Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40NU7190 Firmware Issues

(Onderwerp aangemaakt op: 08-12-2019 11:30 PM)
176 Weergaven
Kevb7
First Poster
Opties

Hallo allen,

na meerdere ongewilde/geforceerde firmware updates heb ik problemen met mijn samsung tv.

Origineel had de tv firmware versie T-KTSUDEUC_1202.5 en alles was goed. Versie 1252.0 was ook prima.

Vanaf versie 1270.6 (of 1260.8) kwam er een overscan probleem wanneer de HDMI poort van pc modus naar een andere setting gezet werd. Dit was op te lossen door het fit to screen optie menu te openen waarna het beeld vanzelf zonder aanpassing goed sprong. Erg irritant maar te doen.

Nu heb ik firmware 1290.4 erin zitten en deze maakt de ellende alleen maar erger. Is de HDMI poort in PC modus en wijzig ik de refreshrate (van 60hz naar 50hz, of 24hz) dan wordt overscan aktief en is niet te corrigeren (setting is grijs/uit). Hierdoor valt dus een stuk van het beeld weg.

Bovendien treden er sinds versie 1290.4 bij 3840x2160x60hz in combinatie met auto motion plus af en toe beeldfouten op. Zet ik auto motion plus op off, dan is het probleem niet aanwezig.

Ik heb uiteraard de tv al volledig factory gereset en van stroom gehad. Helaas zonder resultaat.

Het liefste wil ik downgraden naar versie 1252.0 of 1202.5 waarvan ik weet dat deze goed is. Hoe doe ik dit? Wat zijn mijn opties?

Bij voorbaat dank.

0 Likes
1 Antwoord
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Kevb7,

Dat lijkt mij inderdaad ook erg irritant!

Had je ook al een andere HDMI-poort en/of kabel geprobeerd? Anders kan ik een zogeheten Remote Management afspraak voor je inplannen, dan kunnen we op afstand een diepe reset uitvoeren. Als dat je wat lijkt, kun je mij een privébericht sturen met jouw contactgegevens en een datum en tijdvak dat schikt. 

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6, het laatste tijdvak is van 6-9.

rsz-846676
0 Likes