op 07-06-2020 04:10 PM
Beste,
25-05-20 deze frame tv gekocht bij de MediaMarkt in Middelburg. Wat kan dit zijn en wat moet ik doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-06-2020 10:55 AM
op 07-06-2020 05:20 PM
Goedemiddag @Tahi2 ,
Dat ziet er niet fraai uit voor zo'n jonge tv! Heb je voor mij wat meer gegevens van de tv?
Wat is de volledige, dus met XXN op het eind, Model Code van de tv? Staat op de sticker op de achterzijde van de tv.
De tv hangt natuurlijk tegen de muur, maar misschien staat deze op het aankoopbewijs.
Anders, alleen niet de volledige, is de modelcode ook terug te vinden bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Dit moet echt gebeuren volgens onderstaande eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Daarna, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou alvast, om uit te sluiten, de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Desnoods, ook om uit te sluiten, de tv een flinke poos spanningsloos zetten.
Graag hoor ik van je..
op 07-06-2020 08:27 PM
QE55LS03RASXXN
Softwareversie: T-MSMDEUC-1356.2, B4970101/070104, BT-S
Zelfdiagnose al eerder gedaan zonder foto's te maken. Nu is die functie niet meer beschikbaar(?).
Spanningloos ga ik nu doen. Echter merk ik wel als ik aan de tv zit en hem een aantal graden naar mij toe trek, gaat die soms voor een lange of korte tijd weg. De streep blijft wel terugkomen..
Groet,
Gianni
op 07-06-2020 08:58 PM
Hoi @Tahi2 , Gianni,
Bedankt voor de info! Het gedeeltelijk verdwijnen van het probleem als je de tv naar voren beweegt, baart me zorgen.
Hopelijk is er niet iets fout gegaan/beschadigd bij het monteren van de No Gap Wall-mount.
Vreemd dat de Zelfdiagnose niet meer beschikbaar is. Als deze greyed out is, dan wil spanningsloos zetten nog wel eens helpen.
Heb je de tv nog gereset?
op 07-06-2020 09:10 PM
Dag Dkoster,
Bijgaand foto's van de test. Het lukte weer nadat ik 'm opnieuw in het stroom deed.
Resetten wilt ook niet helpen.
Gek dat pas vandaag in het scherm is gekomen. Sinds 25-05-2020 geen last van gehad namelijk. Nu speel ik met de hoek (graden) van de televisie. Dan wilt hij soms voor een aantal minuten wegvallen. Komt later weer terug.. :-(. Ik bel morgen gelijk de Samsuns Service!
op 07-06-2020 09:48 PM
Hoi @Tahi2 , Gianni,
Bedankt voor de foto's! Hier is duidelijk sprake van een defect aan het beeldscherm.
Hiervoor is een reparatie noodzakelijk. Gelukkig valt dit onder de garantie.
Je moet dit melden, liefst via de mail en met foto's erbij, bij MediaMarkt.
Dus niet bij Samsung, want bij hun loopt de garantie. Vervelend dat dit nu al is ontstaan!
Houd je me op de hoogte over de voortgang? Alvast bedankt!
op 07-06-2020 09:53 PM
Beste Dick,
Ik werd bij MM in Middelburg doorgewezen naar het Samsung Service nummer. Ik moest het van de service-balimedewerktser bij Samsung melden, zodat er dan een monteur langs zou komen.
Groet,
Gianni
op 07-06-2020 10:02 PM
Hoi @Tahi2 , Gianni,
Bedankt voor je snelle antwoord! Dit is typisch de werkwijze van MM.
De juiste weg is, dat hun een monteur moeten regelen. Maar ja, als het maar opgelost wordt 😉.
Succes!
op 08-06-2020 09:49 AM
op 11-06-2020 10:55 AM