op 04-04-2023 03:26 PM - laatst bewerkt op 05-04-2023 02:34 PM door MartijnK
Eind 2022 kocht ik een Neo QLED 4K 50QN90B bij Samsung. Wanneer ik een vakantievideo (opgenomen met een camcorder) overzet naar een Blu-ray disk en deze via mijn blu-ray speler of mijn 4K UHD speler op deze TV toon dan geeft dit een schokkerig beeld. Met mijn 7 jaar oude Samsung TV was het beeld perfect. Hoe kan ik dit aanpassen?
PS: Ik had reeds een dergelijk onderwerp gepost maar "iemand" heeft het blijkbaar gewist.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-04-2023 11:06 AM
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
op 03-04-2023 03:41 PM
Eind 2022 heb ik een nieuwe Samsung TV gekocht: 50" Neo QLED 4K 50QN90B.
Als ik via HDMI een zelf opgenomen vakantie blu-ray afspeel (gemaakt met behulp van de Samsung SE-506BB - BDXL-drive en het programma Nero 2016 Platinium - 4K) dan krijg ik een schokkerig beeld, iets wat ik niet had bij mijn vorige 7 jaar oude Samsung tv. Ik probeerde alle instellingen van de nieuwe tv aan te passen, het probleem bleef. Ik heb een blu-ray speler (Samsung) en een 4K UHD speler (Sony), beide aangesloten op HDMI, heb bij beide alle mogelijke instellingen aangepast (oa aantal beelden per seconde) maar het probleem blijft. Gekochte 4K UHD films en blu-ray films hebben hier geen last van. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
04-04-2023 03:43 PM - bewerkt 04-04-2023 06:01 PM
Goedemiddag @CoDaniel ,
Heb je wat meer informatie? Er ontbreekt nogal wat. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Over welke camcorder gaat het? Waarmee is het op blu-ray gezet?
Over welke blu-ray speler gaat het? Over welke 4K UHD speler gaat het?
Gebeurt het alleen met deze disk? Over welke 7 jaar oude Samsung tv gaat het?
op 05-04-2023 09:56 AM
Goedemorgen Dick,
Onderaan een aantal foto's met de gegevens van mijn 7 jaar oude TV en mijn nieuwe TV.
Wat betreft de andere gevraagde informatie:
- ik heb een aantal zelf gemaakte vakantieschijven in het formaat AVCHD (blu-ray): ze geven allemaal hetzelfde schokkerige probleem;
- gebruikt programma: Nero Premium 2016 en/of Panasonic HD Writer 4.5 (kan dit niet upgraden naar een nieuwere versie);
- gemaakt met: SAMSUNG PORTABLE BD WRITER SE-506BB/TSBB. Ook een Verbatim BD (= Pioneer) writer van 2023 getest en die gaf hetzelfde schokkerige beeld;
- Panasonic HD-camcorder: X900EG-K
- Spelers:
Samsung: HT-J7500WM
Sony 4K UHD speler: UBP-X800H2BM
Sinds enige tijd zie ik ook een heel licht schokkerig beeld bij het kijken naar bepaalde TV-programma's (met veel beweging) via mijn nieuwe Telenet TVbox. Ik probeerde alle instellingen uit van alle genoemde toestellen (oa aantal beelden per seconde) maar het probleem blijft.
Alvast bedankt voor alle hulp.
Kan u ook mijn gebruikersnaam aanpassen naar DeeCee?
op 05-04-2023 12:34 PM
Hi @CoDaniel, goedemiddag.
Heb je ook de instellingen bekeken van het schrijfprogramma? Het lijkt er op dat er toch iets niet helemaal goed gaat met het schrijven van een Bluray.
Groeten,
Martijn
op 05-04-2023 01:32 PM
Hallo Martijn, ik gebruikte zowel de standaardinstelling als de expertinstellingen van het schrijfprogramma (dat zelfs voor 4K geschikt is) maar het resultaat blijft hetzelfe op mijn nieuwe Samsung TV. Bovendien was het beeld perfect op mijn 7 jaar oude Samsung 4K TV en nu nog steeds perfect bij vrienden met een ander merk TV.
Kan u mijn gebruikersnaam aanpassen naar DeeCee?
Groeten,
Daniël
op 05-04-2023 01:36 PM
Foutje in mijn eerder post: mijn schrijfprogramma is Nero 2016 Platinium HD multimedia suite (support 4K UHD)
op 05-04-2023 02:33 PM
op 05-04-2023 02:55 PM
op 05-04-2023 03:30 PM
Maar jouw nieuwe TV heeft geen moeite met het afspelen van kant en klare blu rays van dezelfde spelers. Hiermee kan ik de conclusie trekken dat dit toch in de manier van of openen of wegschrijven valt. Dat een schijf geen fouten heeft wil nog niet zeggen dat deze zonder problemen weer gegeven kan worden.
Groeten,
Martijn