op 12-12-2022 09:06 PM - laatst bewerkt op 06-02-2023 10:34 AM door MartijnK
Ik heb een Ziggo Next aangesloten op HDMI 1 van mijn 55QN95B en een soundbar Q700B op HDMI 3.
Veelal gaat de TV niet tegelijk aan met de Next met de knop op de AB van de Next. Ook komt het vaak voor dat er geen geluid aan gaat op de Soundbar bij het aanschakelen. Om dit geluid toch te krijgen moet eerst overgeschakeld worden van de bron en dan weer terug naar HDMI 1 om het geluid terug te krijgen.
Het blijkt niet echt een ideale combinatie gezien de opstart problemen.
Zijn hier meerdere ervaringen mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-11-2022 08:47 PM
Ik heb een mediabox Next samen met een Samsung QN95B en soundbar Samsung Q700B.
Vaak krijg ik met de knop op de AB van de Next de TV niet aan. De soundbar gaat wel direct aan.
Wat ik merk is dat wanneer ik na dit euvel de TV aanzet met de witte knop op de AB van de Next de TV aangaat. Als ik dan de Next uitzet gaat de TV en Soundbar ook uit en zet ik het hele spul direct daarna weer aan gaat het goed. Maar na zo'n 10 minuten uitgestaan te hebben gaat het wederom fout.
Ik heb verschillende opties geprobeerd.
De HDMI kabels zijn allemaal 2.1
Is hiervoor een oplossing of is dit een typisch geval van CEC handshake probleem.
Bij mijn vorige Samsung TV ging het wel altijd goed.
op 29-11-2022 09:05 AM
Wellicht dat dit met een update vanuit je provider kan worden verholpen. Hoe dit precies werkt met de AB van je ontvanger durf ik je ook niet te zeggen, je kan hiervoor het beste contact opnemen met je provider.
Wanneer het om de Ziggo Next Mini gaat, deze is nog niet te koppelen met de One Remote van ons. Dit is wachten op een update vanuit ons, wanneer deze beschikbaar komt is ons niet bekend.
Groeten,
Martijn
op 29-11-2022 08:33 PM
Martijn er lijken veel issues te zijn met het CEC communicatie. Alleen vreemd dat mijn vorige Samsung tv hier nooit last van had. Met update van mijn provider bedoel je de Next box? Daar is net een update op uitgerold dus kan ik hierover niets verwachten. Ik heb nu ook twijfels hoe ik mijn Ziggo mediabox Next moet aansluiten op mijn QN95B ism mijn Q700B soundbar.
Nu heb ik de mediabox aangesloten op de HDMI 1 van de connect one box en de soundbar op HDMI 3 (eARC poort) op de soundbar ARC poort.
Er gaan adviezen rond dat de mediabox direct op de HDMI poort van de soundbar moet en dat de doorlus gaat naar HDMI 3 ARC van de connect one box naar de soundbar HDMI (ARC)
Weet jij wat hierin juist is? Ik dacht dit bij mijn eerste installatie gedaan te hebben maar toen werkte dacht ik de speakers van de TV niet samen met de soundbar.
op 30-11-2022 03:40 PM
Je kan de randapparatuur het beste aan sluiten op je TV om vervolgens via de ARC aansluiting een verbinding te maken met de soundbar. Wanneer je het één en ander wilt instellen en programmeren met de afstandsbediening van je TV ontvanger kan je dit ook het beste bij hen navragen.
Wij kunnen ook op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
op 13-12-2022 03:28 PM
op 14-12-2022 08:34 AM
Hi @Ronald_0212, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder. Je hebt met de TV en soundbar een erg gave en mooie combinatie 💙 Heb je de soundbar in het menu van je TV ook ingesteld als TV luidspreker? Werkt het wel als je de Samsung afstandsbediening gebruikt? Wanneer je de afstandsbediening van je TV ontvanger wilt gebruiken, zou je bij de provider om ondersteuning kunnen vragen hoe de afstandsbediening in te stellen zodat je deze ook op de TV en soundbar kan gebruiken.
Groeten,
Martijn
op 14-12-2022 08:39 AM
Hi @ToonB, goedemorgen.
Hiermee kunnen wij jou helaas niet helpen, je kan dit het beste voorleggen bij de app ontwikkelaar of de fabrikant van de streamer.
Groeten,
Martijn
op 11-01-2023 01:31 AM
Het blijft aanmodderen. Maar is dit alleen bij de Samsung met de connect one box?
op 13-01-2023 08:27 AM