Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo on demand werkt niet meer op QE55Q8F

(Onderwerp aangemaakt op: 25-10-2019 12:20 PM)
735 Weergaven
Marijke1962
Apprentice
Opties

Sinds enkele weken problemen met Ziggo on demand.

QE55Q8Fis een tv van 3 maanden oud. Alle kabels en de splitter en de versterker zijn ook nieuw. In ieder geval niet ouder dan 1,5 jaar. Modem is ook nieuw.

Als ik Ziggo on demand start komt hij traag op maar dat is gebruikelijk. Tijdens het kijken kan ik niet stoppen of pauzeren. Ook kom ik niet meer uit Ziggo on demand. Soms gooit hij mij er na enkele minuten weer uit. Soms kom ik er helemaal niet op. Soms pas na meerdere keren proberen. Ergerlijk. Ziggo monteur is geweest. Aansluitingen zijn allemaal goed. Apparatuur is helemaal oke. kabels etc allemaal oke. het signaal wat het huis in komt is zeer sterk. Het signaal van de one connect box naar de tv is belabberd slecht. Dat was de boodschap van de monteur. Na het vervangen van de zeer oude card voor een nieuwe is het probleem niet opgelost. Ziggo klantenservice zegt dat er geen signaal loopt van de one connect naar de TV (!!). geen idee of dit weer wel klopt. Ziggo go op mijn smarttelefoon geinstaleerd en daar geeft het geen problemen, maar dat loopt via een app dus wellicht anders? De monteur heeft, op mijn verzoek, alle kabels en splitters omzeild door een coaxkabel rechtstreeks aan tes luiten op het modem en de one connect box. Ook toen wilde het niet lukken. De tv is aangesloten middels kabel. Ik weet het nu echt niet meer. Wie weet raad? Samsung monteur besteld maar vrees nu al dat zij de bal bij Ziggo neer leggen terwijl Ziggo go dus wel werkt. Wie weet raad?

0 Likes
2 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Wat verkoopt die monteur een onzin zeg. Die grapjas weet niet eens hoe de one connect bos werkt. De one connectbox is eigenlijk "gewoon" een onderdeel van de TV waar letterlijk alles doorheen gaat. Stel dat dit signaal "slecht" was dan zou de TV uberhaupt waardeloos reageren ongeacht wat de input is. Overigens is COAX een suboptimale technologie om achter een modem te zetten, waar mogelijk zou ik de provider aanraden om simpelweg gebruik te maken van een UTP kabel gezien dit bedoeld is voor dataverkeer (On demand is praktisch gezien dataverkeer).

Overigens heb ik persoonlijk heel veel ervaring met Ziggo die zaken zit af te schuiven op andere partijen dus ik vertrouw ze eerlijk gezegd niet in deze.

Ik zie in deze drie mogelijke oorzaken:
1: Of de one connect box werkt niet helemaal naar behoren. (Overigens is de kans minimaal dat dit de oorzaak is als het probleem alleen voorkomt bij Ziggo on Demand, anders zal je dit probleem veel vaker moeten hebben).
2: De coax kabel is niet helemaal lekker (mogelijk te kort aan shielding).
3: Ziggo heeft hun zaakjes niet op orde aan hun kant (Meest waarschijnlijk).

Full disclosure: Ik ben geen Samsung medewerker :winking-face: Ik heb er absoluut geen persoonlijk belang bij om je richting Ziggo te sturen behalve dat ik je een duidelijke oplosrichting wil geven :smiling-face:
0 Likes
Marijke1962
Apprentice
Opties

Hoi Sjors,

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee of de monteur weet hoe de one connect werkt, ik moe them op zijn woord geloven. Hij heeft de one connect kast rechtsreeks op het modem aangesloten en toen bleek dat het signaal zwak was. Ik ben geen expert dus welke en wat signaal weet ik echt niet. Hij gaf aan dat het een wonder was dat ik uberhaupt nog zenders kon ontvangen. Ik heb wel regelmatig flitsende strepen in beeld, gaat snel, ergerlijk maar voor je kan zeggen he wat is dat is het al weer weg. Ik weet niet precies wat je bedoelt met shielding maar ik neem aan de afscherming van de coax kabel? We wonen hier nu 1,5 jaar en alles is aangelegd met de beste produkten voor huiselijk gebruik. Kabel is ongeveer 7 meter lang. Overigens denk ik niet dat dit het probleem is want ook met de losse kabel van de monteur geen Ziggo on demand. In juli kocht ik deze tv en ik kon door een fout in de software van samsung geen favorietenlijst aan maken in mijn tv. na veel aandringen is die updat er gekomen en hoppa ik kon een favorieten lijst aanmaken. Mss is dit door de laatste update gekomen. het bizarre is dat ik via Ziggo go wel gewoon kan kijken, maar wat een k*t schermpje. 

0 Likes