op 31-12-2018 09:54 AM
Hoi.
Ik heb sinds kort een ue49mu6100
Denk je eindelijk een smart tv te hebben, is die toch niet zo smart ... Het geluid van de apps, vnl YouTube en netflix wat ik het meeste gebruik,, is qua uitvoer erg zacht Daar waar ik normaal mijn tv geluid via de receiver op ca 20 heb staan, moet ik de receiver naar bijna 50 zetten om bij de apps hetzelfde geluidsniveau te krijgen.
Wie herkend dit?
Lijkt mij toch een software issue?? Samsung : kan dit aangepast worden??
Opgelost! Ga naar oplossing.
31-12-2018 12:18 PM - bewerkt 31-12-2018 02:24 PM
Hoi @MHordijk,
Mooi dat het opgelost is! Updaten via USB.
Helaas geeft Samsung nooit de verbeteringen vrij.
Hierbij de link van de laatste Firmware bij Downloads:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE49MU6100WXXN/
Volg onderstaande procedure:
Vergeet niet je vraag als ✓Oplossing te markeren? Accepteer Oplossing aanklikken.
Fijne Jaarwisseling 2️⃣0️⃣1️⃣9️⃣🧨🎇🎆 !!
31-12-2018 10:23 AM - bewerkt 31-12-2018 10:26 AM
Hoi @MHordijk,
Is de volledige Model Code van de tv UE49MU6100WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? De tv is uit 2017.
Bij->Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Dit zou versie 1260.6 moeten zijn
Deze laatste versie is van 12-12-2018, dus zeer recent. Er kan ook niet zomaar een nieuwe gemaakt worden.
Hier is natuurlijk een lange ontwikkelingstijd voor nodig en kan niet à la minuut.
Eerst wat vragen:
Dit is natuurlijk geen software issue, anders waren hier meerdere klachten over binnengekomen.
Ik heb een vergelijkebare tv, alleen een 43" met dezelfde software. Alles werkt prima en Smart.
Optisch aangesloten op mn Marantz versterker. Het probleem moet dus ergens lokaal liggen.
Zou je misschien de SmartHub kunnen resetten? Bij Instellingen-Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Graag hoor ik van je..
op 31-12-2018 10:59 AM
Hoi.
Tv is idd het modelnummer wat jij noemt
Software is 1250, dus niet de laatse,
Maar als ik update, zijn er geen updates wellicht daar een probleem?
Tv is verbonden via hdmi arc aan receiver ziggo apparaat via hdmi aan cbl/sat ingang.
Heb de smarthub gereset, dit lijkt te helpen, netflix is nog wel iets zachter maar dat kan natuurlijk aan de film liggen of het audio formaat Andere app gaat wel goed.
Dus lijkt opgelost, bedankt voor de tip.
Alleen dan nog geen laatste software op de tv, wat is er verbeterd aan versie 1260?
Zal wel ff kijken of de update via usb lukt.
31-12-2018 12:18 PM - bewerkt 31-12-2018 02:24 PM
Hoi @MHordijk,
Mooi dat het opgelost is! Updaten via USB.
Helaas geeft Samsung nooit de verbeteringen vrij.
Hierbij de link van de laatste Firmware bij Downloads:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE49MU6100WXXN/
Volg onderstaande procedure:
Vergeet niet je vraag als ✓Oplossing te markeren? Accepteer Oplossing aanklikken.
Fijne Jaarwisseling 2️⃣0️⃣1️⃣9️⃣🧨🎇🎆 !!