Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Witte horizontale streep in Samsung Neo Qled 65QN85A

(Onderwerp aangemaakt op: 02-03-2022 09:48 PM)
1655 Weergaven
GeoffreyXYZ
Explorer
Opties

Zoals op de video te zien, zit er een witte horizontale streep in mijn Samsung Neo Qled 65QN85A, ik heb alle HDMI uitvoer kanalen gecheckt, stekker 10 minuten uit het stopcontact gehad en tv teruggezet naar fabrieksinstellingen. TV is 2 weken oud. Wat kan ik doen?

Model: QE65QN85AAT
Typenummer: QE65QN85A
Model Code: QE65QN85AATXXH
Versienummer: 19/QAQ85A/QAQN85K-Q65AK3

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
GeoffreyXYZ
Explorer
Opties

@Dick Na telefonisch contact met samsung te hebben gehad, hebben zij een nieuw paneel besteld en vandaag hersteld. De monteur super vriendelijk van Servilux heeft dit binnen een kwartier geregeld! Echt alles is goed geregeld en hersteld nu! Ik ben blij!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @GeoffreyXYZ ,

Even vooraf. Zou je het serienummer willen weghalen? Dit i.v.m. eventueel misbruik.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar en wanneer is deze tv aangeschaft? Over de witte streep. De video moet eerst geautoriseerd worden.
Dat gebeurt morgen. Zou je sowieso een beeldtest willen doen?
Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's 
Dat wordt dus morgen. In dit geval belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices.

Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan posten..

signatureee
Groet, Dick

GeoffreyXYZ
Explorer
Opties

Beste Dick,

Bedankt voor je reactie, de televisie is gekocht bij plasmavisie! Ik heb hen uiteraard ook gemaild alleen ben ik hier nog in afwachting van een reactie.

Grijze import, geen idee, een samsung tv is een samsung tv lijkt me?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @GeoffreyXYZ ,

Plasmavisie staat bij mij op een lijst met leveranciers die dit soort trucs uithalen.
Waarschijnlijk heb je de link niet goed doorgelezen. Hierbij nog maar 1:
https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/
Nog wat vragen. Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Waarmee kijk je tv? Decoder, CI+module, etc.?

signatureee
Groet, Dick

GeoffreyXYZ
Explorer
Opties

Hi @Dick,

Ik kijk tv via de Media NEXT box van ziggo, de tv geeft de witte lijn op alle kanalen, ook mijn xbox, playstation, alle apps geven de witte lijn aan. Ik heb alle kabels gecontroleerd, ik zal morgen de beeldtest doen wanneer er genoeg licht is :).

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @GeoffreyXYZ ,

Dat is prima! Dan kan ik ook de video bekijken.

Goede nachtrust alvast!

signatureee
Groet, Dick

GeoffreyXYZ
Explorer
Opties

Beste Dick,

ik heb de beeldtest uitgevoerd:

Reguliere uitzending:

F7C06B23-E369-48CD-9131-16F0AC048CDD.jpeg

Beeldtest foto 1:

EF6E0BF4-F960-47D8-AC43-CA7EFD6FF728.jpeg

beeldtest grayscale foto 1:

BB53B22D-8787-4592-B1F6-F372EBAA00D3.jpeg

 beeldtest grayscale foto 2:

3C56078C-77FC-4B79-B79A-06E45D8A2445.jpeg

 zoals je ziet zit de witte streep op alle fotos wellicht slecht zichtbaar maar je ziet hetnin het echt heel duidelijk.

alle externe apparaten waren afgekoppeld.

0560702F-05AC-4E08-8830-1739DB7AD04F.jpeg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @GeoffreyXYZ ,

Bedankt voor de foto's! Voor het eerst dat iemand ze zo volgens de eisen doorstuurt 😉👍.
Die zien er overigens goed uit. Op de video is het even te zien.
De vraag is of het aan de tv ligt. Lijkt meer op een soort storing. Om uit te sluiten:
Is de tv aangesloten op een stekkerblok? Zou je de tv een poosje 'kaal' willen laten draaien?
Dus zonder aangesloten randapparatuur. Zou je op YouTube een 4K UHD democlip willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
GeoffreyXYZ
Explorer
Opties

Goedemiddag Dick,

Ik heb de stekker er al uitgehad en heb het niet in een verlengsnoer zitten, het is echt op alles te zien, youtube, spotify, netflix, ps5, xbox, ziggo ook tijdens het streamen via Airplay. Het lijkt er op of 1 rij met miniledjes het (half) heeft begeven. Het lijkt mij niet op een storing. Ook is de tv voorzien van de nieuwste update!

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @GeoffreyXYZ ,

Duidelijk! Dan lijkt het me verstandig om er een monteur bij te halen.
Je moet dit dan melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie.
Vraag daar gelijk even waarom ze je een gemodificeerde tv in je maag hebben gesplitst.
Wanneer is de tv aangeschaft? Anders zou je nog gebruik kunnen maken van de 14 dagen wettelijke bedenktijd..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes