Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

VIP service blijkt niet te bestaan bij Samsung

(Onderwerp aangemaakt op: 19-04-2023 04:02 PM)
341 Weergaven
Tulpenclub
First Poster
Opties

We hebben eind september 2020 een Samsung Quickdrive wasmachine gekocht met 3 jaar extra garantie met VIP service. Deze is defect geraakt tijdens een wasbeurt. Daarbij is het glas van de deur uit de deur geduwd, waardoor de gehele deur ontzet is.
1 februari 2023 defect telefonisch aangemeld op het "speciale" Quickdrive VIP telefoonnummer. In de veronderstelling dat dan 2 februari 2023 de monteur op de stoep zou staan. Helaas bleek dit toch anders te zijn. 2 februari 2023 maar eens gebeld wanneer we e.e.a. konden verwachten. Als antwoord kregen we, nee meneer die VIP service geldt alleen voor de eerste 2 jaar. Staat dus ook niet op het garantiecertificaat. Ze proberen er al direct onderuit te komen. De promotie die we bij deze wasmachine kregen was juist 3 jaar extra garantie van Samsung. De wasmachine hebben we bij BCC gekocht, dus als er in de eerste 2 jaar iets aan de machine defect raakt, meld je dit bij degene waar je de machine hebt aangeschaft, BCC dus. Maar in ons geval moesten we dus de garantie gaan verhalen op Samsung. Prima denk je dan. Professioneel groot bedrijf, maar ik heb nog nooit zo'n kansloos bedrijf meegemaakt. Via de telefonische klantenservice krijg je medewerkerste spreken die niets kunnen en mogen. Ze kunnen alleen een ticket aanmaken, maar kunnen je niet doorzetten naar iemand die wel iets voor je kan betekenen.
We hebben duidelijk aangegeven wat het defect is en wat er vervangen moet worden. Kregen we te horen binnen 48 uur wordt er contact met u opgenomen. Maar dus mooi niet. Iedere keer kun je er achteraan bellen en krijg je hetzelfde antwoord. Het is heel druk bij onze reparateur LetMeRepair. Hier hebben ze achterstand opgelopen, blablabla. Zet dan niet op je garantiecertificaat, dat als je de storing voor 15.00 's middags aanmeldt, de monteur de volgende dag op de stoep staat. Na twee weken was er uiteraard nog steeds niets geregeld. Dus weer bellen, bellen, bellen en nog eens bellen. Ja meneer ik ga het weer doorzetten naar onze interne organisatie. Zij zullen dan nogmaals het verzoek richting de reparateur sturen. Een week later nog steeds niets gehoord. Toen zelf maar eens geprobeerd contact op te nemen met LetMeRepair. Meer dan drie kwartier in de wacht gestaan. Nee meneer ik kan u geen status info geven, u moet daarvoor bij Samsung zijn. Inmiddels ook maar eens contact gezocht via Whatsapp. Want we zijn al bijna een maand verder en hebben nog geen monteur gezien. Aangegeven dat we een klacht willen indienen over de gang van zaken en dat we allerminst tevreden zijn. We kunnen iedere keer elders onze was gaan doen. Is echt beschamend voor zo'n groot bedrijf. Laten de klant gewoon stikken. Via whatsapp aangegeven dat voor het eind van de maand onze wasmachine gerepareerd moet zijn. 4 weken vind ik meer dan een redelijke termijn om een huishoudelijk apparaat te laten repareren.

Via whatsapp kregen we de melding dat de klacht is doorgezet naar de interne organisatie.... Pfffff! Maar je hoort dus helemaal niets. Krijgen we ineens bericht van LetMeRepair dat er een monteur staat ingepland voor 28 februari 2023 tussen 09.00 en 11.00 uur. Maar je raadt het al, deze beste man komnt niet opdagen. 's Middags nogmaals met LetMeRepair gebeld. De medewerker meld ons dat de monteur zich om 13.00 uur heeft ziek gemeld. Das vervelend voor de monteur, maar onze afspraak was 's ochtend. Waarom nemen jullie dan geen contact op om te melden dat de afspraak niet door kan gaan. Weer een dag vrij genomen voor niks dus. Maar de monteur zou nu 2 maart 2023 komen. Wonder boven wonder komt de monteur inderdaad op 2 maart 2023 langs, alleen zonder het te repareren onderdeel. Hij komt tot dezelfde conclusie als on, dat het onderdeel vervangen moet worden. Ja he he dat wisten we zelf ook al, daar zakt je de broek toch echt vanaf. Hij zal met spoed het onderdeel gaan bestellen en binnen een week is het dan opgelost volgens deze monteur. Maar hij weet niet zeker of het onderdeel nog leverbaar is.
Krijgen we op 7 maart 2023 een e-mail van Samsung Special Care, dat onze case/klacht in behandeling wordt genomen. Excuses voor het onstane ongemak en de vraag om aankoopbewijs, product sticker en foto van reparatie afspraak voor onderzoek op te sturen. Nou dan denk je, er gaat nu echt iets gebeuren. Verder in de mail de volgende prachtige volzinnen: We zullen dit verder oppakken en hopen zo snel mogelijk te komen tot een passende oplossing. Wij zullen er zorg voor dragen dat u zo spoedig mogelijk zal worden gecontacteerd door één van onze collega's. Graag vernemen wij als reactie op dit bericht een ruim overzicht van uw beschikbaarheid voor een telefonisch onderhoud.
Dus direct alle gevraagde documenten opgestuurd. Op 16 maart 2023 wordt ik uiteindelijk gebeld door onze case behandelaar SB. Maar SB kan dus blijkbaar ook helemaal niets regelen. En komt ook niet met een oplossing.

Er gaan weer weken voorbij. Complete radiostilte van Samsung en LetMeRepair. De frustraties groeien en groeien.
Hebben al behoorlijke kosten moeten maken voor het wassen elders. Weer contact gezocht met Samsung. Krijg je weer dezelfde laffe antwoorden; "nog even geduld meneer"; "mijn handen zijn gebonden". Ons geduld is op en we hebben een nieuwe wasmachine gekocht.

LetMeRepair belt uiteindelijk op 22 maart 2023 dat het onderdeel binnen is en willen een afspraak inplannen. Ik zeg tegen die beste man dat we een andere wasmachine hebben gekocht. En of ze het normaal vinden om 7 weken zonder wasmachine te zitten. Stelletje idioten!

Bij Samsung aangegeven dat we Samsung in gebreke stellen en dat zij compleet hebben verzaakt op alle vlakken. We zijn er helemaal klaar mee. De machine hoeft niet meer gerepareerd of vervangen te worden. De enige passende oplossing is een schadevergoeding. Hiervoor alle facturen en bonnetjes aangeleverd, maar tot op heden 19 april 2023 hebben we niets van SB vernomen. Echt compleet kansloos!!!!

Dus mensen pas op met apparatuur van Samsung, zolang deze het doen is het helemaal fantastisch. Maar zodra er mankementen optreden en je nog garantie hebt, geeft Samsung niet thuis.

0 Likes
1 Antwoord
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @Tulpenclub 

Dankjewel voor je bericht. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je wasmachine het niet meer goed en het serviceverzoek maar niet wil vlotten, ik kan me dan ook goed voorstellen dat je hiervan baalt! Je geeft hierbij ook dat je hierover contact hebt gehad met één van mijn collega's en dit momenteel in behandeling is. Als je mij een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt met je telefoonnummer en het reparatienummer, zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee. 

Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes