op 05-10-2019 09:33 PM
Ik heb een QE55Q9FNAL, en zou die graag aan een muurbeugel met strekbare arm bevestigen, dit is de enige mogelijkheid omdat de tv voor de haard moet hangen, en daarvoor moet ik 30 cm overbruggen.
Op de sticker op de doos staat dus als type QE55Q9FNAL. Online vind ik enkel info over de QE55Q9FNALxxn. Ik zou denken dat dit hetzelfde type is (de Q9F voor België), maar er is blijkbaar een verschil. Volgens de megeleverd handleiding heeft de 55 inch versie 200 x 200 VESA gaten. Op de website van Samsung over de BE versie (https://www.samsung.com/be/tvs/qled-tv-q9f/QE55Q9FNALXXN/ ), staan ook een filmpje en een foto waarop je duidelijk de gaten ziet:
Maar mijn toestel heeft deze gaten NIET! Geen enkele bevestigingsmogelijkheid behalve de gaten onder de cover voor de stand en no gap mount, de achterkant van mijn tv is verder identiek, maar mist de 4 gaten...
Wat nu? Zijn er ook muurbeugels (behalve de no gap), van Samsung of andere merken, die bevestigd kunnen worden aan de gaten in kleine rechthoek onder het afdekplaatje?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-10-2019 11:11 AM
Goedemorgen @Tijl1 , Tijl,
Geen dank natuurlijk! Vervelend en verwarrend! Waarschijnlijk is er verkeerde handleiding bijgesloten.
De Samsung site is de meest betrouwbare site om specs vandaan te halen.
https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv-q9f/QE55Q9FNALXXN/
Klik op Specificaties en daarna Alle Specificaties Weergeven. Bij Accessoires zie je mijn plaatje terug.
No Gap Wall-mount Support
Mini Wall Mount Support Ja
Vesa Wall Mount Support N/A oftewel not available
Een Mini Wall mount is ook geen optie. Hopelijk kun je een andere oplossing vinden.
Fijne zondag!
05-10-2019 09:56 PM - bewerkt 05-10-2019 10:06 PM
Goedenavond @Tijl1,
Hier heb je toch echt een No Gap Wall-mount voor nodig.
Hierbij:
Zie plaatje en kijk bij Accessoires..
05-10-2019 11:25 PM - bewerkt 05-10-2019 11:28 PM
Bedankt voor je input @DickKoster .
Helaas is de no gap mount voor mij geen optie. De tv staat nu op de haard/schouw, wat eigenlijk te hoog is. Door hem met een mount met arm te bevestigen, kan ik hem zo'n 35-40 cm lager hangen (half voor de haard), wat perfect zou zijn. Met de No Gap kan ik hoogstens 3 cm winnen.
Wel lullig dat de meegeleverde handleiding zegt dat 200x200 VESA ondersteund is, dat ze zelfs de vier rubbertjes voor in de VESA gaten hebben meegeleverd bij de accessoires, maar net in dit model de VESA gaten niet aanwezig zijn ...
op 06-10-2019 11:11 AM
Goedemorgen @Tijl1 , Tijl,
Geen dank natuurlijk! Vervelend en verwarrend! Waarschijnlijk is er verkeerde handleiding bijgesloten.
De Samsung site is de meest betrouwbare site om specs vandaan te halen.
https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv-q9f/QE55Q9FNALXXN/
Klik op Specificaties en daarna Alle Specificaties Weergeven. Bij Accessoires zie je mijn plaatje terug.
No Gap Wall-mount Support
Mini Wall Mount Support Ja
Vesa Wall Mount Support N/A oftewel not available
Een Mini Wall mount is ook geen optie. Hopelijk kun je een andere oplossing vinden.
Fijne zondag!
op 26-06-2023 03:50 PM
op 27-06-2023 12:59 PM
HI @katie124, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van jouw TV? En heeft jouw TV ook de mogelijkheid voor een wandbevestiging?
Groeten,
Martijn
op 27-06-2023 09:35 PM
op 28-06-2023 02:13 PM
op 28-06-2023 02:17 PM
Hi @katie124, goedemiddag.
Dankjewel voor je berichtje en de foto's. Ik vermoed dat het gaat om de Samsung QE55Q8FNAL en deze tv kan je ophangen met een No-Gap Wall mount, de Samsung WMN-M22EA/XC.
Groeten,
Martijn