op 09-04-2020 10:42 PM
Hallo,
Van de week heb ik de samsung 55Q70R aangeschaft maar ik heb erg last van wazig beeld. Dit probleem heb ik als ik tv kijk via kpn maar ook via de netflix app en amazon prima app.
ik heb al veel gezocht op internet en alle mogelijke beelinstellingen geprobeerd (waaronder de auto motion plus) maar ik krijg het niet voor elkaar om het wazige beeld weg te krijgen. Het beeld word wazig bij bewegende beelden. Opzich valt het op het eerste gezicht wel mee maar het blijft mij opvallen en ik krijg er zelf pijn aan mijn ogen van.
Het lijkt mij dat met zo'n tv elke beeldinstelling goed beeld moet geven en dat het wazige beeld bij bewegende beelden niet mogelijk moet zijn maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog
mijn huidige firmware versie is 1356.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
11-04-2020 12:57 PM - bewerkt 11-04-2020 01:02 PM
Hoi @Tom0087 , Tom,
Geen dank! Hierbij:
Als je via internet of telefonisch een aankoop doet, mag je net zoals in een gewone winkel eerst beoordelen of je het product wilt houden.
Daarvoor geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen.
Binnen die termijn kun je de webwinkel/winkel laten weten dat je van de koop afziet en heb je 14 dagen de tijd om het product terugsturen.
10-04-2020 09:07 AM - bewerkt 10-04-2020 09:13 AM
Goedemorgen @Tom0087 , Tom,
Vervelend dat je met een deze nieuwe tv nu al een probleem ondervindt.
Is de volledige Model Code van de tv QE55Q70RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
De kwaliteit van het beeld is van vele factoren afhankelijk:
De tv wordt geleverd met de fabrieksinstellingen. Deze zijn natuurlijk naar wens aan te passen.
Samsung spreekt niet meer over Hertz (Refresh Rate), maar over PQI (Picture Quality Index).
Wat is PQI? Picture Quality Index (PQI) is een getal dat aangeeft hoe goed de beeldkwaliteit is door aantal bepalende factoren te combineren, waaronder scherpte, helderheid, contrast, kleur en beweging. Hoe hoger de PQI, hoe beter de beeldkwaliteit ten opzichte van andere Samsung-tv's
Deze tv heeft een PQI van 3300. Best veel voor een tv in deze prijsklasse. Zie de specs:
https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-4k-q70r/QE55Q70RALXXN/
Betreffende de instellingen. Beginnen met een beeldscherm reset om alles terug te zetten naar de standaardwaarden.
Bij Beeld->Expertinstellingen->Beeld resetten (onderaan). Misschien al gedaan bij Auto Motion Plus.
Verschillende waarden uitproberen. Bij nul beginnen. Indien mogelijk de LED Clear Motion op uit.
Sommige beweren om de Clean Digital View uitgeschakeld te laten staan. Even testen.
Ook proberen om de Beeldmodus op Film te zetten. Mocht e.e.a. geen effect hebben, het volgende.
Om irritatie te voorkomen, kun je gebruikmaken van de wettelijk termijn van 14 dagen om de tv te retourneren.
Zonder opgaaf van reden. Hopelijk heb je zo voldoende informatie.
Graag hoor ik van je..
op 10-04-2020 09:23 AM
Dag Dick,
Bedankt dat je de moeite neemt om mij zo'n uitgebreid antwoord te geven. Het is inderdaad de QE55Q70RALXXN.
De beeldkwaliteit is super bij stilstaand beeld behalve als het beeld gaat bewegen krijg ik een wazig beeld te zien.
ik heb het beeld opnieuw gereset en ben aan het testen in de hoop dat ik het beter krijg. Wat ik alleen een beetje raar vind is het niet de bedoeling dat je de beeldinstellingen kan aanpassen naar eigen smaak inplaats van dat je ze moet aanpassen om wazig beeld er uit te krijgen en pijn aan de ogen te voorkomen>?
Ik ben bang dat ik de tv niet meer kan omruilen helaas omdat ik de doos al heb weggegooid. Dit komt omdat het beeld in eerste instantie erg mooi was maar als je er wat langer naar kijkt begin je de waas te zien en krijg je er last van.
Bedankt voor de info die je mij hebt gegeven!
Groeten tom
op 10-04-2020 09:28 AM
Hoi @Tom0087 , Tom,
Geen dank natuurlijk. Bedankt voor je feedback!
Je zou je eventueel nog kunnen beroepen op je garantie.
Deze loopt bij de leverancier en niet bij Samsung.
Suc6 and take care!
op 11-04-2020 12:11 PM
Contact gehad met de verkoper (plattetv) ik kan de tv niet terug brengen omdat ik de doos niet meer in mijn bezit heb. Er komt nu een monteur langs die gaat kijken of die gerepareerd moet worden.
Dit is erg vervelend want de tv is een week oud en ik wil geen tv die gerepareerd moet worden na een week.
Ik heb tenslotte een tv van plattetv ontvangen die niet naar behoren werkt. Ik wacht af wat de monteur zegt. En een ding heb ik wel geleerd. Nooit meer zo snel flde dood weg doen:)
op 11-04-2020 12:11 PM
op 11-04-2020 12:29 PM
Hoi @Tom0087 , Tom,
Dit is een onzin verhaal over die doos. Hier wordt vaker mee geschermd.
Deze leverancier levert ook nog wel eens gemodificeerde buitenlandse tv's.
Ik zou zeker niet akkoord gaan met hun voorstel. Desnoods komen ze em maar ophalen.
Hierbij wat bruikbare informatie:
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Zonder opgaaf van reden en dus geld retour. Met of zonder doos!
Verzendkosten zijn voor rekening van de leverancier.
Houd me even op de hoogte over de voortgang..
op 11-04-2020 12:43 PM
Dag Dick,
Wederom bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het product bij hun in de winkel opgehaald (Wel via hun webchat besteld) . Gelden die wettelijke regels ook daarvoor of is dit alleen voor onlineverkoop?
11-04-2020 12:57 PM - bewerkt 11-04-2020 01:02 PM
Hoi @Tom0087 , Tom,
Geen dank! Hierbij:
Als je via internet of telefonisch een aankoop doet, mag je net zoals in een gewone winkel eerst beoordelen of je het product wilt houden.
Daarvoor geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen.
Binnen die termijn kun je de webwinkel/winkel laten weten dat je van de koop afziet en heb je 14 dagen de tijd om het product terugsturen.
op 11-04-2020 02:42 PM
Ik heb mijn tv via de webchat van platte tv besteld en ik heb de tv zelf bij hun opgehaald omdat ik anders nog een paar dagen moest wachten totdat ik de tv in huis had. Maar ik heb de tv daar verder niet aan het werk gezien dus kon deze ook niet beoordelen.
Houd dat dan in dat ik ook onder die wettelijke bedenktermijn valt van 14 dagen? Platte tv zegt dat ik hem alleen kan terug brengen als ik de doos nog heb. Dus zonder dus vervalt de bedenktermijn van 14 dagen.
Uit de link haal ik niet dat de doos noodzakelijk is om het product te kunnen retourneren