op 30-04-2020 03:38 PM
gisteren de samsung tv geupdated naar versie 1136. nu werkt de combinatie tussen de ziggo mediabox en de tv niet goed meer. Kan de resolutie niet meer aanpassen . deze staat nu op 640x480/60p. hierdoor is de beeld kwaliteit heel slecht.
contact opgenomen met ziggo en de mediabox gecontroleerd (ook op een andere tv ) en de box is goed.
dus het komt door de update.. kan ik eventueel de update ongedaan maken? zodat alles weer gewoon zoals het was.
op 01-05-2020 08:09 AM
Goedemorgen @michel46 , Michel,
Is de volledige Model Code van de tv UE55F8000SLXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Het introductiejaar van de tv is 2013. Het is voorbarig om dit probleem te koppelen aan de 1136.0.
Deze versie is de laatst beschikbare. De update dateert uit 06-12-2019.
Gezien de datum van deze versie had het probleem zich veel eerder voor moeten doen.
Op welke andere tv is dit getest? Samsung? Graag dan de volledige Model Code van deze tv.
De tv moet zelf zoeken naar updates, tenminste als Automatische update is ingeschakeld.
Daarom begrijp ik niet waarom je dit handmatig hebt moeten doen. Een downgrade van deze firmware is niet mogelijk.
Heb je dit probleem alleen als je tv kijkt of zie je dit ook als je bv. content bekijkt op YouTube?
Zou je misschien de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Je moet dan wel weer het e.e.a. opnieuw instellen. Desnoods de tv een poos, half uurtje, spanningsloos zetten.
Graag hoor ik van je..