op 09-01-2018 01:36 PM
Sinds een tijd heb ik verticale strepen op mijn Samsung UE46D7000 tv. Het is aan de rechterkant begonnen maar inmiddels zijn ze op het hele beeld aanwezig. Ze zijn het meest duidelijk te zien bij de kleuren rood, groen en blauw. TV heeft inmiddels de laatste software update 1033 maar het probleem wordt alleen maar erger.
Mijn vrees is dat het probleem in het panel zit en weet niet of het de moeite is om deze te laten vervangen gezien de kosten. Ik lees berichten over de kosten die varieeren van €300,- tot €1200,-
op 12-01-2018 11:23 AM
Hi, bedankt voor de terugkoppeling! Wel erg jammer om te lezen dat dit de uiteindelijke conclusie is 😞 Een nieuwe tv zal in dit geval inderdaad de beste optie zijn. Ik wens je in ieder geval succes met het vinden van een nieuwe. Of dat nu bij ons is of bij een ander, ik hoop oprecht dat dit niet meer zal voorkomen!
op 30-01-2018 07:43 PM
Helaas hebben wij dus dezelfde problemen. Maar eigenlijk mag je van een tv in die prijsklasse toendertijd wel verwachten, dat hij langer meegaat. Beetje jammer. En aangezien er dus meerdere gevallen zijn is dit een duidelijke productiefout geweest.
op 31-01-2018 12:24 PM
op 02-04-2018 09:56 PM
02-04-2018 10:16 PM - bewerkt 02-04-2018 11:35 PM
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem. Maar dan op een UE 55D8000 die destijds dik 3000 euro had gekost. En met zo een bedrag mag je er toch echt wel van uitgaan dat zo een TV het gewoon 10 jaar doet. Maar na 3 jaar begon mijn tv dit al te doen en werd mij verteld ‘jammer, garantie verlopen’. Iedere keer als ik TV wil kijken voel ik me echt beroerd omdat ik me beetgenomen voel en ik echt meer service had verwacht voor dat geld. Ondertussen is de TV 6 jaar oud en is het probleem erger. En nu lees ik hier, op Tweakers en op het Kassa-forum dat echt veel mensen dit probleem ook hebben en dat blijkbaar de D-serie er erg veel last van heeft.
Dan denk ik: dit is een ontwerpfout geweest en men had mij dus nooit zo snel al mogen afschepen met dat de fabrieksgarantie al verlopen was. Ik zou graag willen dat Samsung een oplossing bedenkt mij, want nogmaals: dik 3000 euro voor een tv die het maar 3 jaar probleemloos heeft gedaan.
Kan Samsung hier aub een reactie op geven?
Hier is een foto van de tv, een paar jaar terug. Ondertussen is het probleem ietje erger.
op 27-09-2018 04:49 PM
op mijn scherm zijn inmiddels aan de linker en rechterzijde ook de strepen te zien zoals op de foto's zichtbaar zijn. Erg teleurstellend omdat ik het beeld van deze tv tot zover altijd heel mooi heb gevonden. Destijds goed geld voor betaald met de verwachting dat deze tv toch zeker 10 jaar probleemloos zou mee gaan.
op 27-09-2018 05:17 PM
Het spijt me om te horen van de strepen, maar buiten de fabrieksgarantie kunnen we geen gratis reparatie aanbieden. Mocht je het niet eens zijn met de reparatie kosten raad ik aan je TV bij je winkel ter reparatie aan te melden. Aangezien zij 'm je hebben verkocht kunnen zij hier mogelijk meer in betekenen.
op 30-09-2018 01:58 PM
Hi, ik zie dat er steeds meer meldingen komen van strepen in de D7000 en D8000 serie. Dit was voor mij niet meer op te lossen. Ik heb destijds het T-Con board en het mainboard vervangen. Dit heeft niets opgelost. Volgens Samsung zit het probleem in het LED panel. Deze zijn zeer duur en bij navraag ook niet meer leverbaar. (kennelijk al vele malen verkocht voor reparaties!)
Erg zuur dat een TV van boven de €2000,- in een vroeg stadium onherstelbaar kapot gaat. Zeker als Samsung zich daarbij beroept op de standaard garantie en je dus zelf voor de kosten moet opdraaien. Hier faalt Samung ernstig.
Inmiddels heb ik me een andere TV gekocht. Een 4K van een ander merk want deze ellende wil ik niet nog een keer meemaken. Dus bespaar je de moeite om bij Samsung een oplossing te vinden en de TV te laten repareren, dit gaat niet lukken. (never!!)
op 30-09-2018 02:02 PM
Nog even iets, het fotograferen van het testbeeld van de D7000 heeft totaal geen zin. De strepen bij mijn D7000 waren het meest aanwezig bij donkere kleuren aan de linker en rechter zijde van het scherm. Laat het testbeeld dat nu net niet goed zien.
op 17-12-2018 04:48 PM
Ik sluit me helemaal an bij Janspaul, hier precies het zelfde verticale strepen op onze UE55D7000
Ook ik lees dat de kosten te hoog zijn om te laten repareren en dat voor een toestel van bijna €2400
Gezien het aantal klachten duid dit duidelijk op een onderdeel fout maar helaas neemt Samsung geen enkele klacht serieus in behandeling en wijst alles naar reparatie zonder enige coulance.
Dus ook wij gaan maar naar een nieuwe kijken MAAR dan geen Samsung meer en dat terwijl wij 5 (ja u leest het goed) 5 Samsung TV´s hebben.
Waren dus een ferfent Samsung aanhanger maar vanaf vandaag niet meer.