Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Melding reinig warmtewisselaar gaat niet uit na reinigen

(Onderwerp aangemaakt op: 02-04-2022 01:29 PM)
7342 Weergaven
Members_wULeWQR
Student
Opties

ik heb sinds november 2021 een wasdroger  DV90T8240Sh/S2. Deze gaf de melding reinig warmtewisselaar. Dit gedaan, wisselaar is brandschoon, maar iedere keer als ik de wasdroger aanzet verschijnt de melding. Iemand enig idee wat het probleem is?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
CoenC
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

Het metalen pinnetje (temp. sensor) was allemaal schoon, maar ik heb de oplossing gevonden: als de melding komt kun je kiezen tussen (standaard) "later" en "OK" maar voor dat laatste moet je eerst aan de knop draaien. Zou handig zijn als dat ergens werd aangegeven 🤔.

Thnx, Coen

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Hoelang zit je al met deze melding? Sinds de dag van aankoop of pas recent? Heb je al contact gehad met de verkoper? Waar is het apparaat gekocht?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_wULeWQR
Student
Opties

Dank voor je reactie. Het probleem is sinds kort. Al een aantal keer schoon gemaakt zonder problemen,  maar nu blijft hij sinds 2 weken de melding geven. Ik heb nog geen contact gehad met de verkoper bol.com. 

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik denk dat het een goed plan is om met de verkoper contact te leggen.

Je zou ook een monteur kunnen regelen via de Samsung Klantenservice.

Contact & Service

Telefoon

Lokaal tarief
088-9090100

Openingstijden:
Elke dag bereikbaar van 8:00 – 24:00,
ook in het weekend.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
CoenC
Apprentice
Opties

Ik heb hetzelfde "probleem" met een DV80T5220TW: melding kwam tevoorschijn en gaat niet meer weg. Bij WW geen enkel contact te vinden dus hoe weet de machine dat ik iets gedaan heb?? Machine komt van .... Samsung.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @CoenC, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Heb je de warmtewisselaar voorzichtig ook schoongemaakt? Kan je de droger wel blijven gebruiken?

Wat heb je zelf al geprobeerd om de melding niet meer terug te laten komen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
CoenC
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

Warmte wisselaar is schoon (zat géén filter voor waardoor ik wat in verwarring was 😊), daarna (ook) de machine uitgezet en weer opnieuw opgestart. Hielp niet dus daarna gezocht of er een sensor/schakelaar zat maar niets gevonden ☹.

Drogen overigens géén probleem

Gr. Coen

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @CoenC

Het klopt inderdaad dat er bij jouw uitvoering geen extra filter meer zit. Onder het pluizenfilter(in de deurrand) zit ook nog een metalen pinnetje welke je kan schoonmaken. Een andere mogelijkheid is om de droger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, dit kan via het menu. Maakt dit beiden geen verschil dan zal de volgende stap een serviceverzoek worden.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
CoenC
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

Het metalen pinnetje (temp. sensor) was allemaal schoon, maar ik heb de oplossing gevonden: als de melding komt kun je kiezen tussen (standaard) "later" en "OK" maar voor dat laatste moet je eerst aan de knop draaien. Zou handig zijn als dat ergens werd aangegeven 🤔.

Thnx, Coen

MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik zal dit ook doorzetten naar de juiste afdeling!

Groeten,

Martijn

0 Likes