Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE55MU7000L spontaan youtube cast

(Onderwerp aangemaakt op: 02-01-2019 02:29 PM)
645 Weergaven
Dutchy-79
Journeyman
Opties

Goedemiddag  

Sinds gisteren is onze TV al 8 keer aan gegaan en gaat er een youtube filmpje spelen. Ik probeer in de settings te zoeken naar casten door onbekende om dat uit te zetten maar ik zie het nergens.

Ook zie ik als ik op mijn telefoon kijk een Samsung Led 46 TV staan om naar te casten en die hebben wij niet eens.

Kunnen casten mag aan maar dan wel alleen door apparaten binnen mijn eigen netwerk dus niet dat van de buren of zo. 

Graag wat hulp hierbij want midden in de nacht ineens de tv aan is geen pretje  

Bvd, 

0 Likes
12 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Dutchy-79,

Raar geval. Lijkt wel een spookhuis 👻😉.

Is de volledige Model Code van de tv UE55MU7000LXXN? De tv is uit 2017.

Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Dit zou versie 1260.6 moeten zijn.

Kijk je met je telefoon via WiFi of Bluetooth? Waar staat de tv? Slaapkamer/huiskamer?

Casten kun je alleen met een Chromecast, dus die setting is niet aanwezig op de tv.

Kun je misschien de SmartHub resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning-Zelfdiagnose->SmartHub opnieuw instellen.

Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Dutchy-79
Journeyman
Opties

Hoi,

Nee hij is van 2017, Of wellicht bedoelde je dat ook.

Ik kan de TV een naam geven, Eerst hete hij gewoon "Mijn Naam" maar inmiddels "Niet van Jullie"

Kijk ik kan ook op de Shield casten maar er wordt gecast naar de TV zelf.

Bij Youtube kan ik dus ook kiezen voor beide. Ergens in de TV zit dus die optie want naam wijzigen pakt hij ook op.

InkedScreenshot_20190102-163815_LI.jpg

0 Likes
Dutchy-79
Journeyman
Opties

O ja de software versie is 1250 en als ik bijwerken doe zegt hij dat dit de laatste versie al is.

MN : UE55MU7000
PD : 04/24/2018
SN : 0D8P3HGJC01509H
FW : T-KTMDEUC-1250.5
FC : SWU-OU_T-KTMDEUC_1250_180918
MI : T-KTMDEUC
LS : EU_BENELUX
DI : 43CMKOBFGUJBG
MA : 9C8C6E8FE82A
VS : 1250.180918

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dutchy-79,

Dit is wel heel erg raar. Nooit eerder gezien.

Het lijkt wel of er iemand kan inbreken op je tv 🤷‍♂️.

Misschien even bij de buren informeren.

Nogmaals: er zit geen optie voor Casten op de tv.

Je kunt de naam van de tv wijzigen, uiteraard bekend.

Misschien kun je bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer eens kijken wat daar staat?

Kun je de Bluetooth van je mobiel eens uitzetten en dan kijken?

De SmartHub nog gereset? Eventueel de tv resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

De tv geeft nog wel eens de verkeerde versie aan, dus even updaten via USB.

De laatste versie is hier bij Downloads te vinden:

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55MU7000LXXN/

Volg onderstaande procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

Houd me even op de hoogte..

Groet, Dick
0 Likes
Dutchy-79
Journeyman
Opties

Software nu geupdate, maar nog niets gereset om geen instellingen kwijt te raken.

Waarom als ik niet diredt naar de TV kan casten zie ik wel de naam die ik de TV geef in de mobiele youtube app op mijn telefoon? heb nu zelfs de stekker van de Shield TV er uit gehgaald om die uit te sluiten.

Met Bluetooth uit zie ik de Tv ook gewoon, overigens is de TV met ethernet aangesloten op mijn thuis netwerk en niet via Wi-Fi

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Dutchy! @DickKoster had me gevraagd mee te kijken want dit is inderdaad een hele gekke situatie. Heb je hier toevallig al gekeken of er onbekende apparaten toegang tot je TV hebben gekregen? Menu > Algemeen > Beheer externe apparaten > Apparaatverbindingen beheren.  En is het telkens hetzelfde filmpje? Of is het elke keer weer een verrassing wat je te zien krijgt?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Dutchy-79
Journeyman
Opties

Hoi, 

Ik denk dat ik er al achter ben. Was dus waarschijnlijk niet de TV zelf maar toch via de Google home of de op de tv aangesloten Shield TV  want dit is precies wat er werd afgespeeld . 

Bright.nl: Hackers spelen Pewdiepie-reclame af op Google-apparaten.
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4538431/hackers-chromecast-google-home-lek-pewdiepie

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dutchy-79, @JoeriS,

Bedankt voor je terugkoppeling. Goeie research gedaan!

Mag ik aannemen dat het probleem is opgelost? Anders nog even aankloppen..

Groet, Dick
JoeriS
Mastermind
Opties

Wat een goeie vondst! Heb je de desbetreffende poorten ook al weten te sluiten? Dit kan je als het goed is eventueel ook door je provider laten doen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200