06-03-2020 10:15 PM - bewerkt 06-03-2020 10:19 PM
Wij hebben een Samsung UE55HU8500 (uit 2015 dacht ik). Na 4 jaar: het scherm werd zwart en het geluid na een tijdje ook uit. Kabel van de One Connect Box eruit gehaald. Krijg ik op het scherm beeld dat ik de one connect box aansluiten. Sluit ik hem aan, dan wordt beeld zwart en probeert het connectie te maken, zo lijkt het. De box maakt dan geluid en dan stopt hij en dan probeert hij het weer. Ik dacht dus dat het aan de kabel of box lag. Een paar maanden verder, toch maar marktplaats gezocht voor een One connect box. Toevallig 1 gevonden en deze gekocht. Thuis aangesloten en hij deed het! Dus ik probeer de 'oude, kapotte' box nog eens en hij doet het ook! Ik heb de tv toen op de goede plaats in huis gezet en aangesloten. En toen deed hij het niet meer....... weer dezelfde issue. Het ligt denk ik niet aan de box of kabel. Iemand deze probleem ook gehad? Of iemand iedeen? Is de tv echt stuk?
op 07-03-2020 09:46 AM
Goedemorgen @Nguyen10,
Het zou zonde zijn als deze Curved defect is geraakt
Is de volledige Model Code van de tv UE55HU8500LXXN?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. De tv is uit 2014.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1410.0?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
De bij de tv geleverde OCB hoort eigenlijk bij deze tv.
Je kunt er niet zomaar een andere op aansluiten tenzij het een zelfde type is.
Het typenummer wat bij de tv hoort is BN94-07655U.
Even checken op de op Marktplaats gekochte OCB.
Uit je verhaal lees ik niet of je een andere HDMI kabel hebt getest.
Dit zou namelijk de oorzaak kunnen zijn.
Door het gebruiken van een ander type OCB zou de tv defect geraakt kunnen zijn.
Graag hoor ik van je..
op 08-03-2020 12:34 PM
Dag Dick,
bedankt voor je bericht. Het gaat inderdaad om dat model. Ik kan helaas niet bij de instellingen. Daarvoor moet ik de one connect box aansluiten en dat lukt dus niet.
klopt, ik had gechecked of de box hetzelfde was. Dit was dus wel het geval. Ik heb geen hdmi kabel gebruikt, alleen de originele kabel van de one connect box naar de tv.
toch bedankt.
vr.grt,
Hung
op 08-11-2020 12:17 PM
Ik heb hetzelfde probleem met Model Code van de tv UE55HU8500LXXN
Is het probleem intussen opgelost bij u ?
Zoja' hoe ?
Gr andy
op 09-11-2020 02:28 PM
Hi @Andyrubbens,
Als je alle externe apparaten loskoppelt en de TV inschakelt, krijg je dan nog steeds zwart beeld?
op 10-11-2020 06:33 PM
Ja. Steeds zwart beeld .. na veel proberen (soms 10 soms 100keer)gaat hij soms wel aan .
Als de one contact box is afgekoppeld,gaat de tv wel meteen aan.
Dan komt er op het scherm dat de box moet worden aangesloten.
Gr.
op 13-11-2020 09:18 AM
op 09-04-2021 11:31 AM
Heb hetzelfde probleem. Is vandaag een monteur geweest die eerst vrolijk het moederbord van de tv ging vervangen. Bleek toch niet het probleem te zijn.
Zit in de kabel of box. Echter zijn deze niet meer te verkrijgen en zit ik dus nu met een wekrende TV maar een kapotte kabel/box. Gelukkig bood de monteur een 5% kortings voucher aan...
Of is er nog iets anders mogelijk?
Groeten
Sundance
op 09-04-2021 11:40 AM
Goedemiddag @BurningSun ,
Hetzelfde probleem met welke tv 🤷♂️? Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
op 09-04-2021 01:34 PM
Goede middag Dick,
Bedankt voor het snelle antwoord. de tv in kwestie:
Model Code: UE55HU8500LXXN
Huidige software kan ik niet zien omdat ik de tv dus niet aan kan zetten helaas, maar heb hem altijd geupdate.
Met vriendelijke groeten
Sundance