Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verdwijnende apps

(Onderwerp aangemaakt op: 03-09-2017 05:14 PM)
418 Weergaven
Avandi
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung tv type UE55F8000, gekocht in april 2014. Ongeveer een jaar geleden verdween de app Skype. Hij werd niet meer geupdate voor het OS Tizen. Daar baalde ik stevig van, want ik had de tv o.a. gekocht om zittend vanaf de bank met mijn familie en vrienden elders in de wereld te kunnen beeldtelefoneren (Skypen). Samsung zorgde niet voor een vervanger.

Nu weer een jaar later verdwijnt de NPO app voor Tizen, waardoor ik geen gemiste uitzendingen meer kan bekijken. Ik moet me tegen vergoeding maar abonneren op NL-Ziet volgens de NPO, want de tv is te oud om de app beschikbaar te maken. Een toestel is dus al oud als je hem drie jaar in bezit hebt. 

Volgens een consumentenorganisatie moet ik Samsung aansprakelijk stellen voor het verdwijnen van de apps, omdat Samsung me een tv heeft verkocht met de functionaliteit van beide apps.

Heeft iemand reeds te maken gehad met bovenstaande, Samsung gevraagd om een oplossing en antwoord gekregen?

0 Likes
4 Antwoorden
Replicah
Pathfinder
Opties

Beste Avandi,

Heel erg vervelend om te horen dat er verschillende apps uit uw lijst verdwijnen, en niet meer terug komen. 

Ik kan u één dingen garanderen: Het is niet Samsung die de apps eruit gooit, maar de maker van de app zelf. 

Makers van bijvoorbeeld Skype & Spotify werken constant aan verbeteringen voor hun software. Voor elk apart apparaat; mobiel, desktop, televisie moeten ze hun software bijwerken / updaten en fabrikanten stoppen na een bepaalde tijd met de ondersteuning voor apparaten bijvoorbeeld ouder dan 3 jaar. Waarschijnlijk heeft de hardware van het apparaat ermee te maken dat de nieuwe versie niet ondersteund wordt, of de makers van de apps hebben gewoon geen zin om "oude" televisies te blijven ondersteunen, of het heeft met de programmeercode van de app te maken waardoor het niet meer mogelijk is om het te blijven ondersteunen.

Buiten dit verhaal om vind ik het persoonlijk belachelijk dat deze apps na 3 jaar er al uit gegooid worden op veel modellen, en desalnittemin vind ik dat er zeker iets aan gedaan moet worden. 

De UE55F8000 heeft inderdaad geen Tizen aan boord, en is ook niet mogelijk.

De enigste mogelijkheid om de televisie weer "up-to-date" te krijgen is het gebruiken van een Evolution Kit. Dit is een apparaat van Samsung die u kunt aansluiten op de F8000, met een aparte processor en Besturingssysteem is uw televisie weer helemaal "nieuw". Of het gebruiken van een externe smart-box. 

Technisch gezien is de F serie een lijn die in begin 2013 geïntroduceerd werd, maar dit terzijde. 

Tot dusver moeten we helaas wachten tot hier een oplossing voor gevonden wordt. 

Ik wens u alsnog veel plezier van de 55F8000, prachtig toestel!

Met vriendelijke groet,

Replicah.

----------------------------------------------------------------------------
Antwoord gevonden op uw vraag? Markeer het bericht als ✓ opgelost! ಠ◡ಠ
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Avandi,

had je het bericht van Replicah nog gezien?

rsz-846676
0 Likes
hermafitz
First Poster
Opties

Yes, heb het zelfde probleem! Heb een UE50F6740 gekocht in 2014! De nieuwe NPO App wordt niet meer ondersteunt door NPO voor tv's die ouder zijn dan 3 jaar! Die van mij klaarblijkelijk van bouwjaar 2013; dus NPO gemaild en antwoord gekregen: NPO App werkt niet op tv's die ouder zijn dan bouwjaar 2014!!

Samsung gemaild: kreeg antwoord terug met de analogie: tja, als je nog steeds Windows XL hebt, werken apps niet meer die zijn ontwikkeld zijn voor Windows 10! Volgens mij zou toch de levensduur van een tv minstens 5 jaar moeten zijn: antwoord: tja, technische ontwikkelingen gaan zo snel; u hoeft u tv niet af te danken als slechts een app niet meer functioneert??? MIjn mening: ik kan voor weinig geld een update krijgen van Windows om te upgraden naar Windows 10; Mijn Apple apparatuur wordt automatisch, zonder bijkomende kosten geupdated!! Samsung zou toch de software van alle tv's tot een bepaalde levensduur (6-7 jaar) moeten updaten, eventueel voor een (kleine) vergoeding???

Consumentenbond gemaild: tja, er zijn meer klachten!! Wij vinden ook dat de fabrikant (Samsung) verantwoordelijk moet worden gesteld voor deze slechte klantenservice!! 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Zoals NPO zelf al heeft aangegeven is het een keuze van hun de ondersteuning de stoppen voor "oudere" tv's (oudere in de vorm die zij gebruiken). Dit betekent dat wij niets kunnen aanpassen waardoor de app weer terugkomt, dit heeft dus ook niets te maken met levensduur of welke andere vorm van garantie dan ook. Aangezien het volledig afhankelijk is van de app-creators zijn wij daar ook van afhankelijk. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes