op 04-01-2021 09:28 AM
Sinds een aantal weken vertoont mijn tv een verlopende horizontale streep in het beeld.
Deze streep verplaatst zich van beneden naar boven over het scherm.
Het beeld wordt dan ook iets verplaatst boven en onder de streep.
Het vreemde is dat deze streep wel zichtbaar is op het scherm maar dat de logo's van bv de tv zenders die links of rechtsboven in het scherm staan niet 'verschuiven'.
Het betreft een hele dunne lijn die zich zoals genoemd van onder naar boven over het scherm verplaatst. Het is net of het scherm door deze lijn enkele pixels naar links wordt verplaatst. Het kwam in 1e instantie sporadisch voor maar het lijkt zich nu vaker voor te doen (4-6x per uur).
Het maakt niet uit of de tv al langer aan staat of niet.
Ik heb via de tv gekeken of er een nwe update beschikbaar is maar deze is er niet.
Het betreft een UE65KS9590 van ongeveer 4jaar oud.
Iemand hier ervaring mee en is hier mogelijk een oplossing voor?
op 04-01-2021 09:38 AM
Goedemorgen @Mugsmokkel ,
Waarschijnlijk is de volledige Model Code van de tv UE65KS9590TXZG. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een grijze import tv --> Grijze import
Deze tv's kunnen problemen opleveren Weet je nog waar de tv toentertijd is aangeschaft?
Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.? Zou je voor mij een beeldtest willen doen?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's posten van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
op 04-01-2021 10:29 AM
Dag DIck,
dank voor je snelle respons.
Ik ga aan de slag met je vragen en zal je hierover informeren.
De tv is aangekocht via Internet bij PlasmaVisie.
De modelcode eindigt inderdaad op TXZG.
Ben me nooit bewust geweest van 'grijze' import.
Zodra ik eea heb gereset en getest laat ik weer van me horen.
gr.
Will
op 04-01-2021 04:06 PM
foto strand
foto grayscale 1
foto grayscale 2
op 04-01-2021 04:08 PM
Beste Dick,
bij deze de gevraagde foto's.
reset en spanningsloos maken doe ik vanavond.
daarnaast kan ik je ook een korte filmpje sturen waarop de verstoring zichtbaar is.
Ik heb geen Netflix dus dat kan ik niet testen ik kan wel een gamecomputer aansluiten en kijken of het daarbij wel optreedt.
op 05-01-2021 09:30 AM
Goedemorgen @Mugsmokkel ,
De beeldtestfoto's zien er perfect uit. Als er een defect zou zijn aan het beeldscherm, dan zou je de lijn op 1 plek moeten zien
Omdat deze lijn verschuift, zou het aan een aangesloten device kunnen liggen of stroomvoorziening.
Zou je daarom de tv een poos 'kaal', dus zonder aangesloten devices, willen laten draaien?
Ook graag testen op een ander stopcontact. Op deze manier zou je e.e.a. kunnen uitsluiten..
op 05-01-2021 10:28 AM
Beste Dick, dankjewel voor je reactie.
ik ga eea proberen en bericht je dan weer over het resultaat.
gr.
Will