op 09-04-2020 07:21 PM
Beste allen,
Mijn Samsung Smart Control type RMCTPH, modelnaam RMCTPH1AP1 functioneert niet meer als voorheen. Als ik van kanaal wil veranderen door op de pijltjes omhoog of beneden te drukken, schakelt hij naar de TV i.p.v. HDMI-1 waarin de koppeling met mijn box zit.
Hoe stel ik mijn afstandsbediening opnieuw in, zodat ik weer van kanaal kan wisselen?
Dank en groet
op 09-04-2020 08:24 PM
Goedenavond @Agnesk22 , Agnes,
Bedankt voor de gegevens van de AB, maar ik kan even niks zonder de gegevens van de tv.
Wat is de volledige, dus met XXN op het eind, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Over welke 'box' gaat het 🤷♂️? Gebruik je de AB ook om de 'box' te bedienen?
Graag hoor ik van je..
op 11-04-2020 07:09 PM
Beste Dick,
Dank voor je reactie. De model code is UE50HU6900SXXN, de huidige softwareversie kan ik niet vinden in bij de instellingen..
Met 'box' bedoel ik de digitale televisie van Ziggo.
Inmiddels doen andere functies op de AB het ook niet meer, bijvoorbeeld de touch pad in het midden van de AB.
Dank en vriendelijke groet,
Agnes
op 11-04-2020 08:18 PM
Hey @Agnesk22 , Agnes,
Volgens de Model Code UE50HU6900SXXN moet de softwareversie de 1310.0 zijn. Het introductiejaar van de tv is 2014.
Normaal gesproken staat de softwareversie bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Als je em daar niet kunt vinden, kun je ook nog kijken bij Instellingen->Ondersteuning->Software-update.
Er is een aantal dingen die je kunt doen om de AB weer aan het werk te krijgen:
Als bovenstaande niet heeft geholpen, kan ook zijn dat deze deftect.
Met het touchpad bedoel je waarschijnlijk de shuttle toets 😉 (zie plaatje).
Graag hoor ik van je..
RMCTPH1AP1
op 17-04-2020 10:31 AM
Goedemorgen @Agnesk22 , Agnes,
Is je probleem inmiddels opgelost?
op 19-04-2020 10:44 AM
hi Dick,
Ik heb alle opties geprobeerd maar het probleem is nog niet opgelost. Het ligt niet aan de afstandsbediening, want met de 'gewone' afstandsbediening van Samsung kan ik de kanaal omhoog/omlaag knoppen ook niet gebruiken.
Zou het aan mijn tv-box kunnen liggen? Dat is een oud model van UPC. Inmiddels is het overgenomen door Ziggo en ontvangen we Ziggo via de UPC box.
Groet,
Agnes
op 19-04-2020 11:22 AM
Hey @Agnesk22 , Agnes,
Bedankt voor je terugkoppeling! Vervelend dat het nog niet werkt.
Over welke tv-box gaat het eigenlijk? Waarschijnlijk de UPC Horizon Box.
Als het idd deze is, dan sowieso gauw omruilen. Hopeloos verouderd. Komt uit 2012.
Ziggo heeft tegenwoordig de Mediabox Next (was de Mediabox XL).
Hierbij: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/#mediabox-next
Suc6 en houd me even op de hoogte.
Fijne zondag!
op 19-04-2020 03:08 PM
Helaas gaat Ziggo 'm niet omruilen omdat ik in een UPC gebied woon.
Ik vrees dat ik er maar aan moet wennen dat ik mijn Samsung remotes niet meer kan gebruiken om mijn TV te bedienen.
Dank voor de hulp in ieder geval!
Agnes