op 14-03-2023 08:45 AM - laatst bewerkt op 25-04-2023 02:45 PM door MartijnK
Goedemorgen,
Mijn verhaal hieronder heb ik op sociaal media (10 feb)geplaatst, want telefoontjes, mails niets hielp:
Wat een slechte service!! 4 weken gewacht op een monteur!!! Na 2 weken een waardebon ontvangen van 50 euro, omdat ik mijn kleren naar de wasserette bracht! De andere 2 weken?? Eindelijk zou er een monteur komen, maar kreeg eerst een mail om een offerte te akkoorden, anders zou er geen monteur komen! Vandaag komt er een monteur en die begint met het plaatsen van een printplaat?? Ik gaf meteen aan hoezo niet eerst kijken wat er aan de hand is zodat ik kan beslissen of ik het laat maken. Als het duurder is dan mijn wasmachine dan koop ik een nieuwe. Hij schroefde de printplaat weer uit en zei het gaat je 369 euro kosten en je moet opnieuw bellen voor een monteur Wilde geen risico nemen om weer 4 weken te wachten!!! Dus was ik genoodzaakt om het te laten herstellen! Samsung printplaat is een voorkomend probleem. Hoezo komen jullie de klanten hier niet in tegemoet. Waarom voel ik me ontzettend belazerd door jullie!!! Ik heb totaal geen gevoel gehad om een keuze te maken!! Ontzettende slechte service van jullie! Mijn wasmachine is 4,5 jaar oud!!! Daarnaast ben ik een Samsung member.
Mijn wasmachine heb ik via de portal van Samsung gekocht (450 euro) toen mijn oude stuk was en heb 369 euro moeten betalen!!!
Sinds 10 feb wacht ik op een telefoontje om mijn klacht te behandelen!! Elke keer krijg ik als een antwoord dat het lang duurt voordat het opgepakt wordt! Elke keer moet ik mijn verhaal opnieuw tikken!! Ook werd de klacht gestuurd naar de reparatiecentrum?? Mijn klacht is voor Samsung!
Ik ben zwaar teleurgesteld in Samsung!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-03-2023 01:00 PM
Wat jammer om te lezen dat je dit zo ervaart, dit is zeker niet onze bedoeling. Om dit verder uit te laten zoeken zal ik dit ook doorzetten naar mijn collega's van de betreffende afdeling. Zij gaan dit verder uitzoeken en zullen je hierover contacten.
Groeten,
Martijn
op 14-03-2023 09:56 AM
Voor een wasmachine tot €500,- geld een afschrijvingsduur van 5 jaar. (i know is kort) Hierbij komt dat je eigen onderhoud en hoe je met het apparaat omgaat bepaald hoe lang zo iets mee gaat. (dit kan namelijk veel langer dan 5 jaar. zelf pleur ik elke 2 weken 2 vaatwastabletten er in en draai hem op de heetste stand)
Voor een apparaat van 4,5 jaar moet je altijd zelf de reparatie kosten betalen, bij welk merk dan ook. Voorrijkosten en dergelijke horen hier helaas ook bij. het bedrag wat je benoemd vind ik wel weer hoog.
Doordat je van te voren blijkbaar een offerte geaccepteerd hebt is het lastig om hier ook iets tegen te doen. Door welke partij heb je het laten maken? dit klinkt voor mij namelijk niet als een logische werkwijze, vaak hoef je allen de voorrij kosten te accepteren zodat je hier achteraf geen gedoe van krijgt.
op 14-03-2023 10:29 AM
Ik onderhoud mijn wasmachine goed! Het was de printplaat zei de monteur! Een voorkomend probleem bij Samsung
Nou ik moest het accepteren anders zou er geen afspraak komen!!! De partij die jullie hebben ingeschakeld is Let me repair!
Wat mij het meest boos heeft gemaakt dat ik geen keuze had!
14-03-2023 01:32 PM - bewerkt 14-03-2023 01:35 PM
Hoeft geen jullie te zeggen. Ik heb niks in geschakeld.
Een offerte accepteren voor er naar gekeken is is in geen enkel geval verstandig. Zoals ik al zei is dat alleen logisch betreffende de voorrijdkosten.
Via welke weg is Let me repair ingeschakeld? bij wie of waar heb je aangeklopt? Ik ken de partij zelf totaal niet en deze zit ook niet in Nederland, wat ik nog al vreemd vind.
op 14-03-2023 01:47 PM
Nou jij hebt misschien niet ingeschakeld, maar je werkt toch voor Samsung?? Vind dit totaal niet netjes van je dat je zo tot een klant praat!
Ik ben zelf gebeld door Joel Tobie van Samsung Care en ook jouw collega Martin gaf aan dat ik het moest accepteren. Ik heb alle berichten nog.
CE Repair Dordrecht daar kreeg ik een bevestiging van.
Mijn vraag blijft wat word er met mijn klacht gedaan en wat kan Samsung voor mij betekenen?
op 14-03-2023 02:21 PM
Ik werk niet voor Samsung. ik ben net als jij een forumlid welke je gewoon probeert te helpen..
Nogmaals de vraag; waar heb je aangeklopt voor je reparatie?
En heb je ook een reparatienr mee gekregen?
op 14-03-2023 03:13 PM
Oh dat wist ik niet...ik dacht dat ik hier iemand van Samsung zou spreken en dat is niet zo.
Ik heb bij Samsung aangeklopt.
RN150856854
op 14-03-2023 03:18 PM
Excuses!
op 14-03-2023 05:03 PM
Hi @SitaB, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je wasmachine het niet meer doet, daarnaast heeft het ook wel erg lang geduurd voordat er een afspraak ingepland kon worden.
Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op de wasmachine en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Ook na deze periode kunnen we je wasmachine herstellen echter worden hier wel kosten voor berekend, hierbij houden wij uiteraard ook rekening met de leeftijd van je wasmachine.
Naar aanleiding van het serviceverzoek en de omschrijving van de problemen wordt er een indicatie van de te verwachtte reparatie kosten opgesteld. Om vervolgens een afspraak in te plannen met het servicecenter kan je hierop reageren door akkoord te gaan en een afspraak in te plannen.
Naast de fabrieksgarantie heb je ook een wettelijke garantie, hiervoor kan je in gesprek gaan met de verkoper. Wil je hier meer over weten kijk dan hier: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl
Groeten,
Martijn
op 15-03-2023 10:20 AM
Beste Martijn,
Lees mijn klacht aub. Het gaat hier niet om de garantie, maar dat ik geen keuze heb gehad. In onze gesprek had jij gezegd dat als het bedrag hoger uitvalt dat ik jouw had moeten contacten!
Helaas had ik hier geen keuze in!
Nogmaals mijn klacht:
Wat een slechte service!! 4 weken gewacht op een monteur!!! Na 2 weken een waardebon ontvangen van 50 euro, omdat ik mijn kleren naar de wasserette bracht! De andere 2 weken?? Eindelijk zou er een monteur komen, maar kreeg eerst een mail om een offerte te akkoorden, anders zou er geen monteur komen! Vandaag komt er een monteur en die begint met het plaatsen van een printplaat?? Ik gaf meteen aan hoezo niet eerst kijken wat er aan de hand is zodat ik kan beslissen of ik het laat maken. Als het duurder is dan mijn wasmachine dan koop ik een nieuwe. Hij schroefde de printplaat weer uit en zei het gaat je 369 euro kosten en je moet opnieuw bellen voor een monteur Wilde geen risico nemen om weer 4 weken te wachten!!! Dus was ik genoodzaakt om het te laten herstellen! Samsung printplaat is een voorkomend probleem. Hoezo komen jullie de klanten hier niet in tegemoet. Waarom voel ik me ontzettend belazerd door jullie!!! Ik heb totaal geen gevoel gehad om een keuze te maken!! Ontzettende slechte service van jullie! Mijn wasmachine is 4,5 jaar oud!!! Daarnaast ben ik een Samsung member.
Mijn wasmachine heb ik via de portal van Samsung gekocht (450 euro) toen mijn oude stuk was en heb 369 euro moeten betalen!!!
Sinds 10 feb wacht ik op een telefoontje om mijn klacht te behandelen!! Elke keer krijg ik als een antwoord dat het lang duurt voordat het opgepakt wordt! Elke keer moet ik mijn verhaal opnieuw tikken!! Ook werd de klacht gestuurd naar de reparatiecentrum?? Mijn klacht is voor Samsung!