29-10-2018 11:37 PM - bewerkt 30-10-2018 07:16 AM
Hallo,
Wellicht herkent iemand dit probleem, of doe ik iets verkeerd: ik heb een Samsung UE65MU7000 sinds een tijdje, met een Ziggo horizon box en een sonos aangesloten. Alles werkt naar behoren, alleen moet ik elke keer dat ik de tv opstart de bron 'ziggo-sonos' opnieuw vastmaken aan het startmenu, waarna ik de horizon box pas kan openen met de Samsung afstandsbediening. Ik ben erachter dat de bron uit het startmenu verdwijnt zodra ik de Horizonbox heb afgesloten. Wat kan ik eraan doen zodat deze optie standaard in het startmenu blijft? Ik kan de horizon box aan laten staan, maar dat vind ik zonde van de stroom. Daarnaast gaat hij automatisch uit wanneer er een update van de box is geweest.
Dank voor de hulp!
Jelger
op 07-12-2018 03:03 PM
op 07-12-2018 04:40 PM
Hallo Joeri, Peter,
Ik had vandaag weer wat tijd om te klooien en het probleem lijkt inderdaad in de software te zitten. Ziggo blijft staan in het startmenu wanneer geconfigureerd als settopbox. Zodra je de sonos toevoegt, is de enige optie er een thuisbioscoopsysteem van te maken. Deze verdwijnt wel uit het menu zodra de settop box uit is. Het probleem bestaat als je de sonos playbar in de samsung connect doet, maar ook als je hem in de settopbox van Ziggo doet. Kortom: het is kiezen of delen: of Ziggo als settopbox configureren, dan heb je wel het geluid van sonos, maar kan je hem niet zachter of harder zetten met de afstandstbediening. Of je configureert de afstandsbediening en apparaten als home cinema, dan kan het harder/zachter zetten wel met de samsung one remote, maar dan vedwijnt het thuisbioscoop icoontje. Enig idee of dit aan Samsung/Ziggo/Sonos ligt?
op 07-12-2018 04:51 PM
Dat is een hele goeie vraag.. Om zeker te weten dat we hiermee het uiterste uit de TV halen zou ik graag nog een Extern Beheer afspraak voor je inplannen. Zo kan een collega via internet op je TV inloggen om te controleren of er nog winst te behalen valt in de manier van aansluiten. Zou je me hiervoor het volgende willen sturen via een prive bericht?
- je naam, contact- en adres gegevens;
- serienummer van je TV;
- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van de TV.
Dan plan ik 'm voor je in.
op 21-01-2019 12:07 PM
Ik heb ook het probleem dat toegevoegde bronnen weer verdwijnen uit het startmenu. Zover ik kan beoordelen, heeft dat niet te maken met het aan of uit staan van de gekoppelde apparaten. Het gebeurt als ik de tv uit zet en weer aan.
Concreet: de USB-stick en via netwerk gekoppelde NAS verdwijnen uit het startmenu, terwijl ze niet uit staan (kan niet eens met de USB-stick natuurlijk). De via netwerk gekoppelde AV-receiver daarentegen blijft wel in het startmenu staan, ook al staat de receiver uit.
Zou fijn zijn als er een oplossing voor komt.
op 22-01-2019 11:30 AM
Gebeurt hier ook regelmatig dat, in mijn geval, de appletv en VU+ sat ontvanger, verdwijnen uit het startmenu.
op 22-02-2019 02:21 PM
Inmiddels contact gehad met Extern beheer van Samsung. Het standpunt is dat er eigenlijk niemand over klaagt, en dat het daarom niet als probleem wordt beschouwd. Oplossing via software update zit er dus niet in. Dat is natuurlijk vreemd. In het bronmenu krijg je de mogelijkheid de bron toe te voegen aan het startmenu, maar het blijft daar niet zitten. Dat is dan toch gewoon een fout die je oplost als je daar op wordt gewezen?
En het heeft vlg mij niets te maken met aan of uit staan van de gekoppelde apparaten.
Wat bij mij wel in het startmenu blijft staan:
- DVD-speler (gaat op standby)
- AV-receiver (gaat op standby)
- Chromecast (aan/uit nvt)
Wat bij mij niet in het startmenu blijft staan:
- USB-stick (aan/uit nvt)
- NAS via router (altijd aan)