op 29-04-2021 08:49 PM
Hallo
Ik ben in het bezit van the frame. Nu als ik tv ga kijken blijft heel lang het opstart/keuze menu in beeld. Waar kan ik de tijd instellen dat deze sneller verdwijnt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-05-2021 09:00 PM
Hoi @Ringeling41 ,
Wat je bedoelt, is de Smart Hub. Die verdwijnt inderdaad alleen als je op de OK toets druk.
Er is geen tijd op in te stellen onafhankelijk van welke AB je gebruikt.
Je kunt er wel voor kiezen om de Smart Hub bij het inschakelen van de tv niet automatisch te laten opstarten.
Ga naar Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Smart Hub automatisch starten uitzetten..
op 29-04-2021 09:27 PM
Goedenavond @Ringeling41 ,
Niet echt een duidelijke melding. Er zijn nogal wat The Frame tv's.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken: Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Welk menu bedoel je precies? Misschien een foto posten? Hoe kijk je tv? Decoder, CI+ module, ethernet, etc.?
op 03-05-2021 09:55 AM
Goedemorgen @Ringeling41,
Welkom op de Community!
Als je hier nog hulp bij wenst, ontvang ik graag de antwoorden op bovenstaande vragen van Dick.
op 03-05-2021 08:52 PM
goedenavond dick
het gaat om the frame 2020 QELS03TASXXN met de laatste versie software
het gaat over het beginscherm dat je krijgt als je de tv aanzet. hier kan je dus alles kiezen. instellingen/ welke app je wilt gebruiken evt. deze staat standaard op het huisje en als je op de AB op ok drukt gaat deze weg.
maar nu zet ik alles aan via de ziggo AB. alles werkt dan gewoon alleen blijft het beginscherm(homescherm) heel lang in beeld staan. hoe kan ik dit instellen dat deze na 1 of 2 sec weggaat. en nee de officiele ab ga ik er niet extra bij pakken om alleen dit weg te klikken. ik wil juist alles via 1 AB doen.
signaal komt binnen op hdmi 1 van ziggo 4k box
ik hoor graag een reactie/oplossing
op 03-05-2021 09:00 PM
Hoi @Ringeling41 ,
Wat je bedoelt, is de Smart Hub. Die verdwijnt inderdaad alleen als je op de OK toets druk.
Er is geen tijd op in te stellen onafhankelijk van welke AB je gebruikt.
Je kunt er wel voor kiezen om de Smart Hub bij het inschakelen van de tv niet automatisch te laten opstarten.
Ga naar Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Smart Hub automatisch starten uitzetten..
op 05-05-2021 08:04 PM
bedankt voor de info. heb het uitgezet en is nu goed.
op 05-05-2021 08:05 PM
op 26-06-2023 10:01 AM
Mijn Samsung Frame start steevast op met Samsung Plus TV. Start doorgaans meteen met Rakunen wat ik helemaal niet wil bekijken. Met allerhande knoppen bediening kom ik wel bij KPN maar hoe krijg ik het voor elkaar dat als ik de TV aanzet deze meteen naar het TV kanaal van de KPN tuner springt dat op een HDMI kanaal is aangesloten. Ik heb al behoorlijk spijt ervan een smart tv te hebben gekocht.
Ik heb Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Smart Hub vorige app automatisch uitvoeren aangevinkt..
op 26-06-2023 10:11 AM
Goedemorgen @Testkees ,
De setting die je beschrijft moet je juist uitzetten.
Samsung TV Plus verwijderen van de Smart Hub:
Ga naar de Samsung TV Plus-app en druk op de knop Omlaag op de afstandsbediening.
Selecteer Verwijderen. Indien aanwezig kun je ook uitschakelen kiezen.
Er is tevens een mogelijkheid om Samsung TV PLus helemaal te verwijderen als je dat wilt.
op 26-06-2023 10:20 AM
De model code is QE43LS03TASXXN.