Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine blijft hangen bij 9 minuten of bij 6 minuten

(Onderwerp aangemaakt op: 05-12-2020 03:37 PM)
19077 Weergaven
Moldovan
Apprentice
Opties

Ik heb een Eco Bubble VRT plus (8 kg) is nog geen 3 jaar oud WW80H7600EW. Deze jaar heb ik het al een paar keer meegemaakt dat ie bleef hangen in zijn programma bij 6 minuten of 9 minuten voor het einde. Een programma die normaal gesproken 1h20min zou duren, was het na 3 uur nog niet af. Pffff. 

Ergste is dat nu dat steeds vlakker gebeurt. Misschien is het raar maar ik heb het meegemaakt op programma 

DONKERE KLEDING op de rest van de programma's die ik gebruik, heb ik het niet meegemaakt. 

Heeft Iemand anders ook een soortgelijke storing of slechte werking meegemaakt? 

Ik hoor graag jullie ervaringen en eventueel oplossingen 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Moldovan,

Welkom nog op de Community!

Heb je de filters al gecontroleerd? Controleer ook even de plaatsing van de afvoerslang. 

• De afvoerpijp moet 60 90 cm hoog zijn , idealiter 65cm
  • De afvoerslang moet 10 15cm diep in de afvoerpijp zitten

Controleer vanuit de handleiding of je je houdt aan de beladingsvoorschriften, dit wordt vaak overschreven en daardoor ontstaan juist dit soort issues.

Controleer of de watertoevoer wel goed doorloopt
1. Zet eerst de kraan compleet uit en schroef de toevoerslang van zowel de wasmachine als de kraan af .
2. Zet een emmer onder de kraan
3. Zet de kraan aan . Loopt deze goed door? Dan ligt het probleem niet aan de kraan
4. Zet de kraan weer uit en schroef de toevoerslang weer op de kraan
5. Zet de kraan weer aan en laat het wederom doorlopen in de emmer. Komt het water niet goed door de slang
heen?

Tot slot kun je de machine nog kalibreren.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_UZmuwtf,

Bedankt voor jouw bericht. Wanneer dit ook zo is nadat je voor 5 minuten de stekker eruit hebt gehaald raden we aan dat een monteur ernaar gaat kijken. Zie de onderstaande link voor het aanmelden van de reparatie. Laat weten of het lukt.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Moldovan,

Welkom nog op de Community!

Heb je de filters al gecontroleerd? Controleer ook even de plaatsing van de afvoerslang. 

• De afvoerpijp moet 60 90 cm hoog zijn , idealiter 65cm
  • De afvoerslang moet 10 15cm diep in de afvoerpijp zitten

Controleer vanuit de handleiding of je je houdt aan de beladingsvoorschriften, dit wordt vaak overschreven en daardoor ontstaan juist dit soort issues.

Controleer of de watertoevoer wel goed doorloopt
1. Zet eerst de kraan compleet uit en schroef de toevoerslang van zowel de wasmachine als de kraan af .
2. Zet een emmer onder de kraan
3. Zet de kraan aan . Loopt deze goed door? Dan ligt het probleem niet aan de kraan
4. Zet de kraan weer uit en schroef de toevoerslang weer op de kraan
5. Zet de kraan weer aan en laat het wederom doorlopen in de emmer. Komt het water niet goed door de slang
heen?

Tot slot kun je de machine nog kalibreren.

rsz-846676
0 Likes
Moldovan
Apprentice
Opties
Dank je wel voor deze informaties. Heb alles gedaan. Het werkt weer goed maar kalibreren..... hoe moet dat?
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Vanuit uit stand: Temp + Uitgesteld einde + Aan/Uit . Druk op start om kalibratie te activeren.

Bij deze modellen moet je Temp. en Uitgesteld einde 3 seconden blijven indrukken als de wasmachine al aan staat.

Aan/Uit hoef je alleen maar op te drukken. Na die 3 seconden komt er CB te staan. Als het niet lukt, zet de machine even uit en probeer het dan nog eens.

rsz-846676
Moldovan
Apprentice
Opties
Ik zal het proberen. Bedankt voor de tip.
Kan ik het uitvoeren ook als de wasmachine goed door zijn programma loopt? Ik heb nu nammelijk dat probleem met blijven hangen niet meer nadat ik gedaan heb wat je zei dat ik moet doen en controleren.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je kunt de wasmachine ook kalibreren als deze goed door het programma loopt. Tijdens het kalibreren zal de wasmachine zichzelf opnieuw ijken.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
ntje
First Poster
Opties
Welke knop is de uitgesteld einde?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @ntje, goedemiddag.

Wat is het typenummer van je wasmachine? Deel anders ook een foto van het bedieningspaneel van je wasmachine met ons, dan kijken we met je mee 😉 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
JP1979
First Poster
Opties
Mijn Samsung eco bubbelen VRT plus slaat telkens af als deze moet haan centrifugeren. Lage toeren gaat maar naar hogere toeren valt deze stil. Calibreren resetten, filterschoonmaken en afvoer controleren hebben we al gedaan. Zijn de koolborstels soms versleten of is het een motor probleem
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @JP1979,

Bedankt voor jouw bericht. Heb je ook geprobeerd de stekker voor 5 minuten eruit te halen? Anders kan het beste een monteur naar kijken om het probleem vast te stellen en het te herstellen. Zie onderstaande link voor het aanmelden.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes