Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Instellen digitale zenders op tv

(Onderwerp aangemaakt op: 02-01-2019 04:04 PM)
1510 Weergaven
Rob37
First Poster
Opties

Hallo,

Ziggo vervangt de analoge door digitale kanalen. Mijn Samsung LT24D390 (geen CI+-module) op de slaapkamer pikt alle beschikbare digitale kanalen op en zet ze keurig in de kanalenlijst-database. Van daaruit kan ik via de afstandsbediening ieder kanaal (via menu -> zenders -> kanalenlijst en dan de pijltjes en ok) bereiken. Zodra ik echter zap (+ of -) of rechtstreeks kanaalnummers intoets, worden bepaalde kanalen systematisch overgeslagen, t.w. de Belgen Eén en Canvas (51 en 52) en de BBC (61 en 62).  Wat is hier aan de hand?

0 Likes
5 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee Rob! Wat er precies aan de hand is moet ik je nog even schuldig blijven, maar hopelijk komen we er samen achter :smiling-face: heb je al eens geprobeerd je TV te resetten (Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Resetten) om daarna de zenders opnieuw te zoeken? ^Joeri

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Rob37
First Poster
Opties

Resetten heeft mij helaas niet geholpen.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Heb je dit ook al bij Ziggo nagevraagd Rob? De TV zal niet zomaar uit zichzelf specifieke zenders overslaan. ^Joeri

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Rob37
First Poster
Opties

Ja Joeri, ik heb het inmiddels nagevraagd. Men wist van niks (het standaard antwoord is meestal: "dat ligt aan uw kabels", maar dit terzijde). Bij een ander merk tv bij mij thuis kwam precies hetzelfde naar voren. Die tv meldde erbij dat de digitale zenders in kwestie 'gecodeerd' waren (d.w.z. alleen met een uitgebreider abbo bereikbaar -> verdienmodel nu we toch overgaan van analoog op digitaal) . Het vreemde is dat ze vooralsnog wel ongeblokkeerd via de kanalenlijst te benaderen zijn. Het ligt dus hoogst waarschijnlijk aan Ziggo, alleen weten ze het daar officieel nog niet.

groet,

Rob 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm, lastig! Heb je ze via social media benaderd of opgebeld? In het geval van het laatste raad ik aan eens een bericht op hun Facebook pagina te plaatsen. Mocht nou net die ene medewerker aan de telefoon niet op de hoogte zijn, als het online staat krijgen meerdere mensen het te zien. Allicht dat daar iemand tussenzit die weet hoe de vork in de steel zit :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes