op 28-01-2021 09:30 PM
Hallo,
Nadat onze 10jaar oude Samsung wasmachine het begeven had hebben wij hebben sinds 18 december een nieuwe wasmachine in huis. (WW80T534ATW) Deze komt met de 'autodose' functie. Deze werkt echter amper. De melding om de wasverzachter bij te vullen blijft elke keer aan staan en soms heeft de machine duidelijk een programma gedraaid zonder dat er wasverzachter uit gekomen is.
Wat extra info:
We hopen dat dit spoedig opgelost kan worden.
op 01-02-2021 04:58 PM
Hi @navikun, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Goed dat je ons een berichtje stuurt, ik begrijp dat de container met wasverzachter niet voldoende wasverzachter doseert. Werkt de container met het wasmiddel wel goed?
Als je de wasverzachter vervangt voor water, doseert de wasmachine dan wel genoeg vanuit de container?
Wanneer de wasverzachter te dik is kan het gebeuren dat dit minder goed doorloopt.
Groeten,
Martijn
op 11-06-2021 11:02 AM
Hier precies hetzelfde probleem. Hoe is het opgelost?
op 11-06-2021 11:09 AM
Amjong,
Bij ons is het vanzelf weg gegaan. Voor het grootste deel...
We hebben nog steeds wel dat er kledingstukken tussen zitten die duidelijk geen dosis wasverzachter gekregen hebben. En wij gebruiken geen dikke wasverzachter.
Wanneer de machine de melding gaf dat er bijgevuld moest worden, terwijl er duidelijk nog genoeg in zat, hebben we elke keer de lade geopend en stevig gesloten. Deze melding krijgen we nu niet meer. Dit heeft wel een week of 2 gekost (denk ik, het is inmiddels een tijdje geleden).
Het is niet veel, maar hoop dat dit antwoord je een beetje helpt...
op 29-06-2021 07:36 PM
Hoe kan je nu controleren of de wasverzachter container voldoende doseert als je er water in doet? Niet erg lang nagedacht over die vraag, lijkt me.
Verder heb ik hetzelfde probleem. Ik heb de wasmachine amper 4 maanden. Heb een redelijk dunne wasverzachter van silan.
op 01-07-2021 10:04 AM
Hi @Erik74,
Welkom op de Samsung Community!
Welke wasmachine heb je precies? Dan kijk ik even met je mee 👍
op 30-08-2021 09:57 AM
Hier soort gelijk probleem. Ik weet niet of er veel of weinig wasverzachter gebruikt wordt, maar ik krijg wel bij elke was ten onrechte de melding dat er te weinig wasverzachter aanwezig is.
op 01-09-2021 12:06 PM
Goedemiddag @MoniquetB_16,
Welke wasmachine heb je precies? En welke stappen heb je zelf al ondernomen? Ik kijk graag met je mee 👍
op 07-11-2021 04:10 PM
Goedendag hier exact hetzeflde probleem. Melding van wasverzachter bijvullen terwijl deze nog vol zit. Overigens gebruikt de machine tijdens de was wel gewoon wasverzachter. Heb de lade al gereinigd en de opening waar de lade in hoort goed schoon en droog gemaakt. Als ik de openingen test aan de achterkant van de lade geeft deze naar mijn idee voldoende wasverzachter. Onlangs de machine terug gezet naar fabrieksinstellingen. Bij het opstarten wederom dezelfde melding. Als ik de lade verwijder als de machine aan staat, en deze dan leeg terug plaatst verdwijnt de melding dat er te weinig wasmiddel/wasverzachter is. Ik snap het niet helemaal. Machine is nog geen jaar oud.
mvgr Remko
op 09-11-2021 12:58 PM
Goedemiddag @Remko_1976, Remko,
Je hebt zo te lezen al aardig wat stappen ondernomen.
Heb je het ook al getest met een andere wasverzachter en door het reservoir te vullen met water?
Groeten,
Tessa