Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Connect box USB

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2025 02:53 PM)
142 Weergaven
Members_XnexVoT
First Poster
Opties

Een goedemiddag.

Is het een optie om aan mijn connect box, USB aansluiting, een 3,5 harde schijf te hangen van 2 TB groot, die ik vervolgens simpel via mijn netwerk kan benaderen? ik bedoel dus niet om rechtsreeks films oid af te spelen!

Op deze manier wil ik en backup optie creëren voor mijn Synology NAS.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_XnexVoT ,

Zelf heb ik de DS718+. De USB poort is alleen geschikt om foto's/films af te spelen of om mee op te nemen.
Het zou ook niet mogelijk zijn om deze te benaderen. Waarom hang je deze niet aan een USB poort van je NAS?
En waarom überhaupt backuppen als je slots in RAID 1 staan? Ik neem aan dat dat zo is?

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Members_XnexVoT ,

RAID 1 wil zeggen dat ze gespiegeld aan elkaar zijn. Zie RAID 1:

https://www.coolblue.nl/advies/raid-nas.html

Het is wel zo dat als je er bijvoorbeeld 2 van 2 TB inzet,  je maar 2 TB overhoudt. Dus geen 4 TB.
Als je alles hebt gewist, krijg je het niet meer terug.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_XnexVoT ,

Zelf heb ik de DS718+. De USB poort is alleen geschikt om foto's/films af te spelen of om mee op te nemen.
Het zou ook niet mogelijk zijn om deze te benaderen. Waarom hang je deze niet aan een USB poort van je NAS?
En waarom überhaupt backuppen als je slots in RAID 1 staan? Ik neem aan dat dat zo is?

signatureee
Groet, Dick

Members_XnexVoT
First Poster
Opties

Dank voor je antwoord. Achter mijn NAS hangt al een harde schijf. Ik heb er een over en dacht deze zo te kunnen gebruiken. Bovendien ben ik vrij recent al mijn bestanden op de NAS kwijt door een domme fout. Mij werd later verteld dat  een NAS geen automatische backup is, dat heb ik dus ervaren. Ik heb twee harde schijven in mijn NAS staan, of ze in RAID staan weet ik niet ( ik begrijp dat niet). Als dat zo is kan ik dan op de andere schijf die data terug halen? Ik heb beide schijven al rechtstreeks aan mijn laptop gekoppeld gehad, maar dat wil ook niet lukken. Als je tips hebt….graaag.

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Members_XnexVoT ,

RAID 1 wil zeggen dat ze gespiegeld aan elkaar zijn. Zie RAID 1:

https://www.coolblue.nl/advies/raid-nas.html

Het is wel zo dat als je er bijvoorbeeld 2 van 2 TB inzet,  je maar 2 TB overhoudt. Dus geen 4 TB.
Als je alles hebt gewist, krijg je het niet meer terug.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Members_XnexVoT ,

Heb je hier nog hulp bij nodig?

signatureee
Groet, Dick