op 22-08-2019 12:52 PM
beste...
mijn tv heeft sinds een maand of 4 verticale paarse strepen op het scherm,hij doet dit niet altijd (is eigenlijk heel sporadisch),hij doet dit bij het opstarten en verdwijnt vanzelf na een 5 minuten of 15x opnieuw uit en aan zetten....
tv is aangekocht rond augustus 2016...
bij de eerste x dat ik het gezien had had ik een email gestuurd naar de webwinkel en die zij heel kortaf zonder enige hulp "de televisie is uit garantie",en ja inderdaad,de tv was inderdaad een paar maanden uit garantie....maar het lijkt er toch niet op dat alle televiesies juist buiten garantie stuk gaan????
aankoopdatum: midden 2016
webwinkel : plasmavisie.nl
model: ue49ks7002u
type: ue49ks7002
model code: ue49ks7002uxxh
versie: 01
s/n:08vb3sch800095l
er is ook een youtube filmpje van,dit is wel geen filmpje van MIJN televisie,maar het model en het defect zijn identiek hetzelfde... https://www.youtube.com/watch?v=lV1Yf5bVTmQ
ik ben er echt ziek van,tv koste toen 1300 euro...maar heb bijna alles van samsung,tabletjes en tv van de kinderen,onze smartphone's,frigo,kookplaat.........ik draag heel veel zorg voor onze dure apperaten!!
nu...,het is en blijft gevoelige elektronica,maar het zou toch niet mogelijk mogen zijn na 2.5jaar normaal gebruik...
hier onder enkele fotokes....
22-08-2019 02:11 PM - bewerkt 22-08-2019 02:58 PM
Goedemiddag @christophe110 , Christophe,
Dat ziet er niet best uit, maar de Model Code UE49KS7002UXXH ook niet.
Dit is een gemodificeerde buitenlandse tv. Hongaars.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Deze tv's kunnen veel problemen opleveren. Plasmavisie staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare leveranciers.
Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Graag volgens onderstaande eisen:
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Daarna, ter beoordeling, foto’s uploaden van de strandfoto en de greyscales.
Dit lijkt op een defect aan het LED-LCD scherm en zou een reparatie noodzakelijk zijn.
Het vervelende is wel dat er in een buitenlandse tv vaak andere onderdelen zitten die Samsung Benelux niet heeft.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
2,5 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Zover is het nog niet. Eerst maar de foto’s beoordelen.
Daarna kan ik je de vervolgstappen sturen.
Graag hoor ik van je..
op 23-08-2019 03:14 PM
Beste @christophe110 , Christophe,
Is het nog mogelijk om foto's van de beeldtest te uploaden? Thanks!
op 23-08-2019 03:52 PM
beste...sorry voor het wachten.....
hier zijn de fotokes,ik kon ze niet met voldoende daglicht maken anders had ik weerspiegeling op de tv....dus heb ze met gewoon licht moeten trekken...
als die strepen niet te zien zijn dan geeft de tv een prachtig beeld thans hoor....
let niet op de duimspijkers onder de televisie,dat is voor mijn 3 maine coons ervan af te houden.... 🙂
in het rechtse helft van het beeld is een streep te zien,dat is ook een weerspiegeling...
en bedankt voor de hulp wat ik krijg van jullie,aprecieer het wel echt...
1
2
3
4
5
op 23-08-2019 04:06 PM
Hoi @christophe110 , Christophe,
Geen dank natuurlijk! Bedankt voor de foto's! De beeldtest ziet er goed uit dus ws. geen defect aan het beeldscherm.
Er staat wel 3x mislukt op de laatste foto 🤷♂️. De software is up-to-date.
Ik zou dit, gezien de 3x mislukt en de vorige foto's, wel schriftelijk melden bij de leverancier. Foto's bijsluiten.
Je gaat je hier toch aan ergeren..
Houd me graag op de hoogte over het verloop.
Alvast een fijn weekend toegewenst!
op 23-08-2019 04:28 PM
beste dkoster
de reden waarom er 3x mislukt staat is omdat ik telkens op "beeldtest mislukt,volgende foto" moest klikken...
in de vorige post staat dat dit een gemodde versie van een hongaarse tv is (omdat goedkoper te kunnen verkopen en zo dus goedkoper of goedkoopste te kunnen zijn op de markt...)
uiteindelijk weet de klant zoiets niet als die een tv online koopt (al mijn televiesies heb ik online gekocht,maar enkel die ks7000 heb ik bij plasmavisie gekocht)
die staat bij jullie als onbetrouwbare leverancier,hoe kan het dan dat die toch samsung kan verkopen?
sorry voor sommige domme vragen,maar........ik weet het niet niet hé...
maar wat en hoe moet ik schrijven naar die leverancier?
tv is ondertussen 3j,die lacht mij uit...
m.v.g.
23-08-2019 05:09 PM - bewerkt 24-08-2019 06:37 AM
Hoi @christophe110 , Christophe,
Vragen zijn natuurlijk nooit dom😉! Even een antwoord op je vraag:
"hoe kan het dan dat die toch samsung kan verkopen?"
Dit komt omdat Plasmavisie geen officiële Nederlandse dealer is.
Hierbij nogmaals:
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
2,5-3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Hierbij een aantal sites om je te helpen. Goed doorlezen:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/#
Het doel is om een kosteloze reparatie af te dwingen of een omruil van het toestel.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Desnoods contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of juridisch loket..
Graag alles schriftelijk doen en de eerder gemaakte foto's bijsluiten..
op 30-08-2019 01:28 PM
Goedemiddag @christophe110 , Christophe,
Het is inmiddels alweer een week geleden.
Heb nog resultaat kunnen boeken bij Plasmavisie?
op 15-09-2019 08:26 PM
beste...
heb heel weinig tijd door het werk en het vele werk thuis....
het moet nog even wachten....
maar was zo aan het nadenken,jullie zeggen onmiddelijk "slechte tv door gemodde software",oké,software is waarschijnlijk wel aangepast,maar dit lijkt mij toch eerder een probleem van het paneel of tcon bord in plaats van
de gemodde software...niet?
en plasma visie moet ik schriftelijk schrijven?dus niet via email?
moet er echt dringend werk van maken want de tv doet het meer en meer....strak of morgen is het helemaal gedaan...
groeten christophe
16-09-2019 08:31 AM - bewerkt 16-09-2019 08:32 AM
Goedemorgen @christophe110 , Christophe,
Dit is inderdaad een probleem met het LED-LCD scherm. Een T-con print zorgt voor de voeding.
Het mag natuurlijk ook via e-mail. Als het maar zwart op wit staat.
Ik denk dat je met een aangetekend schrijven meer kans maakt, omdat je dan zeker weet dat het is ontvangen.
Sterkte met de drukte en nog een fijne dag!