op 06-01-2025 04:22 PM
Hallo allemaal!
Ik heb sinds een week de Neo Qled 85QN93D.
Ik ben heel tevreden, prima TV. Alleen loop ik nog wat te stoeien met de beeld instellingen.
Wat zijn jullie ervaringen met de volgende instellingen;
- HDR upscaling wel of niet gebruiken?
- AI beeld modus wel of niet gebruiken?
Ik krijg de beeld instellingen nog niet perfect. Met name als ik schakel tussen de verschillende apps, NetFlix, KPN, Videoland etc.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-01-2025 04:30 PM
Goedemiddag @Jeroen19761 ,
Deze vraag is lastig te bantwoorden, omdat het heel persoonlijk is.
Je zult van iedereen weer een ander antwoord krijgen.
De beste instellingen bepaal je uiteindelijk zelf. Misschien staat hier nog wat tussen:
https://www.samsung.com/nl/explore/entertainment/optimize-your-screen-settings/
op 06-01-2025 04:30 PM
Goedemiddag @Jeroen19761 ,
Deze vraag is lastig te bantwoorden, omdat het heel persoonlijk is.
Je zult van iedereen weer een ander antwoord krijgen.
De beste instellingen bepaal je uiteindelijk zelf. Misschien staat hier nog wat tussen:
https://www.samsung.com/nl/explore/entertainment/optimize-your-screen-settings/
op 14-01-2025 07:19 PM
Ik begrijp je helemaal. Ik loop hier ook tegen aan.
Ik zoek me gek naar fijne instellingen op het moment dat ik denk dat ik het gevonden heb zie ik weer een programma dat ik denk "niet mooi".
Zo valt me op dat NPO 1/2/3 erg rustig zijn qua beeld maar bijvoorbeeld Oranjewinter op SBS heeft een hele rode gloed.
Soms zit ik op FILMMAKER MODE en dan schroef ik de kleur even terug om het minder geel te maken.
Maar het blijft erg zoeken.
op 14-01-2025 07:23 PM
De instellingen waar WIM het over heeft in het artikel zie ik niet op mijn televisie (Neo Qled). Dus kan ik hier niet zoveel mee. Het is dus inderdaad maar expirementeren.
Maar je hebt te maken met verschillende apps (NLZIET, Videoland, Prime etc) en die lijken allemaal ander beeld te hebben.
Alles komt bij mij uit een Google Streamer 4K en ook daar kan ik weer van alles instellen.
Van de week dacht ik met Intelligent ON en AI optimised het gevonden te hebben en dan is het beeld op SBS weer erg rood. Het is om gek van te worden.