Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo instellen tv.

(Onderwerp aangemaakt op: 26-04-2020 05:31 PM)
12750 Weergaven
GRYJRI
First Poster
Opties

Ik heb sinds gister een nieuwe tv namelijk de QE55Q90RALXXN.

Nu heb ik geprobeerd om ziggo te installeren maar dit lukt niet>? ik heb de coax kabel aangesloten op de one connect box en vanuit daar moest ik kanalen zoeken maar zodra ik Operator selecteren wil doen (volgens ziggo moet ik daar ziggo selecteren) krijg ik alleen de opties Ander, Telenet & VOO dit zijn belgische operators....

Hoe kan ik dit oplossen>?

0 Likes
23 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @GRYJRI ,

Heb je misschien iets meer informatie dan dit:  "geprobeerd om ziggo te installeren" 🤷‍♂️😉.

Gaat het over een CI+ module of Mediabox XL/Next?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
GRYJRI
First Poster
Opties

Hi goedenavond.

Nee zoals ik zei kon ik volgens Ziggo gewoon de coax kabel op de one connect box aansluiten en vanuit daar kanalen zoeken. Volgens Ziggo had ik geen CI+ module nodig of een box maar kon ik gewoon digitale kanalen ontvangen via de kabel zonder box of iets dergelijks. Maar bij de optie Operator selecteren kan ik geen Ziggo selecteren alleen Ander, Telenet, VOO.

Ik heb al ziggo hun stappen doorgelopen maar ik loop vast dus bij die operator selecteren omdat er geen Ziggo optie tussen staat. Als ik op de ziggo site op Nee klik dat er geen Ziggo tussen staat krijg ik de melding ''''Ah, dat is jammer. Je tv heeft geen DVB-C tuner die geschikt is voor Ziggo.'' maar volgens specs van mijn tv heb ik wel degelijke die tuners.

Ik hoop dat ik u zo genoeg informatie heb gegeven.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @GRYJRI ,

Volgens mij is er nogal wat verwarring. Hopelijk kan ik wat duidelijkheid scheppen.

Uiteraard heeft je tv een DVB-C tuner en andere tuners aan boord. Zie:

https://tweakers.net/pricewatch/1329818/samsung-qled-55q90r-zwart/specificaties/

Het gekke is, dat ik geen melding krijg. Zie plaatje:

Ziggo.png

Groet, Dick
0 Likes
GRYJRI
First Poster
Opties

fce30d90f790de067aaa4e2851ceae53.pngc785c4ceb2d2c72cf245091a0ec15055.png1da6306a5ea424102a7d3cd4c1811873.jpg5e8d363576a2c1341b2b231d5abe5088.jpg

Bedankt voor uw bericht. Daar was ik van de op de hoogte maar ook op de ziggo website staat dat je via coax kabel in je tv dus digitale zenders kan krijgen als je deze stappen volgt. Ik heb er een aantal geprintscreent zie hierboven. Zoals u op de laatste kan zien moet ik de Antenne optie op Kabel zetten, het type kanaal op digitaal en de operator op Ziggo maar helaas zoals ik al aangaf staat die optie van Ziggo hier niet bij alleen Telenet en VOO. Overigens heb ik het ook met een digitale ontvanger geprobeerd maar ik kreeg daarbij ook geen zenders maar telkens de foutcode E48 ( ook al alle stappen doorlopen van ziggo maar werkt ook niet)

sorry voor de grote foto's

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @GRYJRI ,

Bedankt voor de mooie grote foto's waarvoor natuurlijk geen sorry nodig is 😉.

Je hebt de stappen goed doorlopen. Het is vreemd dat je daar geen Ziggo als provider kunt kiezen.

In sommige topics wordt gezegd dat je de tv op België moet zetten ipv Nederland.

Dit natuurlijk niet de bedoeling om zo de boel werkend te krijgen.

Zeker als het stappenplan gewoon op de site van Ziggo staat en volgens hun zou moeten werken.

Op deze link lees ik dat er toch een CI+ module met smartcard nodig nodig is.

https://www.deschotelshop.nl/voor-en-nadelen-tv-met-ingebouwde-tuner

Waarschijnlijk spelen de versleuteling/codering en de certificering een rol. Een DVB-C module kan dit niet vertalen.

Het kan zijn dat de tv niet Ziggo gecertificeerd is. Vandaar de "Jammer" melding

Al met al een erg tegenstrijdige informatie. Je zou nog kunnen proberen om de coax rechtstreeks op de tv aan te sluiten.

Anders weer contact opnemen met Ziggo en ook vragen of deze tv wel Ziggo gecertificeerd is.

Ik kan je op dit moment even niet verder helpen..

Groet, Dick
0 Likes
GRYJRI
First Poster
Opties

Blijkbaar stond mijn tv inderdaad op Belgie dit is nu verholpen met een simpele reset.

Nu kan ik inderdaad Ziggo kijken maar zoals de laatste foto wat ik zei heb ik alles gedaan ik heb de coax kabel rechtstreeks met de tv verbonden namelijk in de one connect box. Ik heb mijn frequentie code etc ingevuld en ik ben toen gaan scannen maar alsnog geen zenders. En volgens Ziggo kan dit dus wel dit is wat hun zeiden: 

''Oke, duidelijk! De reden dat ik dit vraag is dat de televisie er redelijk nieuw uit ziet en ik niet verwacht dat je dit kastje nodig hebt. Dit is een kastje wat gebruikt wordt als de televisie zelf geen digitaal signaal kan ontvangen. Dit had je wel al gecheckt voor je dit kastje ging gebruiken? Je krijgt hiermee namelijk dezelfde kanalen als wanneer je de kabel rechtstreeks in de televisie doet.''

Dus volgens hun moet ook het kunnen zonder kastje of CI+ module.

0 Likes
JB9
Explorer
Opties

Kabel TV zonder CI+ kan op een TV met dvb-c tuner. Staan de netwerk-id en frequentie wel goed? Zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-i...

Gezien de E-48 (geen signaal) op je losse ontvanger vermoed ik echter een signaal probleem. Controleer eens alle bekabeling vanaf AOP. Had je voor deze TV een werkende setup voor DTV? En neem je internet af van Ziggo?

0 Likes
GRYJRI
First Poster
Opties

Ja frequentie en netwerk-id staan gaan modulatie en symboolsnelheid kan ik niet invullen dat staat op handmatig en kan dat niet veranderen.

hiervoor werkte mijn digitale ontvanger kastje met mijn tv inderdaad op deze tv doet die het niet en rechtstreeks op de tv zonder kastje of ci+ dus ook niet. Het enige wat wel werkt wat ik getest heb is een extra media box next die doet het wel dus het ligt ook niet aan mijn coax kabel.

0 Likes
GRYJRI
First Poster
Opties

Oh en ja ik heb ook internet van Ziggo!

0 Likes