Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verticale strepen Samsung UE46D7000

(Onderwerp aangemaakt op: 09-01-2018 01:36 PM)
14810 Weergaven
Janspaul
First Poster
Opties

Sinds een tijd heb ik verticale strepen op mijn Samsung UE46D7000 tv. Het is aan de rechterkant begonnen maar inmiddels zijn ze op het hele beeld aanwezig. Ze zijn het meest duidelijk te zien bij de kleuren rood, groen en blauw. TV heeft inmiddels de laatste software update 1033 maar het probleem wordt alleen maar erger. 

Mijn vrees is dat het probleem in het panel zit en weet niet of het de moeite is om deze te laten vervangen gezien de kosten. Ik lees berichten over de kosten die varieeren van €300,- tot €1200,-

0 Likes
31 Antwoorden
Nel44
First Poster
Opties

Hallo,

Ik heb een Samsung 46D8000 serie, bij mij al meer dan een jaar verticale strepen over 3/4 van het scherm. Dit is gewoon een productiefout!!!  Koop idd geen Samsung meer!

0 Likes
Paul1962
Student
Opties

Ik heb het probleem in een andere vorm bij een UE55HU8500

Kostte dik 2500 euro jaar of 4 geleden. Als ze me afschepen met geen garantie gaat de rechtsbijstand erop af, dit kan niet meer in 2019!!

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Mankementen welke optreden  na afloop van de fabrieksgarantie dient men op te nemen met de leverancier en niet met Samsung. Je hebt recht op een deugdelijk product en reparatie of vervanging dient kosteloos te zijn. Van een TV van € 2500 mag je verwachten dat deze langer meegaat dan 4 jaar.

Zie meer info op de site van de rijksoverheid.

Coen76
First Poster
Opties

Bij mij dezelfde problemen bij de ue46es7090. Verticale streep en een software update is niet beschikbaar, en reset zonder resultaat. Nog tips bij dit type toestel@Samsung? Of is mijn probleem gelijk aan de problemen van de andere consumenten?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Coen76 , Coen,

Je probleem is niet gelijk aan de problemen van andere consumenten.

Je probleem is dat je een gemodificeerde Duitse tv hebt uit 2012.

Er is wel een firmware update beschikbaar, maar die is Duits en heeft in dit geval geen zin.

De volledige Model Code van de tv is UE46ES7090SXZG. Zie de sticker op de achterzijde.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Deze tv’s kunnen nogal wat problemen opleveren

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen. 

Hier is sprake van een defect aan het LED-LCD panel en een reparatie zal niet goedkoop zijn.

De vraag is of je nog wilt investeren in een tv uit 2012. Ik mag hier uiteraard niet over beslissen, maar neem het mee ter overweging.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, te herstellen.

Ook zitten er andere onderdelen in deze tv die Samsung Benelux niet heeft...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Coen76
First Poster
Opties
Ok, duidelijk. Ik had hem gedicht bij een Nederlandse internetwinkel, en de televisie is idd Nederlandstalig.

Jammer maar helaas...., Dank voor je antwoord
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

@Coen76 Wat is de aanschafdatum? Wat was de aanschafprijs? De laatste firmwareversie is 2022.0. Heb je al contact opgenomen met je leverancier? Van TV's mag je een bepaalde levensduur verwachten en de leverancier is verplicht je een deugdelijk product te leveren. Kijk ook hier voor je rechten als consument.

0 Likes
Schenk
First Poster
Opties

Na de strepen het volgende probleem, tv gaat spontaan uit en weer aan. Soms enkele keren op een avond en soms dagen niet maar de laatste dagen regelmatig tot eergisteren toen ging die uit en bleef uit al hoorde ik wel steeds klikken.
Met de feestdagen voor de deur ben ik naar de winkel gegaan en hebben ik enkele tv´s bekeken maar GEEN Samsung !
Never meer een Samsung.
In de winkel vroeg ik de verkoper hoe de service was van Samsung en LG nou dat liegt er niet om :
Samsung verwijst naar de garantietermijn en daarna is het over en uit zei de verkoper en over coulange willen ze niets weten wat voor de problemen zoals die hier beschreven staan zeker een aaneiding voor is
We hebben nu een LG gekocht.
Vandaag heb ik de Samsung opengemaakt en ik schrok van de brandplekken op het powerboard, solderingen zaten los.
Opnieuw gesoldeerd en hij speelt weer alleen nog steeds met strepen

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

@Schenk Samsung kan niet anders dan verwijzen naar de fabrieksgarantie. Voor de wettelijke garantie (en mogelijke coulance) moet je bij de leverancier zijn namelijk. Je had dit dus met de leverancier moeten regelen. Als deze niet wil meewerken aan een oplossing is dat natuurlijk niet de fout van Samsung. 

De consument zou zich dus altijd moeten richten tot de verkoper, aangezien deze verplicht is een deugdelijk product te verkopen. Uiteraard mag je van een TV een bepaalde levensduur verwachten. Samsung zou daar inderdaad iets aan moeten doen, maar dat is iets tussen Samsung en de verkoper.

0 Likes
Schenk
First Poster
Opties

Daar ben ik het niet mee eens, er zijn zoveel consumenten met de zelfde problemen dat Samsung de hand in eigen boezem moet steken en uit eigen beweging een coulance regeling moet voorstellen.
Als voorbeeld is de autobranche, mijn Suzuki was al 12 jaar oud toen een fabrieksfout werd geconstateerd, contactslot bleek niet goed te zijn en kon brand veroorzaken, Suzuki nam zelf contact op met mij om het gratis te laten verhelpen bij een dealer.
Dat noem ik service.

0 Likes