Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo verdwijnt uit startmenu UE65MU7000

(Onderwerp aangemaakt op: 29-10-2018 11:37 PM)
1608 Weergaven
Jelger
First Poster
Opties

Hallo,

Wellicht herkent iemand dit probleem, of doe ik iets verkeerd: ik heb een Samsung UE65MU7000 sinds een tijdje, met een Ziggo horizon box en een sonos aangesloten. Alles werkt naar behoren, alleen moet ik elke keer dat ik de tv opstart de bron 'ziggo-sonos' opnieuw vastmaken aan het startmenu, waarna ik de horizon box pas kan openen met de Samsung afstandsbediening. Ik ben erachter dat de bron uit het startmenu verdwijnt zodra ik de Horizonbox heb afgesloten.  Wat kan ik eraan doen zodat deze optie standaard in het startmenu blijft? Ik kan de horizon box aan laten staan, maar dat vind ik zonde van de stroom. Daarnaast gaat hij automatisch uit wanneer er een update van de box is geweest.

Dank voor de hulp!

Jelger 

0 Likes
15 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Jelger! Eens zien hoe ik jou aan een ideale opstelling kan helpen :smiling-face: want begrijp ik goed dat je je Horizonbox op je TV hebt aangesloten en je Sonos op je Horizonbox? Daarnaast begreep ik je manier van het afsluiten van de Horizonbox misschien niet helemaal. Want gaat het hier om het uitzetten van de Horizonbox of ontkoppel je hem helemaal? Ik hoor graag van je!

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Jelger
First Poster
Opties

Hallo Joeri,

Dank je voor je antwoord!

De Sonos (ik heb 2x een play:1 en een playbar) zit inderdaad in de Horizon box met een netwerkkabel, de playbar in de TV (one connect box). Als ik de horizonbox op standby zet, verdwijnt de bron (Ziggo-Sonos, ingesteld als thuisbioscoop volgens de richtlijnen van de Sonos website) uit het startmenu. Hij staat dus wel gewoon bij 'bronnen', alleen verdwijnt hij uit start als ik de Horizonbox op standby zet. Ik ontkoppel hem dus niet, zet 'm alleen op standby. Als gevolg moet ik elke keer de bron toevoegen aan start als ik de box weer aanzet.

Dank en groet!

Jelger

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik heb nog het een en ander getest en nagevraagd, maar de positie in het startscherm werkt voor apparaten inderdaad alleen als ze aan staan. Het is daardoor beter geschikt om je favoriete apps in op te slaan voor snellere toegang. ^Joeri

0 Likes
Jelger
First Poster
Opties

Hallo Joeri,

Dank je voor het antwoord! Jammer dat bij het standby-zetten van de Horizon box, deze uit het startmenu verdwijnt. Heb je misschien een andere tip om sneller toegang te krijgen tot de horizon box? Nu moeten we hem dus eerst weer uit de bronnen aan start toevoegen, om daarna uit het startmenu op 'start' te kunnen drukken bij de 'thuisbioscoop'. Dan kunnen we in alle ziggo-menus met de Samsung afstandsbediening. Anders moeten we de Ziggo-afstandsbediening gebruiken, wat een beetje jammer is. En is er een kans dat dit bij een volgende software-update kan worden aangepast?

Dit waren wel mijn laatste vragen 🙂

Dank voor je antwoorden!

Jelger

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Jemig Jelger, sorry voor de late reactie, ik heb de hele tijd over dit topic heen zitten kijken. Wat betreft een snellere manier tot het openen van je Horizon Box, is hij niet gewoon te openen/gebruiken als je in het bron menu kiest voor de HDMI poort waar hij op aangesloten staat? Over een toekomstige update kan ik verder alleen hoopvol zijn, ik heb helaas geen inzage in wat aankomende updates precies bevatten.

0 Likes
PeterEls
First Poster
Opties

Goedemorgen. 

Ik heb hetzelfde probleem, maar dat is pas gekomen nadat ik een sonos playbar en play 1s heb aangesloten. Daarvoor bleef het ziggo pictogram gewoon in het startmenu staan. Ook als de horizon box uit was. Dus dat ie aan zou moeten blijven staan klopt dan niet helemaal. 

Toch een software bug na koppelen met thuisbioscoop systeem?! 

Hoor graag wat de mogelijkheden zijn, want het is wel een beetje vervelend dat het niet werkt. 

Dank voor de moeite alvast!

0 Likes
Jelger
First Poster
Opties

Hallo Peter, Joeri,

Je kan het thuisbioscoop menu inderdaad wel via het bronmenu benaderen, dan moet je m toevoegen aan start en vanaf daar kan je alle functies benaderen via de samsung afstandsbediening. Maar dit moet je dus elke keer doen als je de TV en de Horizon box aanzet. Dat is het onhandige eraan. En gezien de reactie van PeterEls ben ik dus niet (meer) de enige die er last van heeft. Wellicht op te lossen door contact tussen Samsung en Sonos, Joeri?

Hoor het graag!

Jelger

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm, het wordt zo wel wat ingemiddelder/interessanter inderdaad. @Jelger, merk jij dan ook dat Ziggo in het start menu blijft staan als je Sonos niet is aangesloten?

0 Likes
Jelger
First Poster
Opties

Hi Joeri,

Sorry voor de late reactie. Ja, bij mij kwam het probleem ook pas toen ik de sonos aansloot. De Horizonbox blijkt wel in het startmenu als Sonos niet is aangesloten.

Groet,

Jelger

0 Likes