op 30-11-2020 10:46 AM
Beste allemaal,
Nieuw op dit forum bij deze excuses voor de eventuele grammaticale fouten en onduidelijkheden mbt uitleg probleem.
Heel kort door de bocht : zie foto's betreft een UE55KS8000 sinds ruim een jaar heb ik last van zeer slecht beeld bij donkere scenes, actiescènes in het donker is het helemaal slecht. Het is net of het beeld achter de feiten aanloopt, vaak spoel ik maar door om irritatie te voorkomen. Zowel bij Netflix, Videoland en HBO is allemaal even slecht.
De foto's geven een kleine indicatie weer van de ergernis.
Ziggo is meerdere keren langs geweest op mijn verzoek en het signaal is goed ( is mij verteld door de monteur )
Om tot een antwoord of oplossing te komen,welke informatie / gegevens hebben jullie van mij nodig.
Heel graag jullie advies.
Dank alvast.
Mark
ste,
op 30-11-2020 10:58 AM
Goedemorgen @Mark122 , Mark,
Is de volledige Model Code van de tv UE55KS8000LXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1242.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Ziet er niet lekker uit. Ik begrijp even niet waarom je nu pas aan de bel trekt.
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken? Zie je het daar ook op terug?
Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's
Dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
op 30-11-2020 11:18 AM
Beste Dick,
Dank voor je snelle reactie, ik ga hiermee aan de slag en kom hier op terug bij jou.
Wat ik wel direct kan melden is dat het model : UE55KS8000LXXN is, is dat goed of slecht..
Groet,
Mark
op 30-11-2020 11:23 AM
Hoi @Mark122 , Mark,
Geen dank! De Model Code eindigt op XXN, dus dat is een Benelux model 👍.
Ik mis de nog even de softwareversie. Ik zie de foto's wel verschijnen.
Bij het sturen niet op Uploaden klikken, maar op Voltooid..
op 30-11-2020 04:25 PM
Hi Dick,
Alle stappen doorlopen en hierbij de reacties, hopenlijk kan jij er wat mee :
Is de volledige Model Code van de tv UE55KS8000LXXN : ja
Is de huidige softwareversie van de tv de 1242.0 : ja
Ziet er niet lekker uit. Ik begrijp even niet waarom je nu pas aan de bel trekt. : goede vraag, corona gerelateerd nu heel veel thuis anders keek ik op een andere tv elders. Nu valt ons pas echt op hoe intens slecht het beeld is maar dit speelt al zeer zeker ruim een jaar en eerst moesten wij met Ziggo alles afkaarten. Dat is gedaan signaal, Ziggo kastje,etc is in orde en nu gaan wij met Samsung sparren. Maar idd het heeft veel te lang geduurd,sorry.
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken? Ja gedaan en de vlakken zijn minder te zien maar nog wel aanwezig.zie foto.
Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ja gedaan zie foto's.
Dus ook zonder aangesloten devices. Ja alles losgekoppeld.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
Hoor graag van jou.
Groet,
Mark
op 01-12-2020 09:58 AM
Goedemorgen @Mark122 , Mark,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! De beeldtestfoto's en de foto van een normale tv uitzending, zien er perfect uit.
Ik heb dus mijn twijfels of dit aan de tv ligt. De vorige foto's lijken van Netflix te komen.
Vreemd dat het alleen bij de apps voorkomt. Zou je, om uit te sluiten, de Smart Hub willen resetten?
Bij Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd..
op 01-12-2020 03:50 PM
Beste Dick,
Zojuist gedaan tevens meteen mijn router ook gereset om echt alles uit te sluiten.
Ga straks een donkere film bekijken, wordt vervolgd.
Vraag maakt mijn downloadsnelheid nog wat uit, ik heb nu een 50 Mbit abonnement.
Groet,
Mark
op 01-12-2020 05:06 PM
Hoi @Mark122 , Mark,
Ehh, 50 Mbit/s is niet echt denderend. Zeker als dit geen asynchrone snelheid is.
De upload is dan lager dan de download. Als je wifi gebruikt, kan alles nog veel lager uitpakken.
Een 4K tv heeft minimaal al 25 Mbit/s nodig. Ben benieuwd naar de donkere film.
Niet te donker, want anders zie je het probleem niet meer 😉😉..
op 01-12-2020 08:53 PM
Beste Dick,
Beeld is veel beter maar toch bij donkere snelle scenes is het net of er een " halo of aureool" in het zwart verschijnt.. Nu geen vlakken maar half rond strepen Heb jij nog tips mbt speciale expertise instellingen, of misschien een ISF calibratie, duurdere HDMI kabels,etc. Ik sta open voor alle adviezen want het moet beter kunnen.
Hoor graag van jou.
Groet,
Mark
ps. na de reset is wel het geluid via de Heos D-surround wel veel beter geworden....raar maar waar.
01-12-2020 09:34 PM - bewerkt 01-12-2020 10:55 PM
Hoi @Mark122 , Mark,
In ieder geval iets opgelost 😉. Lastig om hier nog wat op te verzinnen.
Op welke bron heb je die film bekeken? De foto van de normale televisie uitzending is nl. prima.
ISF calibratie, duurdere HDMI kabels, etc. kost geld en dus misschien onnodig.
Ik heb nog steeds het vermoeden dat het door iets anders veroorzaakt wordt. Een extern device bv..
Je zou nog 2 dingen kunnen proberen:
Je kunt ook nog Hulp op Afstand aanvragen, maar ik ben bang dat hun ook niks kunnen vinden.
De normale tv uitzending doet het goed. Je mag het wat mij betreft proberen --> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoud en hoe je dit moet aanvragen..