Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ecobubble manchet door trommel ingesleten

(Onderwerp aangemaakt op: 12-09-2023 11:42 AM)
868 Weergaven
Bas144
Student
Opties
Wij hebben een jaar of 9 geleden een EcoBubble wasmachine van Samsung gekocht. Nu is daarvan vorige maand het manchet ingesleten en dat is afgelopen week verergert. Hierop heb ik een nieuw manchet besteld en ben ik deze aan het vervangen. Het valt mij op dat de trommel van de machine niet gecentreerd loopt (zie foto) wanneer de trommel rond draaid blijft hetzelfde punt op de trommel dicht bij de zijkant en tegenover er ver vanaf (kromme trommel as?). Is dit normaal, en zo niet kan hier iets aan gedaan worden of is de machine nu al bijna afgeschreven?

Met vriendelijke groet,
Bas

image
Links onder raakt de trommel bijna het kunststof, rechtsboven staat hij er ver vanaf. Wanneer de trommel 180 graden draait is dit andersom.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Bas144
Student
Opties
Na volledige demontage blijkt de trommel zelf verbogen. Op zich is de trommel goed te vervangen, maar de kosten (€259,-) aan materialen is deze 9 jaar oude machine (gekocht voor €495,-) helaas niet meer waard... Jammer, verder is de machine degelijk, geen verdere problemen, lagers goed en motor uiteraard ook.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
2 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Bas144, goedemiddag.

De trommel van jouw wasmachine is gemonteerd in ene kuip en deze is met veren en schokbrekers bevestigd aan het frame. Ook zit er een aandrijfas op de achterkant van de trommel en wanneer de as krom zou zijn, zou de spelling ook verplaatsen als je de trommel ronddraait. 

Omdat je wasmachine al wat ouder is kunnen deze onderdelen ook versleten zijn en zou je zelf de afweging moeten maken of je dit nog wilt repareren.

Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe wasmachine, stuur mij dan een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0)

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
Bas144
Student
Opties
Na volledige demontage blijkt de trommel zelf verbogen. Op zich is de trommel goed te vervangen, maar de kosten (€259,-) aan materialen is deze 9 jaar oude machine (gekocht voor €495,-) helaas niet meer waard... Jammer, verder is de machine degelijk, geen verdere problemen, lagers goed en motor uiteraard ook.
0 Likes