Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi connectie met droger en wasmachine werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 14-03-2022 12:41 PM)
4681 Weergaven
FluppeAnnys
First Poster
Opties

Net nieuwe wasmachine en droger Samsung gekocht.

Wifi connectie met Smart Things werkt niet.

Ik kan QR scannen en zie in Wifi netwerken droger en washer staan, maar connectie lukt niet.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
therealeddy
Student
Opties
Heb het gefixt, probleem was dat de welkom teksten die je kan skippen bij het aanzetten, doorlopen moet worden en instructies uitgevoerd anders verschijnt het apparaat niet in het wifi netwerk. Nadat ik dat gedaan had, werkte het wel en kon ik de droger succesvol aanmelden.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
SD274
Apprentice
Opties

Dag Martijn, 

na enkele keren de zekeringsschakelaar van de droogkast af en op te zetten is het gelukt! 

bedankt! 

Mvg

Sofie

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Heb je wel een 2.4 ghz netwerk thuis? Zo ja anders even de 5ghz uitzetten tijdelijk en nogmaals proberen. Of met een ander apparaat proberen.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Ramon1337
First Poster
Opties

Hoi Rohit,

Bij mij werkt dit ook niet, heb een 2,4ghz netwerk beschikbaar voor devices. De wasmachine is wel gewoon verbonden maar de droger lukt niet. Op het moment dat de app wil verbinden dan werkt het niet, vervolgens wordt gevraagd via de wifi selectie te verbinden met [dryer] xxx, echter komt deze helemaal niet voor in de lijst. De droger lijkt dus helemaal geen wifi signaal uit te zenden.

Gr. Ramon

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

En als je de droger even 15min van het stroom haalt?

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Ramon1337, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Wat is het modelnummer van je wasdroger? Is de AP functie ingeschakeld? Wat je heb je zelf al geprobeerd om de droger te koppelen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Patricia222
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde 

wat te doen? 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Patricia222, goedemorgen.

Wat is het modelnummer van jouw wasmachine? En heb je de optie voor de bediening op afstand ook ingeschakeld? Kijk hier voor meer informatie: Samsung QuickDrive™ slimme wasmachine verbinden met je telefoon via de SmartThings-App - YouTube

Houd je ons op de hoogte?

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
therealeddy
Student
Opties
Ik heb exact het probleem wat je beschrijft, wasmachine zo gevonden, droger niet, terwijl AP geactiveerd is. Restart van dr machine, stroom eraf, App gerestart heeft het niet opgelost. Vandaag beide machines vers ontvangen. Wat heb je gedaan om het op te lossen?
0 Likes
Oplossing
therealeddy
Student
Opties
Heb het gefixt, probleem was dat de welkom teksten die je kan skippen bij het aanzetten, doorlopen moet worden en instructies uitgevoerd anders verschijnt het apparaat niet in het wifi netwerk. Nadat ik dat gedaan had, werkte het wel en kon ik de droger succesvol aanmelden.
Juul3
First Poster
Opties

Ik had hetzelfde probleem. De wasmachine is wel gekoppeld, maar de droger maakt in AP-stand een netwerk aan met de naam "[washer] Samsung". Na herhaaldelijk de droger uit en aan zetten, en de AP-modus aan en uit zetten, veranderde dit magisch in "dryer_E30..." en kon ik het apparaat dus toevoegen aan de SmartThings app.