20 PM
Bedankt voor je reactie,
Ik heb de router op 6 meter afstand staan van de wasmachine, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Met andere apparatuur heb ik ook geen problemen in de ruimte waar de wasmachine staat. Ik snap niet precies wat u bedoeld met een hotspot maken met de wasmachine.
op 28-11-2018 09:12 AM
Goedemorgen,
Een aan te raden afstand voor de router is meestal 5 meter.
Met een hotspot bedoel ik,of u op uw mobiel u hotspot kan aan zetten en dan kan kijken of u de wifi netwerk of 4g van u mobiel wel kan delen met de wasmachine.
Mvg
07-09-2020 08:03 AM - bewerkt 07-09-2020 08:05 AM
op 08-09-2020 11:49 AM
Hi @ursulao,
Welkom op de Community!
Ik heb hier een stappenplan dat je kunt doorlopen, dan zou het moeten werken. Gebruik overigens wel de Smart Things app, dit is namelijk de vervanger van Smart Home.
1. Zorg dat de telefoon is aangesloten op wifi 2,4GHz geen 5GHz.
2. Download de SmartThings app en log in met het Samsung account
3. Doe de deur van de wasmachine dicht en houd 'Smart Control' knop op de wasmachine ingedrukt. Op het display komt nu AP te staan.
4. Druk op de + in de SmartThings App en ga naar Apparaten toevoegen, druk op het gewenste apparaat om toe te voegen.
5. Selecteer een locatie waar u uw apparaat heeft staan en selecteer een kamer.
6. Het verbinding proces begint, in sommige gevallen kan de app aangeven: is al geregistreerd bij een ander account. Druk op ''resetten''.
5. Indien het is gelukt staat de wasmachine in het overzicht van apparaten.
7. Sluit de deur, druk nu 1 keer op 'Smart Control', er komt nu rechts boven op de wasmachine een wifi teken te staan en deur gaat op slot.
8. Als je nu drukt op het wasmachine icoon op de app dan kunt u de wasmachine met de app bedienen.
op 08-09-2020 12:15 PM
op 08-09-2020 01:05 PM
op 08-09-2020 01:09 PM
op 08-09-2020 01:13 PM