op 11-09-2022 06:41 PM
Wij hebben sinds februari dit jaar een SAMSUNG Autodose 5000-serie WW80T534AAW. Prima ding, echter zag ik na enige tijd dat er schimmel ging vormen op en in de oppervlakten van de doseerlade! Grondig schoongemaakt, ander wasmiddel gekocht, maar het keert gewoon terug. Het probleem lijkt mij dat er water op de doseerlade blijft staan/lopen en de lade dus tussendoor niet opdroogt en wasmiddelresten zodoende nat aanwezig blijven en tot schimmel leiden, zie foto (bij de wasbeurt vóór deze foto hadden we de schimmel al zoveel mogelijk weer snel even weggepoetst, grote reiniging gaan we nu alsnog maar weer doen). Wie weet raad? Is dit een productiefout of iets met de instellingen?
op 13-09-2022 02:13 PM
Hi @Ann1983, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Om dit zo goed mogelijk tegen te gaan is het belangrijk om regelmatig het programma trommelreiniging te starten, de lade wordt hierbij ook gereinigd 😇
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
13-09-2022 03:46 PM - bewerkt 13-09-2022 03:47 PM
op 13-09-2022 03:47 PM
Hoi MartijnK,
Dankjewel voor je reactie. Het programma trommelreiniging gebruik ik regelmatig, de machine en de app geven aan wanneer het moet en dat voer ik dan meteen uit. Het helpt echter niet tegen het water dat op de lade ligt en tegen de schimmelvorming, dat gaat gewoon door helaas...
op 13-09-2022 03:59 PM
op 16-09-2022 02:56 PM
Beste Martijn,
De wasmachine is door de winkel geïnstalleerd maar lijkt inderdaad niet goed waterpas. Kan dat de oorzaak zijn? De machine is in een wasmachinekast geplaatst waardoor we zelf niet bij de achterste pootjes kunnen. We hebben een poging gedaan, maar het is dus nog even de vraag of het wel lukt om het goed te krijgen in de verhouding voorkant/achterkant.
We gebruiken de dispensers, het handmatige vak is nog niet gebruikt. Verder nog wat extra foto's.
op 16-09-2022 02:59 PM
De binnenkant ziet er nu zo uit...🤢
op 19-09-2022 01:43 PM
Dat ziet er inderdaad niet heel erg fris uit, dit ziet er ook uit als viezigheid. Maak je dit ook zelf wel eens schoon? Ook bij een wasmachine zonder doseer systeem is het belangrijk dat je de lade en de openingen regelmatig schoon maakt. Zelf gebruik ik een afwasborstel een heet water om de ruimte achter de lade goed schoon te houden.
De voetjes hebben ook contra moeren om deze vast te zetten, als de wasmachine iets naar voor helt bijvoorbeeld kan het water uit de lade ook niet goed weglopen.
Groeten,
Martijn
op 30-12-2022 06:11 PM
Beste Martijn,
Wij heben zo'n zelfde wasmachine, met exact dezelfde problemen.
De wasmachine staat waterpas. We voeren regelmatig reiniging uit. Het apparaat meldt ook wanneer het nodig is.
Tussen de wasbeurten in staat het doseerbakje en de deur open.
Dit lijkt me toch echt een productfout. Ik heb mog nooit een wasmachine gehad waar de schimmelvorming zo erg is.
Wat ik doe om het schoon te maken en te houden, voor je het weet zit het er weer...en veel.
Ik hoor graag wat we hier nog meer aan kunnen doen, of dat het toch een productprobleem is in het autodoseersysteem.
Met vriendelijke groet,
Chantal
op 06-01-2023 10:29 AM
Hi @Paul en Sjaan, het is lastig te zeggen hoe dit precies zit en of het een fout in de productie betreft, kan enkel een monteur beoordelen. Bij mij thuis staat de wasmachine in de badkamer en wanneer het in huis iets kouder is, sta ik deze met regelmaat volledig af te nemen. Sorry voor de late reactie trouwens, en welkom op de Community!
Groeten,
Joey