op 13-09-2022 09:58 AM
Hallo,
Mijn samsung eco bubble 8kg ( #ww80J6403ew) veroorzaakt kortsluiting. Meerdere groepen geprobeerd, maar als ik de wasmachine er in doe dan schiet de betreffende groep er meteen af (aardlek is OK). De machine valt nog ruim binnen 10 jaar garantie op de motor, dus heb ik met samsung gebeld. Er kan een monteur komen die checkt wat er aan de hand is, maar als het niet de motor is, draai ik op voor de kosten. Mevrouw aan de telefoon geeft aan dat dit ongeveer 160 euro kost als hij een uurtje bezig is (voorrijkosten + uur werk). Nou krijg ik net een mail waarin een bedrag van €323,54 (!!!!) staat genoemd, meer dan de helft van de aanschafwaarde. Bizar. Als ik de wasmachine zelf open maak om te kijken waar het probleem zit verloopt mijn garantie, dus dat is geen optie. Waardeloos natuurlijk, voor een wasmachine van nog maar 7 jaar oud.
Maar goed, zouden jullie mij met het volgende willen helpen?:
- Hoe groot is de kans dat het de motor betreft? En wat kan het anders zijn (ik kom niet verder dan verwarmingselement..)
- Hoe krijg ik mijn was uit de wasmachine zonder hem kapot te maken? Hij heeft helaas niet zo'n 'nood opening' (lipje bij filter) waarmee ik hem kan openmaken. Keertje hard trekken zoals mevrouw aan de telefoon heeft aangegeven werkt helaas niet, dan moet ik maar wachten totdat de monteur komt (+/- 1 week).
- Hebben jullie nog tips wat ik kan proberen (om probleem te achterhalen of beter service van Samsung te krijgen)?
Omschrijving ontstaan probleem:
Wasmachine draaide met een klein wasje, en ongeveer toen hij zou moeten gaan centrifugeren sprong de groep er af. Elke keer als ik de stekker van de wasmachine in het stopcontact doe, schieten de groep in de meterkast er meteen weer af.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-09-2022 02:12 PM
Hoi @Ruud V, goedemiddag.
Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasmachines; jouw wasmachine valt helaas buiten deze periode. We kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasmachine. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: https://bit.ly/2cewohi
Wanneer de wasmachine meer dan een half uur van het stroom af is zou je deze weer moeten ontgrendelen. Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 13-09-2022 01:29 PM
Motor is het niet. Als die al 7 jaar oud is zou ik hem zelf gewoon openmaken en kijken of er misschien binnenin iets vochtig is waardoor hij steeds kortsluiting maakt. Dat je een offerte krijgt is gewoon normaal. Je hebt maar 2 jaar garantie op de normale werking, wettelijk iets langer zelfs omdat hij het normaal zou moeten doen een aantal jaar. tussen de 5-10 jaar zou normaal moeten zijn, dus 7 jaar is nog schappelijk. Je kunt kijken of de verkoper nog iets wilt doen voor je. Anders zou ik een handige klusser uit de buurt vragen om een kijkje te nemen voor je, die doen meestal voor een klein bedrag of een kratje bier wel even kijken.
op 14-09-2022 02:12 PM
Hoi @Ruud V, goedemiddag.
Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasmachines; jouw wasmachine valt helaas buiten deze periode. We kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasmachine. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: https://bit.ly/2cewohi
Wanneer de wasmachine meer dan een half uur van het stroom af is zou je deze weer moeten ontgrendelen. Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 16-01-2023 06:10 PM
Na de herstelling van onze wasmachine motor geeft deze telkens kortsluiting.
Al vier keer terug"hersteld" maar het probleem blijft. Wij zitten al vanaf oktober zonder wasmachine, en dat met een gezin van vijf. Wat een zooi!
op 18-01-2023 03:32 PM
Hi @Members_TxKUXk9, goedemiddag.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Heb je de wasmachine bij ons laten herstellen? Wat is het reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.
Groeten,
Martijn