22-07-2023 03:12 PM - bewerkt 22-07-2023 03:13 PM
Mijn wasmachine (WW90T636ALH Autodose) is 2 jaar oud en geeft opeens tijdens het draaien van een wasbeurt de melding wasmiddelschuim verwijderen.
De was wordt dan in pauze gezet en het programma loopt niet door. Melding blijft constant terug komen. Ik heb de stappen gevolgd van Samsung zelf, die terug te vinden zijn op:
https://www.samsung.com/be/support/home-appliances/wat-moet-ik-doen-als-mijn-wasmachine-stopt-tijden...
Samenvattend heb ik de filter leeggemaakt, de slang gecontroleerd en de wasmachine opnieuw gekalibreerd. Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Het probleem is opeens ontstaan zonder enige klachten van te voren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-07-2023 01:51 PM
Hi @Rutger N, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Ervaar je dit ook als je handmatig wasmiddel doseert? Krijg je ook een melding te zien om het programma trommelreiniging te starten? Welke stand selecteer je als je gebruik maakt van het autodose systeem?
Groeten,
Martijn
op 24-07-2023 01:51 PM
Hi @Rutger N, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Ervaar je dit ook als je handmatig wasmiddel doseert? Krijg je ook een melding te zien om het programma trommelreiniging te starten? Welke stand selecteer je als je gebruik maakt van het autodose systeem?
Groeten,
Martijn
op 08-10-2023 05:28 PM
op 16-10-2023 04:12 PM
Wees erg voorzichtig en behoedzaam met de hoeveelheid wasmiddel of poeder, deze zijn de afgelopen jaren een stuk geconcentreerder geworden en dit verschilt ook weer per merk wasmiddel. Door de wasmachine regelmatig te reinigen en af en toe met een kookwas schoon te maken kan je dit voorkomen.
Groeten,
Martijn
op 15-11-2023 05:24 PM
op 16-11-2023 02:16 PM
op 08-02-2024 03:19 PM
Voor iedereen die dezelfde foutmelding heeft en ondanks doorspoelen met kokend water/schoonmaken filter nog steeds dezelfde foutmelding/storing hebben: Je pressostaat (waterniveau sensor) is hoogstwaarschijnlijk kapot! Ik had exact hetzelfde; Samsung stond voor een compleet raadsel en monteurs konden het niet vinden. Uiteindelijk zelf het heft in eigen hand genomen, op zoek gegaan naar mogelijke oorzaken en tot de ontdekking gekomen dat een pressostaat voor dit probleem kan zorgen.
De pressostaat is bizar eenvoudig te vervangen (2 schroeven voor de bovenplaat, vervolgens de pressostaat loskoppelen van de 3 pins connector, pressostaat loshalen van frame, slangetje losmaken en precies het tegenovergestelde voor het monteren van het nieuwe exemplaar) en is op diverse sites te verkrijgen voor 30 tot 40 euro.