op 22-09-2020 04:07 PM
Ik kocht vorig jaar een nieuwe Samsung droger DV80M5210 QW maar ik ben niet echt tevreden. Ook telefonisch werd ik helaas niet goed geholpen. Mijn dekbedovertrekken worden niet droog, en gaan in een knoedel zitten. Ik heb alle standen al geprobeerd, maar niets helpt. En juist voor die dekbedovertrekken kocht ik een droger. Mijn oude Zanussi (van 40 jaar oud!) beviel mij prima, werkte nog goed maar was natuurlijk geen A+++, dus toch aan vervanging toe, samen met mijn wasmachine. Telefonisch kreeg ik te horen dat ik een tijd kan instellen, maar dat helpt ook niet. Die knoedel blijft vochtig, tenzij je die eruit haalt, de knoedel uit elkaar haalt en er weer instopt voor een volgende draaitoer. Ook dan is het overtrek nog vochtig. Wat kan ik nou nog meer doen?
op 24-09-2020 09:25 AM
Hi @Joyce44,
Welkom op de Samsung Community!
Omdat een warmtepompdroger met lagere temperaturen werkt dan een traditionele condensdroger, is dit een normaal verschijnsel.
Je kunt de volgende tips proberen:
Het kan hierna alsnog zijn dat je ervaart dat de was er klam uitkomt.
Warmtepompdrogers zijn zeer energiezuinige drogers. Ze werken met een warmtepomp.
In feite kun je dit vergelijken met een koelkast, echter dan andersom.
De binnenkant wordt verwarmd en een condenser wordt gekoeld.
Een warmtepompdroger werkt met lagere temperaturen, programma's duren hierdoor langer dan bij een condensdroger; dit is normaal.
Ook duurt het een half uur voordat de maximale temperatuur is bereikt en het duurt een kwartier voordat de druk van de pomp af is.
Dit betekent in de praktijk dat als tussentijds de deur geopend wordt, het een kwartier duurt voordat hij weer gaat draaien en dat het dan nog een half uur duurt voordat hij weer op temperatuur is.
Het is dus niet verstandig om tussendoor te voelen of het wasgoed al droog is.
De overige werking is hetzelfde, de luchtstroom wordt verwarmd - vochtige lucht wordt afgevoerd en afgekoeld - het condenswater wordt afgepompt naar reservoir of afvoer.
Warmtepompdrogers varieren in capaciteit tussen de 7 en 9 kilo.
op 24-09-2020 09:28 AM
Een knoedel is een bal gemaakt van pastadeeg, aardappeldeeg, brooddeeg of een ander deeg en vaak een mengvorm van de hiervoor genoemde deegsoorten, of van oud brood.
uhh weet niet wat je precies bedoelt, maar probeer er eens wat droger ballen in te gooien.. En voor dekbedovertrek Extra droog katoen ofzo als standje.