op 11-10-2021 11:58 AM - laatst bewerkt op 21-10-2021 01:18 PM door MartijnK
Hoi, ik heb sinds een paar dagen een QE65Q60T (modeljaar 2020) aan de muur hangen, prachtig ding, super beeld, snel menu en als kers op de taart Ambient mode. Voor aanschaf veel reviews gelezen en dit model kreeg op Tweakers een Excellent Award. Ik had me eerlijk gezegd best al verlekkerd aan de Ambient mode maar na het instellen van de tv mis ik daar best veel opties. Ik heb de keuze uit: Mijn Album, Kunstwerk, Achtergrond en Muziekmuur. Firmware versie is 2014.1
Als ik bij Samsung kijk zijn er ook nog: Routine, Speciale editie, over Mood, Ontspanning en Decor. Ik heb via Whatsapp contact gehad met de support afdeling maar daar kwamen ze niet verder dan "de plaatjes en filmpjes op de Samsung site zijn alleen ter illustratie" en de beste medewerker wist verder niets over Ambient mode. Vandaar dat ik mijn geluk hier probeer.
Zijn er verschillende versies van Ambient mode in omloop voor de diverse modellen of kun je op een bepaalde manier de missende tabbladen ergens downloaden en zelf toevoegen? Ik zag wel dat er op de Samsung site staat dat Ambient mode afhankelijk is van de locatie waar je bent maar er staat niets bij over welke uitvoering op welke modellen staat.
Alvast bedankt, groetjes Stef.
Ambient mode op QE65Q60T
Opgelost! Ga naar oplossing.
11-10-2021 01:13 PM - bewerkt 11-10-2021 01:15 PM
Hoi @Stef_1971 , Stef,
Goed dat ik even om de volledige Model Code heb gevraagd.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Dit is waarschijnlijk ook de reden dat deze functies niet op dit model aanwezig zijn.
Waar en wanneer is deze tv aangeschaft?
op 11-10-2021 12:44 PM
Goedemiddag @Stef_1971 , Stef,
Is de volledige Model Code van de tv QE65Q60TASXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Omdat de tv aan de muur hangt even het aankoopbewijs checken of hier:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Volgens de manual zouden deze functies aanwezig moeten zijn.
Zie pagina 48-52:
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210910153124797/NIKDVBEUT-3.3.0_EM_NIKE_EU_DU...
Je kunt de missende tabbladen in ieder geval niet los downloaden.
11-10-2021 01:09 PM - bewerkt 11-10-2021 01:14 PM
Hoi Dick, alvast bedankt voor het snelle antwoord. De volledige modelcode is: QE65Q60TAUXZG
Ik heb daar de manual al van bekeken (wat trouwens dezelfde manual blijkt te zijn als die jij aangeeft). Het regeltje wat blijkbaar voor mij van toepassing is op de diverse tabbladen is: "Deze functie wordt niet op elk model ondersteund. "
11-10-2021 01:13 PM - bewerkt 11-10-2021 01:15 PM
Hoi @Stef_1971 , Stef,
Goed dat ik even om de volledige Model Code heb gevraagd.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Dit is waarschijnlijk ook de reden dat deze functies niet op dit model aanwezig zijn.
Waar en wanneer is deze tv aangeschaft?
op 11-10-2021 01:19 PM
De TV aangeschaft bij el-vidas.nl op 5 oktober. Dat verklaart ook meteen de lagere prijs.
Duidelijk verhaal Dick, dan doen we het met wat we hebben, tenslotte heb ik hem aangeschaft om TV te kijken en niet specifiek voor de Ambient mode. Verder spinnend tevreden met de TV.
Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord, ik kan stoppen met zoeken naar een oplossing. Top.
op 11-10-2021 01:25 PM
Hoi @Stef_1971 , Stef,
Ik zou hier toch niet zomaar mee akkoord gaan.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
El-Vidas staat ook bekend onder meerdere namen: TV-Plaza, TV-Online en EL-Living.
Eigenlijk zou ik je willen adviseren om deze tv te retourneren nu het nog kan.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Zie ook de niet al te beste reviews: https://nl.trustpilot.com/review/el-vidas.nl
De keuze is natuurlijk aan jou. .
op 12-10-2021 08:52 AM
Goedemorgen Dick, ik heb gisteren toch ook nog even navraag gedaan bij Samsung support en die bevestigde dat het klopt dat op de Q60T modellen er een "normale" versie van Ambient mode staat en op de duurdere modellen een soort "Plus" versie waarbij de duurste modellen echt alle opties hebben. Dat geldt voor alle Europese modellen dus in dit geval maakt de duitse import niet uit. El-vidas heeft trouwens op zijn site staan dat het Europese modellen betreft, wat ik ook heb gezien voor ik bestelde dus ik voel me niet opgelicht om het zo maar te zeggen.
De 2021 modellen hebben dezelfde software volgens Samung (vwb de Ambient mode) dus deze terugsturen en een Benelux Q60A kopen heeft dan weinig zin. Nogmaals bedankt voor de hulp.
Groetjes Stef