Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo on demand werkt niet meer op mijn QE58Q60TASXXN met CI+

(Onderwerp aangemaakt op: 27-08-2021 01:49 PM)
797 Weergaven
Beerhunter
Apprentice
Opties

Ziggo on demand heeft een tijdje gewerkt op mijn tv met CI+ module, nu krijg ik echte alleen nog de "niet ondersteund" melding wanneer ik op de rode knop druk.

Om dit op te lossen heb ik het volgende al gedaan:

Certificering gecontroleerd: TV is gecertificeerd

Internetverbinding: Aangesloten via ethernetkabel, volgens de TV is er verbinding. Netflix e.d. werken ook

Software update gecontroleerd: Laatste versie staat er al op

Ziggo ondersteuning op postcode gechecked: Ziggo ondersteunt CI+ on demand op mijn postcode

CI+ modules uitgewisseld: Ik heb 2 CI+ versie 1.3 modules, een Smit en een Quantis. Ik heb beiden getest en beiden geven hetzelfde resultaat.

Fabrieksinstellingen teruggezet: Dit werkte! Voor 1 dag dan. Daarna weer terug bij af....

Mijn conclusie is nu dat On Demand op mijn tv kan en moet werken, maar dat dit nu alleen werkt bij het regelmatig terugzetten naar fabrieksinstellingen. Omdat de beide CI+ modules werken na de reset lijkt het me niet in beide modules te zitten.  Het lijkt dus aan de tv te liggen, is dit misschien een software bug?

Telkens opnieuw mijn tv instellen lijkt me geen oplossing

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Beerhunter ,

Als het een tijdje gewerkt heeft, lijkt het me niet aan de tv te liggen.
Er zijn ook nogal wat storingen geweest: https://allestoringen.nl/storing/ziggo/
Een CI+ module krijgt het signaal via coax. Is de coax bekabeling in orde? Geen splitter ertussen?
Een software bug lijkt me uitgesloten, want anders waren hier meerdere klachten over binnengekomen..

signatureee
Groet, Dick

Beerhunter
Apprentice
Opties

Hallo Dick, 

Bedankt voor de tip, ik zal de splitter er eens tussenuit halen, daar had ik nog niet aan gedacht. Het viel me alleen op dat het na een reset weer even werkte, maar dat kan ook toeval zijn. 

Ik laat wel even weten of de splitter iets oplost, het signaal is volgens de tv idd niet extreem sterk. En anders zal ik toch maar even Ziggo contacteren.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Beerhunter ,

Bedankt voor je snelle reply! Laat inderdaad even weten of het iets oplevert..

signatureee
Groet, Dick

Beerhunter
Apprentice
Opties

Hallo Dick, 

Ik heb de overige kabels van de splitter losgehaald en on demand werkt nu weer 😀. Ik zal het de komende tijd nog even in de gaten houden en kijken of het weer uitvalt als ik de 2 andere kabels weer terug aansluit.

Bedankt voor de tip, dat scheelde weer een hoop frustratie 👍

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hi @Beerhunter ,

Bedankt voor je terugkoppeling 👍! De interne tuner van de tv heeft flink wat signaal nodig.
Vaak de oorzaak van dit probleem. Mooi dat het is opgelost. Houd het voorlopig even in de gaten.

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

Beerhunter
Apprentice
Opties

Helaas heeft het loshalen van de splitter niet geholpen. Na een tijdje begon het hele verhaal weer opnieuw met als bonus dat nu ook de melding "service wordt niet ondersteund" regelmatig verschijnt als ik tv wil kijken. Het enige wat nu helpt is ongeveer 2x per week de stekker er uit te trekken en daarna doet alles het weer meteen. Tot na 3 tot 4 dagen het hele spelletje opnieuw begint en ik de stekker er weer uit moet trekken.

Signaalsterkte schommelt trouwens tussen 94% en 100% dus ik neem aan dat de kabel het pobleem niet kan zijn.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Beerhunter ,

Jammer dat je probleem nog niet is opgelost. Ik zou hier ook melding van maken bij Ziggo.
Bij geen succes kun je er ook eventueel remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken. Houd ons even op de hoogte..

signatureee
Groet, Dick

Beerhunter
Apprentice
Opties

Ok, ga ik doen. Ik hoop dat ze kunnen helpen. 

Ik zag gisteravond dat er een nieuwe firmware geinstalleerd is, maar "on demand" weigerde weer. Mochten ze er niet uitkomen dan zal ik van ellende maar een kloktimer aansluiten die elke dag de tv "reboot" want elke keer de stekker erin en eruit wordt wel erg vervelend.

Of gewoon beroep doen op garantie, ik kan bijna niet geloven dat het aan Ziggo ligt. Met 2 smartcards en 2 CI+ modules die allebei dit gedrag vertonen op dezelfde tv. Al moet ik zeggen dat de oplossing voor CI+ module aansluiting achterop behoorlijk gammel overkomt. Maar ook opnieuw de smartcard erin en eruit en opnieuw de module erin en eruit helpen niet. Alleen stroom eraf en erop....

Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Beerhunter,

Jammer dat het toch nog niet opgelost blijkt te zijn.

Houd ons op de hoogte hoe het gaat met de melding bij jouw provider en de "Hulp op Afstand", hopelijk is de oplossing in zicht.

Groeten,

Tessa

rsz-846676\