Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Zwarte en witte vlekken in het scherm UE50HU6900S

(Onderwerp aangemaakt op: 24-07-2020 10:19 AM)
1959 Weergaven
Claudis
First Poster
Opties

Eergisteren ontstond er in het midden van het scherm van onze UE50HU6900S Samsung tv plots een witte vlek. Gisteren kwam er een kleinere witte vlek onderaan bij en leken er ook donkere plekken zich te vormen in het beeld. Vandaag woedt het hoe langer hoe erger. Aan wat ligt dit? Wat kunnen we eraan doen? 

Mvg Claudia

0 Likes
68 Antwoorden
patjvh
First Poster
Opties

@HaraldL : de foto's zeggen al iets , heb ook nog wat filmpjes bekeken op You tube . Kan je nog even aangeven wat er nog volgt als het achterpaneel er af is , op sommige filmpjes zie ik dat het scherm dan nog in een drietal fases uiteen moet totdat je bij de lensjes bent . Zaten al die lensjes los of is het echt noodzakelijk om ze allemaal te lijmen ? 

Alvast bedankt voor de reactie , bij twee TV herstellers even mijn licht opgestoken en die zijn beide in hetzelfde bedje ziek , scherm vervangen , herstellen doen wij niet .................

0 Likes
HaraldL
Journeyman
Opties

Meer foto’s dan ik heb geplaatst heb ik niet. Gewoon aan beginnen, dan zie je het vanzelf.

Ik heb alle lensjes - voor de zekerheid - vastgezet. Zou immers jammer zijn als na een week andere lensjes los zouden gaan...

patjvh
First Poster
Opties

na wat zoekwerk heb ik toch nog een vakman gevonden die onafhankelijk van Samsung zijn nek uitsteekt en die resoluut zegt : ik kan dit herstellen voor een vastgestelde prijs . 

Bij Samsung kon ik voor 450€ een nieuw beeldscherm krijgen , dit voor een TV van 4,5 jaar oud , je kan dan beter een nieuwe kopen denk ik ( en dat hopen zij ook ) . 

Voor het lijmen van alle ledstrip lenzen heb ik 120€ betaald , de TV is terug perfect en normaal gezien blijven die lenzen nu allemaal mooi vast zitten . Met wat geluk ben ik terug vertrokken voor enkele jaren kijkplezier . 

RTVservice in Oostakker is de place to be ..............................

0 Likes
Antoinedoppegie
Apprentice
Opties
Ik ondervind sinds 15.02
2020 het zelfde probleem
0 Likes
BernieRensen
Explorer
Opties

Balen,  dan is het waarschijnlijk dat lenskapje wat over een led geplaatst wordt... Mijn ervaring is dat Samsung niet thuis geeft en zelf oplossen brengt risicos met zich mee, zeker als het een curved tv betreft.

Succes

Lassy
Helping Hand
Opties

Je moet dan eigenlijk ook niet bij Samsung zijn, maar bij de leverancier. Daar heb je een overeenkomst mee. Wellicht valt dit onder de wettelijke garantie

Zoals eerder aangegeven is het wel aan Samsung om te zorgen dat dit niet voor kan komen, zeker wanneer  het een productiefout lijkt te zijn...

Antoinedoppegie
Apprentice
Opties
En heeft het geholpen
En was het moeilijk
0 Likes
Nancy50
First Poster
Opties

Hoi hoi , is het bij jou nu opgelost ? Ik zette vanmorgen de tv aan en ook bij mij 1 witte plek op het beeld , alles gedaan wat er op internet stond maar de plek blijft erin zitten . Baal er verschrikkelijk van . 2016 al twee tv moeten kopen omdat de eerste Samsung smart tv waarschijnlijk ergens nat is geweest en toen alleen nog maar strepen kreeg en nu krijg ik dit weer . Zullen de nieuwe Samsung tv's niet meer zolang mee gaan is dan mijn vraag . Ik kan momenteel geen nieuwe tv kopen , en ik lig nu voor een week of 6 op bed dus ik zou het wel fijn vinden dat mijn tv het doet !

0 Likes
BernieRensen
Explorer
Opties

opgelost is het niet, want de curved tv (scherm) brak, dus nieuwe moeten kopen/ Als het scherm recht is, is het wel goed te doen, maar je moet er de tijd voor nemen

0 Likes