Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Zwarte verticale balk in het midden van het beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 06-10-2022 04:16 PM)
1120 Weergaven
Peter184
Journeyman
Opties

Ik heb een smart tv QE55Q8FNA enkele jaren oud, sinds een paar dagen heb ik een zwarte verticale balk in het midden van het beeld. Beeldtesten leverde niets op bij alle drie stond mislukt.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en/of dit op te lossen is?

mvg

Peter

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Peter184 , Peter,

Thanks! Dat ziet er niet best uit!
Hier is sprake van een defect aan het beeldscherm en moet gerepareerd worden.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Hierbij de nodige informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de Uneto-VNI:

https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond alvast!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Peter184
Journeyman
Opties

Net de met de winkel gesproken en zij hebben mij een hele goede oplossing geboden ook omdat ik toen een all risk verzekering had afgesloten op de tv en dat na alle vermoeden de beeldeenheid stuk is ( dan zijn de kosten te groot en wordt de tv afgekeurd/totall löss verklaard) kan ik een nieuwe tv uitzoeken tot een bepaald bedrag. Een hele fijne oplossing welke ik natuurlijk met beide handen aanpak. Wordt wel weer een Samsung en waarschijnlijk the Frame. Bedankt Martijn en Dick voor jullie reacties en meedenken.

groet,

Peter

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Peter184 , Peter,

Zou je de beeldtest opnieuw willen doen volgen deze eisen: Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto’s hiervan posten..

signatureee
Groet, Dick

Peter184
Journeyman
Opties

Goedemiddag Dick, bedankt voor uw reactie ik heb de beeldtest gedaan volgens de eisen die gesteld zijn.724F8E32-4F10-4273-A4D6-D3B117D7F762.jpeg86B26536-B90C-4A92-A2C6-721013E20B95.jpeg1D8CD764-283D-4677-A814-AB326D1BEF9C.jpeg4EDF7153-39F6-49BC-A40E-C646E5D9884E.jpegD63F2176-0E5D-41E1-9622-C562E15ABAD8.jpeg

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Peter184 , Peter,

Thanks! Dat ziet er niet best uit!
Hier is sprake van een defect aan het beeldscherm en moet gerepareerd worden.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Hierbij de nodige informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de Uneto-VNI:

https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Fijne avond alvast!

signatureee
Groet, Dick

Peter184
Journeyman
Opties

Dick bedankt voor je reactie, de winkel waar ik de tv gekocht heb bestaat niet meer, het bedrijf (expert) nog wel. Dus ik ga hun een mailtje sturen.

groet,

Peter

Peter184
Journeyman
Opties

Even een update, ik heb de leverancier gesproken en die zorgt dat Samsung contact opneemt voor een monteur thuis. Valt nog onder de garantie….dus so far so good

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Peter184 , Peter,

Dat is goed nieuws! Hopelijk wordt het naar wens opgelost.

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

Peter184
Journeyman
Opties

Even weer een update, de Reparateur ( ingehuurd door Samsung ) belde om een afspraak te maken om de tv op te halen, ik was verbaasd want de verkoper/winkel vertelde mij dat Samsung monteur de reparatie aan huis zou verrichten. Nee zei de vriendelijke dame we komen hem alleen ophalen en wordt in de werkplaats gerepareerd. Ik zeg oké maar halen jullie de tv wel van de wand af wat die zit met een speciale beugel vast aan de wand. Nee zei de dame we komen hem alleen ophalen.

Dus ik weer de leverancier bellen, en die snapte er ook niets van, vreemd zegt hij normaal geen problemen, maar we zullen contact opnemen met Samsung. Dus we zijn weer in de wachtstand. Heeft iemand ervaring met reparaties door Samsung ?

groet,

Peter

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Peter184, goedemiddag.

Bedankt voor je terugkoppeling. Het klopt inderdaad dat bij een serviceverzoek voor TV's tot en met 55 inch de TV komen ophalen en deze in het servicecentrum hersteld wordt. Onze monteur mogen de TV niet van de muur afhalen, de TV wordt dan ook alleen opgehaald en ook weer teruggebracht nadat de reparatie is voltooid.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Peter184
Journeyman
Opties

Hoi Martijn, bedankt voor je reactie, ik verwacht nog een telefoontje van Samsung met een oplossing maar wel vreemd dat men deze service niet verlenen. Volgens de leverancier/winkel wordt het wel gedaan. Dus Samsung levert ook geen leen tv zeker? Eigenlijk zou dan de leverancier deze service op zich moeten nemen, maar dat zie ik ook weer niet gebeuren. Is wel balen.

groet,

Peter

0 Likes