Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

PCB Inverter defect | Samsung WW90M642OBW QuickDrive

(Onderwerp aangemaakt op: 01-08-2024 03:57 PM)
289 Weergaven
DitchDeurne
First Poster
Opties

In juli 2019 een Samsung QuickDrive met EcoBubble type WW90M642OBW gekocht voor € 777

Binnen 4 jaar, in juni 2023, ging de wasmachine defect, de trommel draaide niet meer

Dit terwijl we een normaal huishouden hebben en een beperkt aantal wassen per week doen

Dit was natuurlijk buiten de garantie, hoewel een wasmachine zeker 5 tot 10 jaar probleemloos mee moet kunnen 

Uiteindelijk ervoor gekozen om de machine te laten repareren, de print plaat ('PCB Inverter') bleek defect

De uiteindelijke kosten die we moesten betalen na coulance: € 164,68 (maar wie kan precies controleren wat de werkelijke kosten zijn...)

Nu zijn we een jaar later, precies de dag vóór we op vakantie zouden gaan en jawel hoor, de wasmachine is weer defect, weer de trommel die niet draait

Maar denk je dat Samsung deze fabricagefout c.q. ontwerpfout serieus neemt, natuurlijk niet

Of we ook voor deze reparatie akkoord willen geven op de offerte van CE Repair (reparatie bedrijf namens Samsung) voor € 215,88

Dat heb ik geweigerd, dus ik heb Samsung zojuist 2 keer gebeld, de eerste keer kreeg ik gewoon geen gehoor en de 2e keer zou de dame aan de lijn ruggespraak houden met de back-office maar verbrak ze na een tijdje gewoon de verbinding!

Ik zat te wachten tot ze netjes terug zou bellen maar nee, niks daarvan

Toen maar besloten om dit bericht op het forum te zetten om te horen wie er nog meer problemen hebben met hun printplaat / PCB inverter en/of de Samsung klanten'service'

Waar kun je terecht met je klacht of melding over dit soort zaken? Een fabricage- of ontwerp fout kan toch niet ongestraft voor rekening van de consument blijven?

0 Likes
8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Wat was het reparatienummer van de reparatie?

Dan kan ze Community Manager het voor je nakijken.

Aangezien het na 4 jaar ongeveer stuk ging kan het geen fabricagefout zijn, anders was het al veel eerder stuk gegaan. Ik denk gewoon 'bad luck'.

Klachten kun je hier gewoon posten in je topic / reacties, de Community Manager pakt het dan op.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
DitchDeurne
First Poster
Opties

Hallo Patrick, bedankt voor je reactie, maar na 4 jaar mag dan bad luck zijn, 1 jaar later hetzelfde probleem is geen bad luck meer maar gewoon een slecht ontworpen printplaat

Ik heb alleen een nummer van CE Repair: 2938508

Werk jij eigenlijk bij/voor Samsung of ben je gewoon een hulpvaardige forumgebruiker?

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo DitchDeurne,

Bedankt voor jouw bericht, feedback en gegevens. Ik heb alle 2 van jouw reparatieverzoeken bekeken. Omdat er een jaar tussenzit, kunnen we geen relatie zin tussen de twee. Voor de eerste reparatie was er 3 jaar geen defect. Wanneer het defect binnen de garantieperiode was gemeld konden we misschien wel het verder onderzoeken voor meer coulance mogelijkheden maar in jouw huidige situatie niet. 

De daadwerkelijke kosten van de eerste reparatie was het met belasting € 336,09 en daar ging de € 171,41 Samsung coulance van af.

Ik kan je wel toegang geven tot onze kortingsportaal, waar je Samsung producten kan vinden voor een kortingsprijs. Laat weten of je daar interesse voor hebt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
DitchDeurne
First Poster
Opties

Nee bedankt, ik heb inmiddels een andere wasmachine gekocht van een ander merk, voor mij geen Samsung meer

Ook fijn dat ik excuses krijg voor de onbeschofte behandeling door de 'klantenservice' 😞

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie DitchDeurne,

Op welke datums en rond welke tijd had je gebeld? Ik maak dan een interne ticket aan zodat mijn collega de gesprekken terug kan luisteren. Mijn collega neemt dan ook contact met je op.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
DitchDeurne
First Poster
Opties

De gesprekken naar 088-9090100 waren op dinsdag 23 juli 11:08 & 11:10 uur en op donderdag 1 augustus om 15:05 & 15:07

Mijn telefoonnummer eindigt op 06-*****238

Beetje mosterd na de maaltijd dit maar vooruit

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor de gegevens DitchDeurne,

Mijn collega gaat de gesprekken na luisteren. Zo snel mogelijk komen we bij je terug.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @DitchDeurne,

De gesprekken zijn nageluisterd en daar lijkt dat het gesprek was verbroken, omdat mijn collega aangaf dat ze jou niet kon horen in het gesprek. We nemen wel dit mee om de kwaliteit te verbeteren. Wanneer je mij een privé-bericht kan ik de compensatiemogelijkheden voor je nagaan.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes