Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe zit het met de garantie?

(Onderwerp aangemaakt op: 26-03-2024 08:15 PM)
333 Weergaven
roodkapje2016
Journeyman
Opties

2,5 jaar geleden een wasmachine bij BCC gekocht van Samsung. Het kostte 499,00. Nu na 2,5 jaar is de wasmachine kapot. Maar wat moet ik nu doen? BCC is failliet en klantenservice Samsung zegt jammer dan. Maar er is toch ook zoiets als wettelijke garantie? Een wasmachine hoort toch langer mee te gaan dan 2,5 jaar?

Wat nu te doen

0 Likes
9 Antwoorden
Piet22
Student
Opties
0 Likes
Basje-K
Voyager
Opties
De wettelijke garantie loopt via de verkoper, maar omdat BCC failliet is heb je daar helaas niets meer aan. Samsung hoeft zich alleen maar aan de fabrieksgarantie te houden, en die geldt waarschijnlijk slechts voor 2 jaar.
Was het toevallig ook een EcoBuble wasmachine?
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @roodkapje2016,

 

Bedankt voor jouw bericht. Tijdens de reparatie wordt er rekening gehouden met de leeftijd van jouw wasmachine en daarom gaat er nog een bepaald contributie vanuit Samsung meegerekend bij de totale reparatiekosten. Je kan jouw wasmachine via de onderstaande link aanmelden. Wat is precies het defect aan jouw wasmachine?

https://bit.ly/3J4HpwQ

 

Met groet,

Ajay

 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes
roodkapje2016
Journeyman
Opties

De wasmachine maakt vreemde geluiden. Ratelend geluid bij gewoon draaien en een veel harder bonkend geluid bij centrifugeren. En er loopt soms water aan de onderkant uit. Maar zou wel graag een prijs van tevoren willen weten. Ik persoonlijk vind ik dat jullie slechte wasmachines maken. De eerste ging binnen 2 jaar kapot, nieuwe gekregen ook met bij betaling en nu naar 2,5 jaar. En een wasmachine van 500 euro moet toch langer meegaan dan dat. En als ik op internet lees. Zijn er veel van deze problemen bij jullie wasmachines.

0 Likes
roodkapje2016
Journeyman
Opties
Ja klopt.
0 Likes
roodkapje2016
Journeyman
Opties
Ja wasmachine is een eco buble
0 Likes
roodkapje2016
Journeyman
Opties
Maar volgens mij bestaat er toch ook zoiets als de levensduur van een product? Dat zag ik bij consuwijzer.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Members_RQhgoaU,

 

Het is moeilijk om een prijs van te voren te maken. Wanneer je het aanmeldt voor een reparatie kan een monteur wel een schatting geven maar pas als hij de wasmachine uit elkaar heeft gehaald kan hij een definitieve prijsopgave maken. Voor de levensduur gaat daarom een contributie van de totaalprijs af, anders zou je bij de verkoper moeten zijn, omdat je daarmee een verkoopovereenkomst hebt. In jouw geval zou je dan bij BCC controleren bij wie nu aan kan kloppen aangezien ze failliet zijn. 

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes
Freek4
First Poster
Opties

Dat zijn waarschijnlijk de lagers. Is een bekend probleem bij Samsung. Veelal wordt dit niet gerepareerd omdat de kosten te hoog zijn. Dit omdat de trommel en de lagers een geheel vormen. 

0 Likes